ftp programma voor linux

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:30
is er ook een programma zoals cuteFTP, FlashFXP ofzo.. die onder linux draait? want ik heb nu clarkconnect 0.8.1 draaien als router en dan wil ik die gewoon laten downloaden.. :D

volgens mij bestaat dat wel.. alleen kan ik het nergens vinden... het moet dus ook .. line based zijn ofzo (weet ik veel hoe dat heet :P)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

lftp + screen == roelerende combo

Verwijderd

Zijn er zat...

voor kde: igloFTP
voor gnome: gftp
voor console: ncftp

Verwijderd

wget was altijd wel mooi. Maar ik gebruik nu al weer een tijdje lftp en dat bevalt eigenlijk nog beter.

• Ankh
Op donderdag 18 oktober 2001 23:03 schreef razor_harm het volgende:
Zijn er zat...

voor gnome: gftp
voor console: ncftp
en dan moet ik die voor console zeker hebben omdat ik geen anders iets heb

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ncftp3 roeleert zwaar. Ik heb een tijdje wxftp gebruikt, maar heb toen de grafische ftp-klantjes afgezworen. Op de een of andere manier werkt zo'n console klantje gewoon veel beter. En het voordeel dat je dan ook remote met je vertrouwde ftp interface kan werken natuurlijk...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Halloe, ik heb gister ncftp geinstalleerd ennu bevalt me wel alleen ik hoorde iets over grafisch in command-line (zoiets als MC) ennu zity er geen resume-functie bij? Zo ja effe laten weten is wel makkelijk bij grotere files (als je kabel er ineens uitflikkert.... zoasl vannacht :( ).

Thanx! Freaky

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:10
Als je KDE 2.2 of 2.2.1 hebt (en misschien bij iets oudere ook al wel), dan kun je FTP-sites gewoon openen in Konqueror, en als je rechten hebt ook files die er in staan bewerken (bv. je homepage), gewoon alsof ze op je eigen HD staan (alleen wat trager).

Werkt volledig tranparant, in tegenstelling tot hoe het in Windows/IE nog steeds werkt (zuigend).

als ik mijn homepage snel moet bijwerken is het gewoon Alt-F2 (shortcut voor Run)->ftp://mijnlogin@mijnhostingprovider/htdocs

Dan krijg je (eenmalig per sessie) een popup om je wachtwoord in te vullen en daarna kun je browsen en editen alsof het gewoon je eigen HD is.

• SimonBenson
  • Laatst online: 22:51
Op vrijdag 19 oktober 2001 13:08 schreef Wilke het volgende:
Als je KDE 2.2 of 2.2.1 hebt (en misschien bij iets oudere ook al wel), dan kun je FTP-sites gewoon openen in Konqueror, en als je rechten hebt ook files die er in staan bewerken (bv. je homepage), gewoon alsof ze op je eigen HD staan (alleen wat trager).

Werkt volledig tranparant, in tegenstelling tot hoe het in Windows/IE nog steeds werkt (zuigend).

als ik mijn homepage snel moet bijwerken is het gewoon Alt-F2 (shortcut voor Run)->ftp://mijnlogin@mijnhostingprovider/htdocs

Dan krijg je (eenmalig per sessie) een popup om je wachtwoord in te vullen en daarna kun je browsen en editen alsof het gewoon je eigen HD is.
Als ik het goed heb begrepen wil Rammie vanaf Bash een ftp proggie gaan gebruiken. Hij draait CC 0.8.1 en daarbij is geen KDE beschikbaar.
Ik heb de dezelfde setup en was ook benieuwd welk progje te gebruiken, dacht het antwoord te vinden op het CC forum maar daar was de vraag nog niet beantwoord... :) (was trouwens gesteld door een zekere RaMMSteiN ;) )

• Ankh
Op vrijdag 19 oktober 2001 13:18 schreef SimonBenson het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen wil Rammie vanaf Bash een ftp proggie gaan gebruiken. Hij draait CC 0.8.1 en daarbij is geen KDE beschikbaar.
Ik heb de dezelfde setup en was ook benieuwd welk progje te gebruiken, dacht het antwoord te vinden op het CC forum maar daar was de vraag nog niet beantwoord... :) (was trouwens gesteld door een zekere RaMMSteiN ;) )
raar misschien ben ik dat :+ hier heb ik meer geluk met antwoorden :P

• Wilke
  • Laatst online: 20:10
Op vrijdag 19 oktober 2001 13:18 schreef SimonBenson het volgende:
[...]
* Wilke moet beter leren lezen....

In dat geval: ncftp rules inderdaad! KDE ook, maar niet in de commandline >:)

• Ankh
als we het dan ncftpd hebben, ik ben het nu aan het installeren.. en die install notes op hun site.. zijn lekker vaag...
code:
1
2
3
4
5
6
Decide upon the final locations of the NcFTPd program files and configuration files. 
We recommend that you use the directory /usr/local/sbin for NcFTPd's program files, and the directory /usr/local/etc/ncftpd for everything else. 
Create the directories /usr/local, /usr/local/sbin, /usr/local/etc, and /usr/local/etc/ncftpd 
if they are not already present. An easy way to do that is to just do the following while logged in as root: 

# mkdir -m 755 -p /usr/local/etc/ncftpd /usr/local/sbin

welke bestanden moet ik nu waar stoppen, ik weet niet welke de config filez zijn en welke de andere zijn |:(

hier komt het vandaan http://www.ncftp.com/ncftpd/doc/install.html

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Op vrijdag 19 oktober 2001 13:50 schreef RaMMSTeiN het volgende:
als we het dan ncftpd hebben, ik ben het nu aan het installeren..
Uhm, je hebt het jover NcFTPD, da's de ftp-server.
Je zocht toch een client?

• Ankh
Op vrijdag 19 oktober 2001 14:00 schreef Leander het volgende:

[..]

Uhm, je hebt het over NcFTPD, da's de ftp-server.
Je zocht toch een client?
je hebt gelijk :)

maar op hun site.. kan je ook een client downloaden..

[edit]
en ik ben niet helemaal wakker :+ verkeerde dingen gedaan :+ btw welke versie van [b]ncftpd] moet ik hebben voor een FTP server te draaien want ik hen proftpd verneukt volgens mij die start niet meer op :+

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
wazig, die maakt bij mij juist gebruik van gtk (gnome), maar tis zeker een goede ftp-client

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1