conflict tussen SB live en IDE controller

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik heb een HEEL erg vaag probleem met mijn SB. Als ik mijn geluidskaart erin prop gaat winslow 98 de drivers installeren, moet de computer geherlaarsd worden blablabla... en dan werken mijn CD-ROM en CD-RW niet meer. :? Ik heb verder niks op de IDE zitten, mijn harde schijven zitten op de RAID controller. Onder XP heb ik dit probleem niet, maar helaas zijn er een paar progjes die ik nodig heb en die alleen onder 98 draaien. Ik heb zo'n beetje alle voor de hand liggende trucs al geprobeerd: ander PCI-slot, IDE configuratie veranderen, zelfs windblows opnieuw installeren. Zonder resultaat dus. :(
Heeft imand nog een idee want ik word hier een beetje niet goed van. |:(

sysconfig:
Epox 8K7a+, TB1400@1500, 512MB RAM, 2x Maxtor 5T020H2, cardexpert MX400, CTX 56xCD-rom, LiteOn 12x10x32x, Sitecom netwerkkaart, SB Live 1024, windoze 98 & XP pro 2600

Kurgan

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zet onder win98 eens je creative sb16 emulatie uit :)

ik heb ook wel eens gelezen dat het kon helpen als je naar config scherm>systeem>apparaatbeheer ging en daar bij vaste schijfcontrollers ff iets veranderde van standaard naar beide ide kanalen gebruiken ofzo :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Misschien een IRQ probleem?
probeer in de BIOS alles wat betreft de 'IRQ automatisch aanwijzen' eens uit te zetten.

Of elke PCI poort een vrije IRQ toe te wijzen.

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

in welk pci slot zit je sb? je onderste 2 delen volgens mij je irq ofzo met je ide controller. Dat werkt alleen als je kaart busmastering ofzo ondersteunt volgens mij. Of praat ik nou onzin? hangt me iets van bij

Laten we lekker link gaan doen...

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
interrupt sharing aanvinken bij de Sb16 emulatie instellingen, dat loste bij mij alle problemen op...

https://www.strava.com/athletes/10490675