Toon posts:

AMD Tunderbird 1.2 Mhz wordt 58 a 62 graden!

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn AMD Tunderbird 1.2 Mhz wordt 58 a 62 graden!
Ik heb een COOLMASTER die tot een 1.5 proccesor zou kunnen coolen.
Is dit normaal? hoger dat 62 heb ik hem niet gekregen, meestal staat ie op 60 graden.
Klopt het dat ik hier nog 20 graden bij kan tellen omdat het op het mobo wordt gemeten?

Wat is het jullie advies?
Wat moet ik zaterdag op de pc dump dag voor cooler kopen?

Mobo is van ALi KAST ASIS(ook ali)
}:0

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een intake en outtake fan :?
wil wel eens helpen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Tegen die temp moet hij wel kunnen, maar het kan wel degelijk wat koeler.
Heb je een goeie airflow in je kassie?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

woon je in een sauna?

1.,2MHZ??

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op vrijdag 19 oktober 2001 01:42 schreef silentsnow het volgende:
woon je in een sauna?

1.,2MHZ??
Nee ik woon thuis ????

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Wat extra airflow door je kast heen kan nooit weg eigenlijk.
54 wordt mijn 1400@1533 (always stressed by the Cow }:O

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Heb je toevallig de Coolermaster EP5-6i11?
(Goede kooler hoor)
Die tower is dat een wat kleinere midi-tower, ik denk nameljk dat de warmte die geproduceert wordt door je cpu niet goed weg kan vanwege de slechte warmteafvoer in je kast.
Check met bijvoorbeeld MBM 5 wat de temp van je mboard is, als dit hoger dan 30 graden is dan is idd je warmteafvoer van je kast de bottleneck en moet je hier verandering inbrengen door bijvoorbeeld zijkant open laten of door gaten in de zijkant te maken (en anders daar fans in zetten).

Verwijderd

Heb je toevallig de Coolermaster EP5-6i11?
(Goede kooler hoor voor je 1,2 Ghz)
Die tower is dat een wat kleinere midi-tower, ik denk nameljk dat de warmte die geproduceert wordt door je cpu niet goed weg kan vanwege de slechte warmteafvoer in je kast.
Check met bijvoorbeeld MBM 5 wat de temp van je mboard is, als dit hoger dan 30 graden is dan is idd je warmteafvoer van je kast de bottleneck en moet je hier verandering inbrengen door bijvoorbeeld zijkant open laten of door gaten in de zijkant te maken (en anders daar fans in zetten). BTW ligt er niet aan dat je een Tbird 1,2 Ghz hebt hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik dat?, de lucht binnen is wel warm ja. het is trouwens een nieuwe kast dus die moet toch wel goed zijn (asis)

Verwijderd

Topicstarter
Mobo is meestal 32 graden, mini touwer maar zeker niet de kleinste. gekocht bij mycom

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is de Coolermaster EP5-6i11 helpt die cool pasta (silver) iets? wat kost dat?
Zou ik een andere cooler moeten aan schaffen?
GATEN in de kast maken???? ok, maar hoe die blowers er op zetten is geen probleem, maar ook met kast open 58 graden en mobo 30.

:( :( :(

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
normale temp hoor voor zo'n cooler master :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 02:42 schreef Robin201 het volgende:
Ja het is de Coolermaster EP5-6i11 helpt die cool pasta (silver) iets? wat kost dat?
Zou ik een andere cooler moeten aan schaffen?
GATEN in de kast maken???? ok, maar hoe die blowers er op zetten is geen probleem, maar ook met kast open 58 graden en mobo 30.

:( :( :(
Ik zou in de zijkant van de systeemkast ter hoogte van de cpu een gat boren en daarachter een papst 12x12x2,5 hangen.

Mijn case is nu 20 graden en dat blijft ie ook :)

cpu temp 1gig 266fsb@1200 =41 graden 45 stressed

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maken jullie z`n mooi gat in de zijkant?
Vraag 2 zuigen of blazen, die vin?

Kan het nu kwaad?

Alvast bedankt voor al die mail.

Robin (8>

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 03:39 schreef Robin201 het volgende:
Hoe maken jullie z`n mooi gat in de zijkant?
Vraag 2 zuigen of blazen, die vin?

Kan het nu kwaad?

Alvast bedankt voor al die mail.

Robin (8>
Ik heb mijn gat gemaakt met een decoupeerzaag. (met een grove houtzaag >:) )

En je laat die fan koude lucht van buiten naar binnen blazen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar hoe begin je ? de zaag moet toch eerst door het metaal heen om te kunnen beginnen!

