Toon posts:

JVC Digital Nightscope = Sony 0 Lux Nightshot?

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een mini digitale videocamera gaan kopen. Ik twijfel tussen een JVC GR-DVP3EG of een SONY DCR-PC6E. Op de Sony zit olux nightshot (infrarood dus, denk aan BB). Ik wil weten of het Digital Nightscope van JVC dat ook is.

Vraagje 2: Wat zou jij eigenlijk kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die een JVC met Nightscope heeft en mij kan vertellen of ik daarmee ook in een absoluut donker omgeving kan filmen?

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt helemaal niemand die een JVC digcam heeft? ;'(

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:13
Ik heb geen JVC cam (wel een Canon Powershot a20), maar ik weet wel dat die digital nightscope GEEN infarood is.

Groetz P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Kun je gewoon ff naar een winkel stappen ofzo... vraag je aan de verkoper of je even "de bezemkast" :o in mag om het uit te proberen...

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:13
Op vrijdag 19 oktober 2001 17:53 schreef Baklap het volgende:
Kun je gewoon ff naar een winkel stappen ofzo... vraag je aan de verkoper of je even "de bezemkast" :o in mag om het uit te proberen...
Ja kan ook jah, ik zou zelf gaan voor de jvc :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• BoneHead
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 23:32
De night shot van Sony is inderdaad het Big brother effect.
maar het is beperkt qua bereik.

met een JVC nightscope zie je alles WEL in kleur omdat het zeg maar net als een fotocamera de sluitertijd vertraagd.
vandaar dat je dan ook een "stroboscoop" effect krijgt.

Stroboscoop effect? het is zeg maar dat lijkt alsof het beeld heel traag gaat ---> slow motion
Y)

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Op vrijdag 19 oktober 2001 17:53 schreef Baklap het volgende:
... vraag je aan de verkoper of je even "de bezemkast" :o in mag om het uit te proberen...
Dat kun je beter aan een leuke verkoopSTER vragen ;)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Ik heb een gr-dvp1 van jvc en bevalt me goed, dat nightscope werkt wel leuk alleen krijg je inderdaad een stroboscoop effect en er moet altijd een lichtbron in de buurt zijn volgens mij, heb er zelf nog niet veel meegedaan s'nachts, maar je kunt volgens mij niet in het donker filmen net als die sony maar met een kleine lichtbron in de buurt heb je wel film in kleur en niet in het groen zoals bij de sony. Verder zou ik jvc pakken, service is goed en heb er alleen maar goede ervaringen mee.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 11 april 2002 01:16 schreef BoneHead het volgende:
De night shot van Sony is inderdaad het Big brother effect.
maar het is beperkt qua bereik.

met een JVC nightscope zie je alles WEL in kleur omdat het zeg maar net als een fotocamera de sluitertijd vertraagd.
vandaar dat je dan ook een "stroboscoop" effect krijgt.

Stroboscoop effect? het is zeg maar dat lijkt alsof het beeld heel traag gaat ---> slow motion
Y)
Jammer dat je 6 maanden te laat met je advies komt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Me 2.. had helemaal niet naar de datum gekeken |:(

• BoneHead
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 23:32
oei 6maanden is inderdaad wel errug lang geleden hehe
in de tussentijd zijn er heel wat modelletjes bijgekomen.

|:(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan schoppen we hem naar de eeuwige jachtvelden :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.