Freesco of SmoothWall?

Pagina: 1
Acties:

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06
ik heb een p133 met 128 edo :) over met of een 700mb of een 2 gig hd dr in

er komt in eerste instantie maar één pc achter te hangen (dhcp) via een switch (10/100)

dus uhm sja wie heeft er ervaring met beide distro's en/of een uitgesproken mening over welke er beter/fijner/makkelijker is

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Als je zo'n pc over heb, zou ik sowieso GEEN FreeSCO erop zetten, zou zonde zijn...
Smoothwall is dan een best goeie optie idd, kan je meteen ook nog een ftpd of httpd erop zetten en je eigen website erop draaien oid
Maar andere distro's als Mandrake, SuSE en RedHat kunnen ook routeren en als firewall dienen hoor, het is slechts een kwestie van hoeveel geld/download snelheid je heb en wat je voorkeuren zijn qua installatie-gemak enzo.
Als je geen/weinig verstand van linux heb zou je zelfs gewoon windhoos erop kunnen gooien met sygate erop, is helemaal makkelijk.
Als ik jou was, eerlijk gezegd, had ik gewoon een goeie volwaardige linux distro erop gezet, en dan die 2gb schijf erin gedaan en een website erop gedraait :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:30

Ankh

.Howdy

ik gebruik zelf nu clarkconnect ik vindt het een van de beter .. je kan er veel verschillende dingen installeren als extra .. en het is met een redhat kernel, ze zijn nu bezig met hem aan het upgraden met de nieuwste kernel ervan, dus dan heb je nog meer mogelijkheden :7

er zit een handig webconfig menutje bij :) waar je alles kan instellen.. check hun site maar eens :)

• Cozm0
een p133 is een beetje overkill dus?

ik heb ook wel een 486sx 25 mhz staan maar daar zit maar 4 mb ram in :(

evt kan t ook nog zo:

@home>>486(freesco)>>p133(winnt)>>duron880

maarja das wel 72 cent per dag per pc (zonder monitor) aan stroomkosten (788.40 gld per jaar) :(

• Cozm0
*bump* :)

is er iemand heel tevreden of juist niet met smoothwall?

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
Op zaterdag 20 oktober 2001 16:02 schreef Cozm0 het volgende:
*bump* :)

is er iemand heel tevreden of juist niet met smoothwall?
Ik ben er niet tevreden mee, want ik kreeg geen verbinding tot stand met ADSL (Mxstream-basic-ethernet)

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Heel tevreden !
Draait 24/7 (achter getweakt modem)

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

je mag alle edo eruit halen tot je 16mb over hebt en de rest naar mij sturen? :)

ik hoor trouwens wel veel goede dingen over freesco maar op zo'n bak mag je echt wel iets volwaardigers draaien (gewone distro dus). met apache webserver enzo :)
Pagina: 1