Ik denk wel dat het jou optie wordt, klinkt wel goed met minimale schade.

maar heeft iemand nog een ander goed idee hoor ik het graag.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik zou zeggen probeer eerste eens of het werkt met je kast open! Dan weet je in ieder geval of het aand e airflow ligt!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08

Jerry

Who?

Op vrijdag 19 oktober 2001 06:24 schreef Robin201 het volgende:
Ok maar hoe begin je ? de zaag moet toch eerst door het metaal heen om te kunnen beginnen!
Klopt. Je moet eerst een gat boren waar je gaat beginnen met je zaag :).

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
ik heb ook 'n TB 1200 met die cooler, maar dan met een Asus A7V133 en een miditower die behoorlijk vol zit, de cpu wordt ook zo warm. Ik ben nog van plan om arctic silver pasta met een andere cooler erop te zetten... Ik heb ook een intake fan getest dan daalt de temp ongeveer 5 graden. Als ik een zijpaneel v/d kast weghaal scheelt dat ook ongeveer 5 graden.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Voordat je in je kast gaat hakken en zagen: zet die kast eerst eens open en zet er desnoods een grote ventilator naast die tegen je CPU blaast. Is de temperatuur dan nogsteeds zo hoog? Zoja, dan klopt de temp meting van je mainboard niet (dat gebeurt vaak bij bepaalde typen mainboard. wat voor merk/model heb jij?). Zoniet, dan heb je een koelprobleem.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

mijne wordt ook 55 graden....
zelfde koeler... so what? hijs toch stabiel?

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 09:30
ik heb een P3 met slot1(kutsocket) kon dus geen fatsoenlijke koeling ewrop zetten, heb dus maar 19W 230V papst in de zijkant gehangen, heb nu 43 graden met de koe aan, heb je wel luchtstroom die zowat je CPU eruit ragt, maar het koelt wel

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Mijn systeem (zie sig.) wordt ook zo rond de 60 - 62 graden stressed met een coolermaster, so what, boeit me echt geen fuck meer.

Loopt je PC stabiel ? zo ja, misschien enkel een extra fannetje plaatsen, en voor de rest zo laten zitten. Die thunderbirds moeten tegen een temperatuur van zo'n 80 a 90 graden kunnen dus ik zou me niet direct zorgen gaan maken.
[LOL-modus] En als ie doorfikt, koop je toch gewoon een nieuwe 8-) [/LOL-modus]

Succes ermee

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Precies, en van een processor die koeler is ga je toch niet beter UT spelen dus doe geen moeite Frenkpie :) (groetjes van dT|CyberTijn) :*
Op vrijdag 19 oktober 2001 09:32 schreef frenkpie het volgende:
mijne wordt ook 55 graden....
zelfde koeler... so what? hijs toch stabiel?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niks mis met die temp, al is ie voor die coolermaster iets aan de hoge kant.
Zelfde cooler met een TBird 1,4 wordt 51c hier (no casefans, maar binnenkant bigtower netjes opgeruimd, zee-en van ruimte).

Verwijderd

T.Bird 1,2 @ 1,33 met Coolermaster DP5-6I31C, wordt bij mij stressed 49 graden.

Verwijderd

daar kan ik overheen met mijn el cheapo SPIRE koeler, zooooo stil (4000RPM en minder) :Z . Mijn 1 GHZ wordt stressed 59-60C met casefan. Zolang het systeem stabiel is, en je niet idle op 60+ zit zou ik je systeem lekker zo laten.

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 13:39
Ik dacht ook dat ik een wat hete kast had (kast/cpu 28/58 C). Maar navraag bij Asus.nl en de Duitse asus site leerde mij dat temperaturen meestal anders gemeten worden bij verschillende fabrikanten.

Als ie stabiel loopt, gewoon laten draaien. Bij mij scheelde een case fan (lucht eruit trekken) 5 graden. Voor 20 piek is dat zeker de moeite waard.

succes.

Verwijderd

Ja het ligt idd ook erg aan welk mobo je hebt.

Had eerst een MSI K7T Pro2 waarop mijn 1200@1300 stressed zo'n 46 graden werd.

Nu een ASUS A7V133 en mijn 1200@1333 wordt gewoon idle nu al 49 graden met een extra casefan erbij :?

Ligt gewoon aan hoe nauwkeurig de temperatuur sensor is.

Want ik geloof dus echt niet dat op het MSI Mobo dat mijn CPU maar 46 graden werd. Die dingen worden gewoon echt heet en als AMD IN de chip een sensor zou plaatsen dan zou je pas zien hoe heet ze worden!!!!

