Toon posts:

X via Telnet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort bezig met SCO / Caldera OpenUNIX 8.

is het mogelijk, en hoe om via een telnet sessie vanuit windows in X te komen.
Standaard kom ik nu terecht in pts6, wanneer ik met startx -cde X start zal deze op de server in een ander scherm geopend worden en dus niet zichtbaar zijn vanuit pts6, mijn terminal.

anyone?

Verwijderd

Xserver draaien op je windows bak?

Verwijderd

Ik denk dat jij bedoeld dat je echt het grafische scherm op je beeld krijgt.
En dat is mogelijk. Natuurlijk kan dat niet in een terminal, maar dat is wel mogelijk met speciale software.

Wat je nodig hebt is vnc. Vnc heeft een server en viewer. De server is ook beschikbaar voor Linux.
Installeer en run de vnc-server op je linuxbak. Installeer de client op je windows bak. Kind kan de was doen ;-)

Meer info:
http://www.uk.research.att.com/vnc/

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Je post is een beetje onduidelijk voor mij maar misschien heb je hier wat aan: Starnet X-Win32. Zo heb je geen telnet meer nodig. Je kunt ook je X-sessie door een SSH-tunnel gooien en dan displayen met X-Win32. Heb je hier iets aan?

De enige echte :-)

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
vnc heb je niet nodig, alle functionaliteit zit al in x zelf. Ik ben nou te moe om het uit te leggen en ik ga pitten :D Maar zoek eens een beetje rond hier op got of google. keywords zijn "Remote Xwindows" oid. Veel succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja VNC ken ik wel.

Ik vraag me alleen af of ik ook het garfische scherm op een of andere manier via Telnet kan krijgen.

Zelf heb ik zo m'n twijfels aangezien telnet ANSI is.

Maar misschien is er een manier die ik niet ken.

Ik wil dus op de client geen extra software hoeven te installeren.

Verwijderd

Dan houd het al snel op , je hebt gewoon een Xserver zoals inderdaad bv starnet of reflectionX oid..als je dat nie wil installen, danne well zit je aan telnet vast ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Idd.. Je hebt echt een ander proggie nodig..
Ik zelf gebruik ReflectionX om een xdmcp connectie te maken met mijn server.

XDMCP is het protocol wat gebruikt wordt om x overheen te sturen.

Als je dit wilt activeren op je server, dan zal je (Op redhat) het volgende moeten doen.

in /etc/X11/xdm/Xaccess zal je de "#" moeten verwijderen voor de regel: * anyone can connect.

in /etc/X11/xdm/xdm-config moet je een poort invullen onderaan, achter DisplayManager.requestPort:
die poort is 177.

daarna zal je X even moeten herstarten, (init 3 init 5)
en klaar.

Met reflextion X krijg je dan plots een grafisch (KDE bij mij ) inlogscherm midden in je Windows omgeving. Erg cool.

Success

CJ

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 16:39
Mischien is Reflection X iets voor je?

edit:

shit net te laat...

Een dag is een dag...

Pagina: 1