5 volt uit isabus trekken. Haalbaar?

Pagina: 1
Acties:

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb een mooi insteekkaartje gekocht met een extra LPT-poortje voor mijn LCD. Nu wil ik voor de 5 volt die dat LCD-tje nodig heeft een aansluiting maken.
Het leek mij makkelijk om deze 5 volt uit mijn ISA-bus te trekken, zodat ik met een insteekkaartje mijn hele LCD voorzien heb.
Weet iemand of mijn L2014 daar niet te veel stroom voor trekt? Ik zou het namelijk een beetje jammer vinden als er rook uit mijn MOBO kwam.

Ik weet dat op PIN B3 en B29 +5 volt staat.

hier meer info

Localhost, sweet localhost

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dus jij wil op dat LPT-kaartje een draadje van 5V naar het afdekplaatje van het kaartje solderen? Moet wel te doen zijn, maar volgens mij kan je dan beter een stekkertje in het afdekplaatje maken en daar een gewone molex-connector aan maken en die doorlussen met je voeding...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb dat linkje van je even gelezen, en wat ik daaruit opmaak, is dat je die spanning wel kan aftappen, maar dan moet je wel een filter bouwen (twee spoeltjes en drie condensators) omdat die spanning behoorlijk vuil is.

Volgens mij kan je veel beter die spanning van een molex halen, da's echt veel simpeler. En dan die naar je afdekplaatje leiden.

Verwijderd

De stroom voor je LCD van de ISA-bus aftappen is geen enkel probleem. Zo'n alphanumeriek LCD trekt echt maar enkele milliamperes.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
op een lpt poort staat toch ook op bepaalde connectoren 5volt?
kan je daar nix mee dan?

Verwijderd

dr zitten ook een aantal 7805 Ics op de meeste mobos. dit zijn 5v regultoren en die spanning is zeker wel clean gegenoeg en ze zijn nog (redelijk) idiot-proof ook..

top view

| | |
1 2 3

1= in
2= groud (-)
3= 5v out (+)

dus een paar draadjes aande 2 en de 3 naar je LCD en klaar is kees.
Pagina: 1