Externe internet traffic monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

ontbrakt.

Antwoord: met DU meter alleen de netwerkkaart meten die je gebruikt voor je verbinding met het internet.

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
er zit maar 1 netwerkkaart in. Dit is dus geen server, maar een workstation die aangesloten is op het interne netwerk, en via het interne netwerk aangesloten op het internet. Nu wil ik dus alleen het verkeer weten dat van buiten het interne netwerk komt. Al het verkeer komt dus op 1 netwerkkaart binnen..

• Vuurvlieg
ooh ja dit was ongeveer de vraag:

Ik zit hier op het locale netwerk van een universiteit en wil ivb met de kosten van het externe internet traffic graag weten hoeveel traffic ik genereer, ik heb al gezocht op diverse sites maar kan geen programma vinden die deze mogelijkheid heeft. Weten jullie misschien een programma onder w2k waarmee dit mogelijk is? Het programma moet dus locaal draaien op mn win2k workstation en alleen internet traffic meten buiten de 139.80.*.* range.

• Vuurvlieg
weet niemand een programma waarmee dit mogelijk is??

Verwijderd

sorry verkeerde knopje.

• Vuurvlieg
niemand?
op tucows gekeken kon ik juiste prog niet vinden..

• Dutchman!
  • Laatst online: 21-08 13:12
- het verhaal wat hier stond was helaas technisch niet mogelijk ;( -

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

dit is wel te realiseren, je zult in dat geval een programma moeten zien te vinden waarmee je op ip niveau moet filteren, dus alle pakketjes aan jou gericht met als afkomst niet jullie adres reeks, dit is mogenlijk met sniffer pro, dit is echter een stervens duur pakket.

ik hoop dat je nu een idee heb waar je moet zoeken.

RGZ

MASH

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:56
DU-meter will do the trick.. definately..

Verwijderd

inderdaad met een sniffer en dan filter op jouw ip en alles behalve het interne netwerk...

netwerk monitor van microsoft vind ik persoonlijk erg goed
maar er zijn er meer...
Pagina: 1