[Java] 1.4 sluit niet af na einde prog?

Pagina: 1
Acties:

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 00:38
Op school gebruiken we nog steeds 1.3.1, maar thuis heb ik nu 1.4 beta 2 draaien. M'n programma's die op school zonder problemen werken, sluiten thuis nooit af, de dos-box blijft altijd openstaan, en moet hardhandig worden afgesloten :'(

Is dit een bug in 1.4b2 of ergens een verkeerde instelling? Hij doet 't zowel via JCreator als gewoon via java.exe.

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

misschien gebruik je deprecated methods. Probeer eens met -deprecation te compileren ?
ik weet niet hoe je het afsluiten regelt.. ?

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je de applicatie niet afsluit via System.exit(0) zal er waarschijnlijk iets mis zijn met de garbage collection. Wellicht is er nog een frame dat om een of andere reden nog niet verzameld kan worden door de gc?

Ik werk zelf ook met 1.4 beta 2, maar sluit meestal af met System.exit(0). Dat heeft in ieder geval nog nooit problemen opgeleverd. Jext, die dit niet doet, heeft echter hetzelfde als wat jij beschrijft....

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sluit je wel netjes alle threads af, van je applicatie?

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Volgens mij bedoel je gewoon de instellingen van de dosbox zelf. Wanneer het programma is afgesloten, blijft de dos-box staan. Kan je volgens mij op 2 manieren oplossen:

javaw gebruiken (geen dosbox -> console)
of bij de instellingen van de dosbox "Venster sluiten bij afsluiten" aanvinken. er komt dan een .pid bestand in de directory te staan.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 18 oktober 2001 23:09 schreef Nephilim het volgende:
Op school gebruiken we nog steeds 1.3.1, maar thuis heb ik nu 1.4 beta 2 draaien. M'n programma's die op school zonder problemen werken, sluiten thuis nooit af, de dos-box blijft altijd openstaan, en moet hardhandig worden afgesloten :'(

Is dit een bug in 1.4b2 of ergens een verkeerde instelling? Hij doet 't zowel via JCreator als gewoon via java.exe.
Beta 1 die is 10 keer zo goed als beta2. Misschien eens beta 1 proberen. Beta2 crashed (heel vaak op al mijn computers) en popups doen het niet meer. (draai onder win2k)

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Alarmnummer: Beta 1 die is 10 keer zo goed als beta2. Misschien eens beta 1 proberen. Beta2 crashed (heel vaak op al mijn computers) en popups doen het niet meer. (draai onder win2k)
Ik heb het al vaker gezegd, maar op een duidelijk beeld te scheppen: in de korte tijd dat ik beta 2 op Windows 2000 heb gedraaid had ik geen problemen en op Linux is er al helemaal niets aan de hand... Het is dus niet zo dat beta 2 per definitie prut is ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op vrijdag 19 oktober 2001 13:49 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker gezegd, maar op een duidelijk beeld te scheppen: in de korte tijd dat ik beta 2 op Windows 2000 heb gedraaid had ik geen problemen en op Linux is er al helemaal niets aan de hand... Het is dus niet zo dat beta 2 per definitie prut is ;) .
Bij mij crashed die op computer thuis (verse win2k install), computer op het werk. Heb een nieuwe beta2 opgehaald voor collega en daar crashed beta2 ook (ook win2k). Het lijkt me dus niet dat het aan mij ligt. Ik vind hem te slecht om mee te werken. (Programma (zelfs alleen JFrame) die houd het geen 10 min vol zonder te crashen).

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 00:38
Ik heb de code ff online gezet op http://www.nephilimco.com/java/

Volgens mij is dit toch wel juist?
Pagina: 1