Toon posts:

lockups in meerdere OS'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haai,<br>
<br>
Het het probleem krijg ik in zowel Windows 95 als Windows 98se als Windows 2000 Professional, vermoed ik dat het een hardware probleem is, en geen software probleem.<br>
Het vreemde is (vind ik althans) is de onregelmatigheid waarmee het probleem zich voordoet, en dan nog slechts bij bepaalde spellen.<br>
Zo treedt het probleem op bij BattleZone II en Oni, alsook Quake III.<br>
Ook bij Return to Castle Wolfenstein Demo loopt hij vast.<br>
<br>
<b>De manier waarop hij vastloopt:</b><br>
een irritante aanhoudende hoge toon, niets functioneert dan meer, alleen een reset werkt dan nog.<br>
<b>Hardware:</b><br> Asus P2b-f mobo, Asus TVR 3800 deluxe TNT2 32 MB AGP, SBlive geluidskaart. Van alles gebruik ik de nieuwste drivers en BIOS.
<br>
bvd

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Gegroet newbie ;)

allereerst welkom op GoT.
je kunt geen html tags gebruiken in UBB, gewoon plain enter volstaat :P

[serieus mode]
* Houd je nog wel beeld?
* Hoe warm wordt je processor? (MotherBoard Monitor installeren als je moederbord een temp. sensor heeft)

Boot de zooi eens zonder alle 'overbodige' hardware, dwz geen videokaart, geen geluidskaart etc.

[/serieus mode]

edit: typo

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
lol, was te verwachten dat ik zo'n stomme fout zou maken ;).

Maar goed, ik zal het 'ns proberen. Zonder videokaart gaat moeilijk, aangezien ik dan niets zie. Ik heb al geprobeerd met m'n oude geluidskaart (ISA SB PnP 32 Awe), maar dat lost het probleem niet op.

Wel vervelend dat je de eerdere post niet kan lezen bij je reply btw. (Zal ook wel aan mijn noob status liggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
oh, hmmm, dit was ik dus vergeten:

zit een standaard fan op, processor niet overgeklokt.
wanneer zou ik beeld verliezen? Als ik boot zonder m'n videokaart ja ;) Maar nee, ik verlies geen beeld, het beeld staat helemaal vast, net als de rest, de CTRL-ALT-DEL dans werkt ook niet.

nogmaals bedankt, MBM 501 geinstalleerd, we zullen zien. Als er nog tips zijn voor goeie mobo monitors....

TIA

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Wel vervelend dat je de eerdere post niet kan lezen bij je reply btw. (Zal ook wel aan mijn noob status liggen
kan wel, check je prefs

welke temp. geeft MBM aan? en wat voor processor heb je erop liggen?

micheljansen.org

Verwijderd

Check ook ff het geheugen en evt. een bios update.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, hehe, ik nam aan dat de meest gangbare instellingen op default stonden, zo ook: 'laat thread zien bij reply' e.d.

Maar goed, ik heb dus nu PCProbe van Asus geinstalleerd, kga vanmiddag ff kijken wat de temperaturen zijn. Nu moet ik rennen naar voetbal (ugh).

Geheugen heb ik een keertje helemaal gecheckt met een of ander DOS programmaatje, duurde de hele dag en was per byte of bit aan het werken, zag je m tellen enzo, was volgens die util niets mis met m'n geheugen. Als je nog een goed proggie weet om dat te checken.... graag.

BIOS updates heb ik van alles de laatste, had ik al gecheckt ;)

Processor is een Celeron 466 niet overgeklokt. FCPGA met converter. Inc. bijbehorende cooler.

Thx voor de hulp zover, keep it up plz ;)

Verwijderd

Hee,

Hier heb ik dezelfde kuren, ook al een keer een post gemaakt met de kop: "IK GOOI HEM UIT HET RAAM"

Inmiddels alles geprobeerd, ook een ander moederboard, omdat het op deze site vloeken was als ik over m`n jetway begon...

Maar exact dezelfde kuren.... pc geformateerd gisteren..
opnieuw windows erop....

Dus als jullie hem kunnen helpen, ben ik misschien ook geholpen...

greets...

• dawuss

dawuss

gadgeteer

een vriend van mij had ook ooit zoiets, en bij hem was het probleem verholpen met een nieuwe harde schijf. Dat kan natuurlijk toeval geweest zijn...

micheljansen.org

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm, ik heb twee harde schijven, ik ben van plan 1 harde schijf van 40 GB er bij te gooien, zodra ik de gegevens overgezet heb kan ik die theorie wel testen.

Helaas heeft mijn mobo geen CPU temp metertje, wel mobo zelf, maar niet van de CPU. ;( Nogmaals, hij is niet overgeklokt, dus dat zal het toch niet zijn? Waarom zou hij het vooral doen bij spellen als Q3 en Oni, maar niet bij CS of UT e.d.?

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Op donderdag 18 oktober 2001 23:48 schreef dawuss het volgende:
je kunt geen html tags gebruiken in UBB, gewoon plain enter volstaat :P
[antf#ckmode]

dit is geen UBB: