Toon posts:

verschil Tbird 1.4 en XP 1500+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel namelijk of ik voor ongeveer hetzelfde geld een Athlon Tbird 1.4 moet halen of de goedkoopste AthlonXP, de 1500+.
Ik zie nl overal alleen maar de reviews van de AthlonXP1800+ en nergens die van de goedkopere...
en hoe zit dat met overklokken?

Al met al...met welke chip kun je meer?

Alvast bedankt!
Greetz

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Is heel moeilijk te zeggen. Heb je al een mobo?

De AthlonXp 1500+ gaat wel iets harder (niet qua MHz) dan de Athlon 1,4GHz

Het overclocker van de AthlonXp is nog in een test fase, als ik het even zo mag noemen. De FSB is a vrij makkelijk omhoog te krijgen, vrij ver zelfs, maar de multiplier niet. Dit komt oa omdat de lengte van de te overbriggen L1 bruggen vrij groot zijn, en een potlood dus vrijwel geen zin heeft. De search kan je hierover wel wat meer info geven.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Ik zou zelf voor de xp gaan.

Deze heeft een verbeterde core en verbruikt minder stroom dus deze proc word dus iets minder warm.

Het is gewoon een verbeterde versie van de tbird.

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
het schijnt heb ik van horen zeggen dat de xp moeilijker is overteklokken maar ik heb een xp 1500 net besteld en ben wel van plan om die gruwelijk te gaan mishandelen om er elke laatse clockcycle uittepersen.
er zit namelijk wel ook heuse sse instructies op en een verbeterde prediction branche of zoiets vaags.

anyway,
het verschil is ongeveer zoals een p2 tegenover een p3 of een pentium1 tegenover een pentium1 met mmx.

gewoon net iets lekkerder.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• GiLuX
nou vergeet ik toch helemaal te vermelden dat de xp ook een geheel vernieuwde kleur heeft waardoor de warmte dissipatie een stukje minder steil horizontaal verloop heeft.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 03:32 schreef GiLuX het volgende:
het schijnt heb ik van horen zeggen dat de xp moeilijker is overteklokken maar ik heb een xp 1500 net besteld en ben wel van plan om die gruwelijk te gaan mishandelen om er elke laatse clockcycle uittepersen.
er zit namelijk wel ook heuse sse instructies op en een verbeterde prediction branche of zoiets vaags.

anyway,
het verschil is ongeveer zoals een p2 tegenover een p3 of een pentium1 tegenover een pentium1 met mmx.

gewoon net iets lekkerder.
En volgende week

Mijn athlon xp doete het niet meer :(
:)

Het principe om de mp te unlocken is al bekent alleen moet deze iets angepast worden om te werken met xp.

Verwijderd

Ik zit ook te twijfelen tussen een 1.4 Tbird of een XP. Omdat die 1.4 zo godsgruwelijk heet schijnt te worden, en omdat die XP SSE heeft en betere data prefetch en zo.

Maar waar ik tegenaan zit te hikken is dat unlocken. Bij de XP is dat lastig, en er zijn nog niet echt goedkope truukjes bekend.

Ik heb geen dremel en ook geen geleidende pen.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 03:48 schreef HlpDsK het volgende:
Ik zit ook te twijfelen tussen een 1.4 Tbird of een XP. Omdat die 1.4 zo godsgruwelijk heet schijnt te worden, en omdat die XP SSE heeft en betere data prefetch en zo.

Maar waar ik tegenaan zit te hikken is dat unlocken. Bij de XP is dat lastig, en er zijn nog niet echt goedkope truukjes bekend.

Ik heb geen dremel en ook geen geleidende pen.
Het is een kwestie van tijd dat dit probleem opgelost word op een eenvoudige manier.

Er word al hard aangewerkt door miljoenen tweakers >:)

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 03:53 schreef ureal het volgende:

[..]

Het is een kwestie van tijd dat dit probleem opgelost word op een eenvoudige manier.

Er word al hard aangewerkt door miljoenen tweakers >:)
Uiteraard. Maar ik ga niet zo lang wachten. En dus moet ik al een methode hebben.

• GiLuX
Op vrijdag 19 oktober 2001 03:41 schreef ureal het volgende:

[..]

En volgende week

Mijn athlon xp doete het niet meer :(
:)

Het principe om de mp te unlocken is al bekent alleen moet deze iets angepast worden om te werken met xp.
ik ben voorbereid.

heb net een ferm XP 12V 1200mAh bij de gamma op de kop getikt en die staat garant voor heel wat boor plezier.

ik stel voor om in ieder geval een .2 inch blow hole in mijn xp te boren en daar past precies een 4.5 mm alpha fab 22 cooler in met een airflow van zo'n 12 m2/s!

het voordeel is dat de core dan ook van achter koeling krijgt, nadeel is dat je temperatuur element wat tegenwoordig op bijna elk moederbord wel aanwezig is niet meer nauwkeurig de temperatuur weergeeft dus voorzichtig hiermee voordat je dit soort capriolen gaat uithalen!

ik durf het eigenlijk niet helemaal aan maar als iemand anders me voor is wil ik graag wel de kiekjes zien.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 03:55 schreef GiLuX het volgende:

[..]

ik ben voorbereid.

heb net een ferm XP 12V 1200mAh bij de gamma op de kop getikt en die staat garant voor heel wat boor plezier.

ik stel voor om in ieder geval een .2 inch blow hole in mijn xp te boren en daar past precies een 4.5 mm alpha fab 22 cooler in met een airflow van zo'n 12 m2/s!

het voordeel is dat de core dan ook van achter koeling krijgt, nadeel is dat je temperatuur element wat tegenwoordig op bijna elk moederbord wel aanwezig is niet meer nauwkeurig de temperatuur weergeeft dus voorzichtig hiermee voordat je dit soort capriolen gaat uithalen!

ik durf het eigenlijk niet helemaal aan maar als iemand anders me voor is wil ik graag wel de kiekjes zien.
:?

Sterker nog: :? :?

.2 inch blowhole in je XP ??

• GiLuX
sorry,
iets te veel 'water joe' gedronken (schuld van gistron)
:+

Pagina: 1