ik heb nu net een netwerk aan gelegd met een crosslink kabel. Maar nu duurt het een eewigheid om mijn pc op te starten namelijk 5 minuten. Terwijl mij andere pc nergens last van heeft. Ik heb een realtek RTL8139(A/B/C) pci fast ethernet kaart. Beide pc zijn 1,33Gh of beter Met minstens 256mb intern en 16mb videokaart. Dus aan de snelheid van de pc zal het nit liggen. Maar waarom start de 1 gewoon normaal op en de andere niet.
Slechte netwerksettings?
Ik zou mijn netwerksettings nog maar een keertje nalopen
Ik zou mijn netwerksettings nog maar een keertje nalopen
Deel maar eens ff statische IP adressen uit... Dus Netwerkeigenschappen, TCP/IP (naam netwerkkaart), eigenschappen en dan bijv IP 192.168.0.10 sub 255.255.255.0, dan bij de andere pc hetzelfde invullen op IP na, maak daar maar 192.168.0.11 van.........
Het ca. 30 secs wachten is meestal het geval als het IP adres niet handmatig is ingevuld. De pc probeert een DHCP-server te bereiken om een IP toegewezen te krijgen. Indien hij deze niet vind pakt Windows zelf een willekeurig IP adres.
Het ca. 30 secs wachten is meestal het geval als het IP adres niet handmatig is ingevuld. De pc probeert een DHCP-server te bereiken om een IP toegewezen te krijgen. Indien hij deze niet vind pakt Windows zelf een willekeurig IP adres.
My software never has bugs, it just develops random features...
ben benieuwd naar respons op jouw toppic,
die van mij start ook langzamer op,maar +/_ 45 sec. verchil,
geen 5 minuten.
die van mij start ook langzamer op,maar +/_ 45 sec. verchil,
geen 5 minuten.
Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc
Verwijderd
Uncheck "automatisch IP adres verkrijgen" in je netwerksettings. Anders zoekt ie zich een ongeluk naar een DHCP-serevr die er neit is.
een vriend van mij heeft volgens mij al ip adressen toegewezen maar waar kan ik dat vinden en veranderen. Ik weet al van uitvoeren end an winipcfg. Maar kan daar niks vinden.
Daar staat het ook niet 
Doe maar eens R-mouse netwerk omgeving > eigenschappen.
Kijk dan bij TCP/IP van je netwerkkaart:
Doe maar eens R-mouse netwerk omgeving > eigenschappen.
Kijk dan bij TCP/IP van je netwerkkaart:
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1