Toon posts:

kunnen alle manageble 3com switchen trunken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga op pcdumpdag naars witch kijken maar kunnen ze allemaal 4 draads trunk maken als er console poort op zit?

wil heb met een trunk naar baystack 450 leggen

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, vergeet dat maar. Voor trunken heb je namelijk een veel hogere snelheid van de backplane binnen de switch nodig dan voor normaal gebruik, en ondersteuning voor het protocol 802.1q.
Je zult echt eerst je huiswerk moeten doen en uitzoeken welke switches het ondersteunen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand toevallig wat typenumemrs die het wel kunnen?

Verwijderd

Als je toch zo nodig een switch wil hebben die kan trunken, ik ga binnenkort de 24p Ovislink kopen, dit is een 19" managable switch (via RS-232 en/of een IPtje) die dus kan trunken en 4 VLAN's kan configureren

Kost 987,00 bij NoRRoD. Ik heb nu een niet-managable Ovislink 8p switch en die is zo SUPER geil, ik haal in de praktijk 11 MB/s over die switch, zelfde test met een 3COM SuperStack 3300 levert mij maar 6 MB/s op

Ovislink for me :)

Bye,
Tozz (Ja, niet ketjap :))

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
De vraagsteller bedoelt geen VLAN trunking (.1q), maar het bundelen van meerdere poorten.

Vuistregel: switches kunnen doorgaans alleen trunken (Link Aggregation, Etherchannel, of hoe een merk het ook mag noemen) met switches van hetzelfde merk. Hoewel er intussen een IEEE standaard (802.3ad) voor is, en er switches zijn die het onderling prima doen, is je beste kans nog een 450 te gebruiken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...