[XML/Java] efficiency?

Pagina: 1
Acties:

• red_indian
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-06 16:43

red_indian

Smokin' Suckz B!

Topicstarter
heb een site in elkaar gedraaid waarbij ik de turbotracker van tweakers weergeef (wie niet?) dmv java.

nu is de javacode dus echt super ranzig klein. laten we zeggen 1 kb. maar het xml bestand van tweakers is ongeveer 10kb.

hoe werkt het nou? haalt iemand met een modem nu alle info binnen (java: 1kb + xml: 10kb = 11kb) of alleen het script en leest die lokaal van de webserver alleen die info die ik weergeef? in dit geval dus alleen de topics en het aantal reacties.

erg benieuwd...

uiteraard haal ik de xml eerst binnen met php, want ik heb nog geen manier gevonden om dit anders te doen (id's?).

misschien dak de search maar weer eens moet raadplegen ;)

Need a cuesheet/tracklisting? (meer dan 500.000 online)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
red_indian: turbotracker van tweakers weergeef (wie niet?) dmv java.
Java Applet?
nu is de javacode dus echt super ranzig klein.
Sinds wanneer is klein ranzig? :+ .
hoe werkt het nou? haalt iemand met een modem nu alle info binnen (java: 1kb + xml: 10kb = 11kb) of alleen het script en leest die lokaal van de webserver alleen die info die ik weergeef?
Lastig te beantwoorden als je niet duidelijk uitlegd wat je doet... Als het een Java Applet is wordt deze eerst gedownload en daarna de file door de applet geladen. Als het een Javascript is (je gebruik de term script?) moet je meer vertellen over wat je doet.
uiteraard haal ik de xml eerst binnen met php, want ik heb nog geen manier gevonden om dit anders te doen (id's?).
Waarom vermoed ik dat je Java en Javascript door elkaar haalt....

Als je geen server-side code wilt gebruiken zou je XSLT kunnen gebruiken om de tracker te transformeren naar HTML.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Welke Site? Dan heb ik het snel gezien op m'n stats van m'n firewall...

• red_indian

red_indian

Smokin' Suckz B!

Topicstarter
heb even een pagina online gegooid op:
http://www.regeert.nl/test/tweakers.php

en voor mensen die de source eens willen bekijken:
http://www.regeert.nl/test/tweakers.php.txt

source is alles bij elkaar 1.811 bytes.

zoals je ziet twee php functies:
1) om te kijken of het lokale bestand op de server nieuwer dan 10 minuten is (instelbaar)
2) om een nieuwe versie van de xml turbotracker binnen te halen.

en een javascript functie om er een beetje relaxte tabel van te maken.

ben erg benieuwd naar de resultaten van de firewall unicorn7
:)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Gebruik dan voortaan aub de goede benamingen, Java is iets heel anders dan Javascript...

Over je vraag: de file wordt pas ingelezen als de browser je javascript gaat interpreteren en dus gebeurt dit nadat de file is gedownload.

Overigens vind ik het wel vrij prut dat je voor dit werk een ActiveX component gebruikt.... Verwerk die XML file gewoon server-side in PHP en gebruik daarbij eventueel XSLT.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• red_indian

red_indian

Smokin' Suckz B!

Topicstarter
tja, las deze manier op w3schools en heb hem gedeeltelijk ge-copy/paste-d. weet dat het niet heel erg netjes is.

hoorde nl. dat php en xml ook niet echt super was, al lijkt het mij vrij makkelijk om iedere keer een stukkie tussen tags uit te knippen ;)

maar als je alles bij elkaar optelt (mega tabel gegenereerd dmv php of xml en javascript combi), dan is het aantal bytes dat je binnen moet halen misschien nog wel niet eens zo heel erg verschillend.

misschien leuk om eens naar te kijken, als ik een php oplossing heb horen jullie het resultaat...

Pagina: 1