Toon posts:

[novell 5] Omschakelen naar pure IP

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het dumpen van IPX/SPX. Alle devices aangesloten op het netwerk maken inmiddels gebruik van TCP/IP dus het is enkel nog een instelling aan serverkant.

Het gewoon uitzetten van IPX/SPX bij de netwerkkaarten in de autoexec.ncf heeft dit resultaat, echter ik vraag mij af of er dan niet meer weg mag. Zo wordt er nog vanalles met SPX erin geladen, zoals bv. spxfilt, nwspx, enz. Zet ik deze alle uit dan krijg ik echter binnen 3 minuten een abend om m'n oren welke volgens de abendlog veroorzaakt wordt door nwsnut welke geladen wordt door ph.nlm (de porthandler). Bij het afsluiten begint hij dan te miepen over geheugen, ik neem dus aan dat er ergens iets geheugen aan het hoggen is. Iemand een idee? Of draaf ik te ver door? :)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
gebruik inetcfg voor disablen van protocol ipx.
dat is handiger dan de entries in autoexec.ncf

kijk wel uit met name resolving, als je geen ipx draait is het dacht ik nodig om scmd /gw te traaien (kan het mis hebben).

Verder: wat gebruik je voor backup: Arcserve 6.6 ondersteunt niet alle functies via ip-only, zoals device management (!).

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Zorg inderdaad dat je alles mbt name resolving goed hebt staan. Denk hierbij aan:

1 Je hostfiles op je werkstations goed invullen
2. SLP op gaan zetten.

Heb je dit niet goed in elkaar zitten kan ik je garanderen dat geen enkel workstation de server kan vinden.

PS.

Kijk maar eens in de properties van je client...en dan bij het tablad Protocol preferences...

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Heb je het over 5.0 of 5.1 en met welke SP

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[forum=19] >> [forum=24]

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:31

DJ

Gewoon met INETCFG IPX/SPX uitzetten (protocol disblen en 'binds' op kaarten weghalen . . .).

Let ook op RCONSOLE. Die werkt via SPX. Je zult dan RCONJ (Ip versie van RCONSOLE) moeten gebruiken.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Denk ook aan je tijd. Zet configured timesources aan, vul IPnummers in en zet SAP uit. En inderdaad SLP opzetten.
edit:

O ja, NCP prototcol preferences ff checken
Pagina: 1