[Flash] Movie IN button ???

Pagina: 1
Acties:

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Ik loop al uren te zoeken naar het volgende:

Ik heb een movie in flash 5 gemaakt, nu wil ik van die movie een button maken (als erop geklikt wordt, moet er een webpagina geladen worden, dat is het probleem niet).

Het probleem is: Ik krijg die movie niet op die button! De FM heb ik al 10x gelezen, en de search heb ik ook gebruikt en daar kwam ik allemaal mensen tegen die het gedaan hadden maar ergens anders problemen mee hadden :(

Het is vast een simpel vraagje, maar niet voor mij dus :) Weet iemand misschien hoe ik dit kunststukje voor elkaar kan krijgen?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Wat wil je nou eigenlijk, snap er nix van.
Een movie waar je op kunt klikken?
een button die een movie afspeelt als je erop klikt?
leg us uit,

Verwijderd

Een button over het fimpje heen mikken, maar deze transparant laten, behalve de clickable area. Dat zie je het filmpje wel, maar als je klikt, klik je eigenlijk op die onzichtbare button.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 23:46 schreef Cheatah het volgende:
Een button over het fimpje heen mikken, maar deze transparant laten, behalve de clickable area. Dat zie je het filmpje wel, maar als je klikt, klik je eigenlijk op die onzichtbare button.
Dat was 'em tnx!

Is er geen 'normale' manier om zoiets te doen? Of werkt flash gewoon zo?

Nog 1 vraagje: Kun je ook relatieve URL's gebruiken voor zo'n button? Ik doe nu: getURL("http://www.domain.tld/dir/file.html"); Maar dan doet 'ie het niet meer als ik mn .swf verplaats naar een ander domein :?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

je kan ook je movieclip in de button zetten.

en ja, je kan ook relatief linken met getURL (gewoon proberen merk je het vanzelf)

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Op vrijdag 19 oktober 2001 00:01 schreef Gerco het volgende:
Nog 1 vraagje: Kun je ook relatieve URL's gebruiken voor zo'n button? Ik doe nu: getURL("http://www.domain.tld/dir/file.html"); Maar dan doet 'ie het niet meer als ik mn .swf verplaats naar een ander domein :?
Dat is dus absoluut en als je naar en ander domain gaat werkt dat dus ook. Relatieve urls kunnen ook, zoals snow-in-a-can al zei. In theorie werken die relatieve urls vanaf de locatie van de swf. In praktijk merk ik dat dat dus relatief is vanaf de html-pagina. En natuurlijk kan je dat geheel dan ook op een ander domain zetten...

Rommel er eens wat mee... Flash is vaag...

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Pagina: 1