Toon posts:

"verifying dmi pool data" blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik van een tweede hd die als slave aan m'n normale opstartschijf hangt probeer op te starten blijft de boel helaas hangen tijdens het POSTen met de boodschap "verifying dmi pool data....". Met een snel zoektochtje op Google kwam ik het volgende artikeltje tegen dus ik heb in de bios "reset configuration data" enabled, maar hij blijft nog steeds hangen :'( Hij zegt nu wel dat hij de ESCD update, dus de "reset configuration data" heeft op zich wel gewerkt maar het probleem niet opgelost.

Ik snap er echt nix van... die schijf heeft gewoon een primaire fat32 partitie die geactiveerd is en waar ik met de clone optie van diskmanager 2000 een exacte copie van m'n huidige besturingssysteem (win2k) op heb gezet. Maar zelfs al zou dat besturingssysteem nog niet helemaal fijn over zijn gekopieerd, dan nog krijg je gewoon een keurige foutmelding: no OS found en blijft de boel niet hangen bij het POSTen.

Verder heb ik trouwes een MSI K7T turbo mobo die wel goed werkt als ik als opstart device bijvoorbeeld de cd-rom kies. De primary master (huidige opstartschijf) is een Maxtor D540X 4D080H4 en de slave is een IBM 75GXP dtla-307045 (waarvan ik dus probeer op te starten). De combinatie werkt in windows voor de rest wel goed als ik opstart met de maxtor.

Verwijderd

De enige keer dat ik dat probleem heb gehad (na klooien met drives) kwam door een defecte IDE kabel. Kostte een paar uur aan zoeken

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Heb je de jumpers goed? Is het de actieve partitie geworden?
Maak er eens primary master van en probeer dan op te starten.
En ik hoef denk ik niet te vragen of de IBM wel in orde is ;) Die zelfde harde schijf (misschien weet je het nog) is bij mij dus overleden, en hij kwam bij mij ook niet verder dan die dmi pool!!!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 09:12 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
De enige keer dat ik dat probleem heb gehad (na klooien met drives) kwam door een defecte IDE kabel. Kostte een paar uur aan zoeken
fuk... dat kan mijn probleem wel eens wezen. Ik zie net dat m'n ata/66 kabeltje een beetje klem heeft gezeten tussen een connector. Zo onder de loep bekeken ligt er een draadje bloot maar is de verbinding niet verbroken. Toch voor de zekerheid maar wel ff een nieuw kabeltje halen...
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:12 schreef 456 het volgende:
Heb je de jumpers goed?
Jumpers staan goed, want in windoze doet hij het immers wel perfect.
Is het de actieve partitie geworden?
Volgens PM7 wel...
Maak er eens primary master van en probeer dan op te starten. En ik hoef denk ik niet te vragen of de IBM wel in orde is ;) Die zelfde harde schijf (misschien weet je het nog) is bij mij dus overleden, en hij kwam bij mij ook niet verder dan die dmi pool!!!
Als primary master doet hij het wel. Dit is trouwes ook niet mijn kapotte dtla-307045, die is ondertussen al naar IBM. Dit is een goede van een kennis van mij die een enorme teringzooi van z'n partities heeft gemaakt en mij vroeg om de boel op te lossen en zoveel mogelijk data te redden. Daarbij leek het mij alleen wel makkelijk om in de bios tussen de schijven te kunnen wisselen om te testen of het opstarten al goed gaat vanaf die IBM of om onder het besturingssysteem van mijn maxtor te knoeien met PM7 of nog wat data te kopieren enzo...