Toon posts:

2 * 20 GB, 7200 RAID of 1 * 40 GB, 7200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuw HDDtje kopen alleen ik vroeg me nou af, wat ik moest nemen. Gewoon voor 300 piek een 40 GB IBM 7200 Rpm, of 2 * 20 GB 7200 Rpm in RAID (440 piek). Als ik die 2 * 20 GB neem in RAID, weet iemand dan hoe groot het verschil is met 1 * 40 GB. Weet iemand hier echt de cijfers van. Hoeveel MB/s die 2 * 20 GB in RAID zou schrijven. En hoeveel MB/s bij 1 * 40 GB.

Dus ik moet kiezen tussen:
2 * 20GB 7200 RPM, 2MB cache of
1 * 40GB 7200 RPM, 2MB cache.
Of kan ik beter iets anders doen voor 440 piek. Het moet vooral snel zijn, en SCSI is te duur.

Als ik RAID neem komen ze aan die MSI-KT266 pro2 RU te hangen.

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 19:30

Bl0cKeR

titel

neem 2x20 raid(striping)
is ongeveer 2x zo snel.

sigh

Verwijderd

Topicstarter
Ja denk het ook he, als ik zo naar je PC kijk, ben je geen amateur, dus dan kan ik je denk ik wel geloven. :P
Dus dat wordt RAID als niemand hier anders over denkt.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
Of het nou sneller is of niet, RAID is gewoon cool. Dus ik zou voor raid gaan. (Het is vanzelfsprekend ook wel sneller :))

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:31

Arjan A

Cenosillicafoob

Die 20 GB HDs, zijn die ook van IBM?
Hou er rekening mee dat de kans dat een HD crasht bij 2 HDs twee keer zo groot is als bij één HD. Neem dan geen genoegen met elcheapo HDs.
Als die RAID kaart van jou ook RAID 5 ondersteunt, kun je ervoer denken om na een tijdje nog zo'n 20 GH HD erbij te kopen, dat is pas safe (en nog steeds snel)!

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:06

tweakerbee

dus..?

Op donderdag 18 oktober 2001 23:02 schreef GameKA het volgende:
Ja denk het ook he, als ik zo naar je PC kijk, ben je geen amateur, dus dan kan ik je denk ik wel geloven. :P
Dus dat wordt RAID als niemand hier anders over denkt.
PC zegt niks. :)

Die 2x20 is natuurlijk sneller. De vraag is of het opweegt tegen je
- hitteproductie
- lawaai
- kosten

Daarbij is het alleen in STR sneller, met acces times zelfs iets lager. Doe je nog aan videobewerking oid? Anders is 1x40 gb misschien toch een mooiere oplossing. Laat ook wat upgrademogelijkheden over. :P
Die 20 GB HDs, zijn die ook van IBM?
Hou er rekening mee dat de kans dat een HD crasht bij 2 HDs twee keer zo groot is als bij één HD. Neem dan geen genoegen met elcheapo HDs.
Als die RAID kaart van jou ook RAID 5 ondersteunt, kun je ervoer denken om na een tijdje nog zo'n 20 GH HD erbij te kopen, dat is pas safe (en nog steeds snel)!
Was ik vergeten en is helemaal waar + erg belangrijk! :)

You can't have everything. Where would you put it?

• Bl0cKeR

Bl0cKeR

titel

Hij zegt dus: Het moet vooral snel zijn en scsi is te duur.

Striping lijkt me dan toch de beste optie he..

evt een 40GB 5400 erbij voor opslag klaart de klus dan ook wel he(evt uitbreiding)

sigh

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik doe nooit video bewerkingen ik speel gewoon beetje spelletjes en instaleer wel veel prut. Dus wat te doen. En ja die 2 * 20 GB's zijn ook van IBM, namelijk 7200 Rpm, 2 MB cache, GP60(ofzo). Weet de naam niet precies. En ja ik zet ze in RAID 1 of 0 ik weet niet welke in ieder geval dat ze teglijk schrijven en lezen, dus sneller.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 14:59
Op donderdag 18 oktober 2001 23:34 schreef GameKA het volgende:
Nee ik doe nooit video bewerkingen ik speel gewoon beetje spelletjes en instaleer wel veel prut. Dus wat te doen. En ja die 2 * 20 GB's zijn ook van IBM, namelijk 7200 Rpm, 2 MB cache, GP60(ofzo). Weet de naam niet precies. En ja ik zet ze in RAID 1 of 0 ik weet niet welke in ieder geval dat ze teglijk schrijven en lezen, dus sneller.
Raid 0 dus, maar waarom wil je in )*(@&$@ naam RAID als je het nieteens echt ga gebruiken? :)

• Bl0cKeR

Bl0cKeR

titel

mkay... :?

sigh

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt toch wel sneller ervan of niet?
Pagina: 1