Toon posts:

invoerrechten .. ?? bij koop laptop uit duitsland

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dag luitjes,

Ik ben benieuwd of ik invoerrechten moet betalen als ik bij Dell Duitsland een laptop bestel?

De reden:
Omdat Dell duitsland "billiger" is:

zie hier verschil:
Dell Nederland:
http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?s=nldhs&l=nl&m=nlg&c=2307&n=2314&cu=nldhs&v=n&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=-1&demo=&gc=&sbc=nldhsinspn&co=&b=26456

Dell Germany:

http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?s=dedhs&l=de&m=dem&c=727&n=2498&cu=dedhs&v=n&cc=&ogn=&kcd=&ad=4652&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=-1&demo=&gc=&sbc=dedhsinspn&co=&b=24628

Maar moet ik dan nog speciale inv. rechten betalen ?

:7

of zal ik dan toch de outsider nemen:
http://www.gericom.com/cfml/frame.cfm?page=store&user=factory_outlet&kategorie=notebooks&artnr=23003

na ben benieuwd naar mensen die hier ervaringen mee hebben /..!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Volgens mij niet want als je iets bij een duits postorder bedrijf besteld heb ik nog nooit invoer rechten moeten betalen?

Maar misschien denk iemand anders er anders over?

Verwijderd

Als ze de waarde (ze=dell) op het pakket zetten, en dat is dus niet weining voor notebookje dan wel, anders vaak niet, omdat het een niet al te groot pakket is

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Misschien kan je hem wel afhalen in Duitsland :-) scheelt best een hoop...

Verwijderd

Binnen de EU zijn er toch geen invoerrechten meer :?

Bezorgt Dell zo'n PC ook in Nederland vanuit de Duitse vestiging ?

ik denk er zelf namelijk ook over er 1 daar te bestellen dus die info is erg welkom ;)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Binnen de EU hoef je iig geen BTW terug te vragen en hier in NL weer te betalen eventuele accijnzen weer wel, maar het lijkt me niet dat die op laptops zitten. (Misschien verwijderingsbijdrage?)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
het leuke is : ik heb gebeld met dell - nederland (krijg je zo'n frans-sprekende *** aan de lijn). Die kon geen uitsluitsel geven in deze.

Enfin ....toen geprobeerd te bellen met Dell-Germany ..hahaha. Het tel. is geen aansluiting te vinden. Ook de andere tel. nummers op de germaanse site blijken eveneens niet geldig.

Da's ook fijn...bij Dell.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-12 14:47
Scheelt het wel zoveel als je denkt, die van NL is standaard veel krachtiger dan die andere.
Als je die opties aan die andere toevoegt krijg je ca 7000 DM, *1.126739 = ca 7900 piek

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:46
Pas op voor QWERZ toetsenborden. In Duitsland is de indeling van het toetsenbord heel anders.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 18:10
je hebt wel smaak die ik heb gehoord dat die geforce 2 go ver chil is :). me oom heeft ook zon dell laptop en hij ziet er gewoon mooi uit. me oom leent em ook nog eens vaak uit aan me dus kanik lannen thuis >:)

Verwijderd

Topicstarter
na ga slapen nu maar:
m.i. ligt er dik 1500 gulden verschil tussen tussen de twee configs. (mi. ook gelijkwaardig)

mbt. toetsenbord dit is altijd te verhelpen. Maare ik denk dat als je qwert/us aangeeft dit geen verschil mag uitmaken.

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10-2023
binnen EU NOOIT invoerrechten, zelfs op je quad XEON PC'tje met 4GB mem catalogus waarde 60000 piek zou je ng geen invoerrechten hoeven te betalen ;)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 07:58
Zie ook de site van de douane

Als Dell.de je uberhaupt vanuit NL laat bestellen, natuurlijk...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb vorige week precies dezelfde besteld!!!!
Laat m gewoon in Duitsland bezorgen bij een kennis,
ik woon toch maar 5km van de grens :)

Heb alleen nog niks gehoord van ze, eerst moet de betaling rond en daar zouden ze me voor bellen.....

Zal ze straks nog even proberen te bereiken, wil hem zo snel mogelijk hebben >:)
Pagina: 1