Het is leuk om te zien dat je Thunderbirdje @1500 maar 38 graden stressed is maar hoe veel dat in overeenstemming is met de waarheid?????

Zolang het stabiel is is het cool :)

Verwijderd

mijn tbird 1,2 wordt ook veel te warm
ook coolermastertje, heb tijdje trug nog een normale fan ingehangen om hele kast beetje op te frissen en een hd koelertje
hd blijft nu koel maar processor wordt egt kankerzwarm en na dagje, soms half dagje loopt ie (volgens mij daardoor, maar heb er verder weinig verstand van) vast..
af en toe wil die dan zelfs ff niemeer starten...moet ik em ff laten afkoelen hehe
best wel irritant
me kast staat overigens altijd open..is dat nu slecht of niet ?nee tog....

igg, kan je processor egt snel kapoet gaan dan of..valt t wel mee..

Verwijderd

Arctic silver koelpasta hielp bij mij wel, scheelde 7 graden
AMD 1,4, Geforce 2 ultra, 2 casefans(1 voorin die aanzuigt, achterin net boven AGP kaart en onder CPU uitblaasfan)
nu idle(temp kamer ongeveer 20C)is CPU 47C en mobo 29C.O+

koeler is Alphapal 6035, is iets beter als de Coolermaster.

zonder Arctic Silver en casefans(let ook op dat je met een bakpasje hele dunne laag AS op de CPU uitsmeert!!!!!)was mijn temp idle 54C van CPU en mobo 35C.

bovendien geeft het ene mobo een heel andere temp aan als de andere. mijn MSI geeft sowieso een wat hogere temp aan en misschien wel een eerlijke)omdat de sensor vlak onder en tegen de CPU aanzit.

Verwijderd

Dus kort samengevat Robin 201,

Andere coolpasta erop smeren, voorkeur silver, zorg ervoor dat je de vorige pasta geheel verwijdert hebt.
Nieuwe coolpasta, niet te dik in gelijke proporties verdelen (iets groter dan core-oppervlak).

Als je pc-kast, in een kleine/dichte ruimte staat, of ergens vlak voor staat (muur ed) dan moet je deze verplaatsen . Anders moet je de zijkant open houden en checken. Anders 1 of 2 gaten maken in de zijkant,
bij voorkeur een dremel of decopeerzaag (fijne ijzerzaag) gebruiken. Onderkant van het zijpaneel bovenop zodat de zaagkattels aan de binnenkant zitten, en de buitenkant van de kast het mooist blijft.

1 blow out fan (60x60 of 80x80) ten hoogte van de cpu en een blow in zo laag mogelijk. (zelfde afmetingen). Hierdoor zorg je voor een optimale airflow. TIP. ga niet zo maar een gat maken; ga eerst op karton oid een schets en ga daarna op de binnenkast zijpaneel het kartonschetsje neerleggen en checken of het op de goede plaats zit, daarna met stift ofzo overtekenen en dan pas gat maken.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Case fans plaatsen helpt zeker maar meningen over arctic silver zijn verdeelt. Enthousiasme is beetje verdwenen...
MIjn ervaring is dat het verders niks helpt tov de spul die standaard onder de coolermaster zit, tenminste bij mij niet.
Veders is een temp van 60 granden niet overdreven hoog.
Lees maar es op de site van amd...
al moet ik zeggen dat ik het wel beetje aan de hoge kant vind voor een 1,2 ghzkomt denk ik door je mini tower heb pas grotere case gekocht en scheelde toch 2 graden...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 01:37 schreef Robin201 het volgende:
Mijn AMD Tunderbird 1.2 Ghz wordt 58 a 62 graden!
Ik heb een COOLMASTER die tot een 1.5 proccesor zou kunnen coolen.
Is dit normaal?
}:0
En? Ik heb ook een 1.2Ghz AMD en een Coolermaster.. De mijne wordt unstressed al 67 en mobo 43, maar sinds vandaag heb ik er zo'n slot fan inzitten die warme lucht eruit blaast (24,50 bij de regenboog..) en nu krijg ik cpu: 58 en Mobo: 36. Scheelt dus een hoop! Misschien een aanrader.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze topic wordt nu wel erg lang en druk, terwijl dit onderwerp al tientallen malen besproken is. Zoals ik al zei: kijk _eerst_ eens of de temperatuurmeting van je mainboard wel klopt. En als de temperatuur blijkt te kloppen dan ga je er pas wat aan doen. En met de Search kun je genoeg topics over koeling vinden :)

Er staan hierboven ook al aardig wat tips.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.