Toon posts:

Voodoo3-2000 PCi en msi k7pro2 crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een msi k7tpro2 met voodoo3-2000 pci een amd athlon 1000 mhz en 384mb ram (128+256) een 20,5gb HD 7200prm. Elke keer als ik een zwaar 3d spel opstart (Max Payne of red fraction bv.)Dan kan ik even spelen de ene keer iets lanfer dan de andere, maar elke keer loopt de computer binnen 5 minuten vast. Het scherm flits dan nog 1x op, het HD ledje en het power ledje blijven branden. Verder doet hij niks. de reset knop op de kast werkt ook niet.Weet iemand waar dit aan ligt. Windows en bijv C&C werken wel gewoon uren achter elkaar een divx fil is ook geen probleem, maar bijv bij UT loopt ie ook op dezelfde manier vast.
Bedankt.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Hmm, geloof dat die voodoo'tjes niet echt geschikt zijn voor de 3d set (open gl of direct 3d, wil ik van af zijn) van de laatste spellen, dat verklaart misschien waarom ie zegt: doe het zelf maar...

Heb het zelf een keer geprobeerd met tribes 2 en een voodoo 3 2000, maar dat ging faliekant mis iig :'(

Verwijderd

Ik heb een celeron 333 (loopt op 415 Mhz) en een voodoo3 2000. Nu heb ik de bios van de video geflasht met de bios van een voodoo3 3000. Drivers van 3000 installeren en opvoeren tot 180 Mhz. (zonder extra cooling) Draait super stabiel. Heb ook Max paine gedraait en loopt goed (al is het niet super snel)
Succes !! :))))))

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 11:33 schreef def1 het volgende:
Ik heb een celeron 333 (loopt op 415 Mhz) en een voodoo3 2000. Nu heb ik de bios van de video geflasht met de bios van een voodoo3 3000. Drivers van 3000 installeren en opvoeren tot 180 Mhz. (zonder extra cooling) Draait super stabiel. Heb ook Max paine gedraait en loopt goed (al is het niet super snel)
Succes !! :))))))
Hoe hoog kon je hem overclocken voordat je de bios had geflasht? En waar haal ik die nieuwe BIOS dan?

Ik heb ook een v3-2000pci@163Mhz, op een KT7 met 384 Mb, en alles loopt goed, ook Maz Payne. Alhoewel dat spel heel af en toe hangt vlak na het laden en saven, schijnt een geheugen-allocatie fout te zijn van de drivers. Welke driver gebruik je? Is de IRQ voor je videokaart geshared met een andere kaart (schijnt niet oke te zijn)?

Verwijderd

Kolere...Ik heb me helemaal de Te***** gezocht naar die site voor die bios flash, maar volgens mij is die afgesloten.
Om toch te overclocken gebruik ik v3oc1400 te vinden op:

http://www.actiontrip.com/files/util/voodoo3overclocker.phtml

Je merkt vanzelf wel hoever je kan gaan. (als ie vastloopt ben je tever gegaan..lol)

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:40 schreef def1 het volgende:
Kolere...Ik heb me helemaal de Te***** gezocht naar die site voor die bios flash, maar volgens mij is die afgesloten.
Om toch te overclocken gebruik ik v3oc1400 te vinden op:

http://www.actiontrip.com/files/util/voodoo3overclocker.phtml

Je merkt vanzelf wel hoever je kan gaan. (als ie vastloopt ben je tever gegaan..lol)
Oke, in ieder geval bedankt. Ik klok m'n voodoo3 altijd over met de standaard overclock-tool die in de drivers, ik geloof vanaf versie 1.06.00, zit ingebakken. Dan moet je in je registry zoeken naar 'overclock' en ergens onder '3dfx overclocker' de waarde voor CompleteRegistration van '0' naar '1' veranderen. Na opnieuw opstarten krijg je zo een overclock-pagina erbij onder je advanced display props.

Ik haal nu iets van 165 Mhz max, 163 voor de veiligheid. Maar ik had ergens gelezen dat je door je bios te flashen, naar v3-3000 bios, veel hoger zou kunnen komen. Ik kon echter nergens een bios vinden, vandaar mijn interesse.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb een k7t turbo met een v3 2000 pci (voodoo roX :) )

ten eerste moet je de wickedgl driver halen, die zijn erug lekker: www.wicked3d.com

probeer voor de stabiliteit eens andere pcislots uit, dat was bij mij in het begin het probleem, en zet anders een 486 fannetje op je chip van je v3 (dan kun je hem ook zo overclocken naar 200 mhz), want ze worden wel erg warm standaard.

En misschien overbodig maar ja: Heb je je fsb overgeclocked?
Als je dat gedaan hebt dan is je pci bus ook hoger geclocked, enne mijn v3 kon daar erg slecht tegen.

succes!

toch fijn dat er nog trouwe voodoo klantjes zijn :)

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 16:02 schreef lester het volgende:
ik heb een k7t turbo met een v3 2000 pci (voodoo roX :) )

ten eerste moet je de wickedgl driver halen, die zijn erug lekker: www.wicked3d.com

probeer voor de stabiliteit eens andere pcislots uit, dat was bij mij in het begin het probleem, en zet anders een 486 fannetje op je chip van je v3 (dan kun je hem ook zo overclocken naar 200 mhz), want ze worden wel erg warm standaard.

En misschien overbodig maar ja: Heb je je fsb overgeclocked?
Als je dat gedaan hebt dan is je pci bus ook hoger geclocked, enne mijn v3 kon daar erg slecht tegen.
486-fannetje zit er bij mij al op. Het probleem is het geheugen: 7ns=143 Mhz. En het wil dus niet veel hoger. Als je mazzel hebt, heb je 6.5, 6 of 5.5 ns geheugen erop, en dan kom je inderdaad wel aan de 200 Mhz ofzo.

PCI-slot kan inderdaad uitmaken. Was bij mij ook een probleem. Met overclocken FSB echter geen problemen: V3 werkte prima bij 42 Mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik denk dat ik nu weet waarom mijn PC zovaak uitvalt.
Zoals misschien bekend, een atthlon gig draait op een vcore van rond de 1,8 V. Als het erg koud is in de CPU (17 graden ofzo) en ik kijk in de BIOS naar de vcore dan staat ie netjes op 1,8 volt, maar zodra ik in windows zit en ik met het MSI programmatje naar de vcore kijk begint ie al te dalen naar de 1,5 volt. Als ik een paar programma's start en de CPU warmer wordt gaat ie verder richting de 1,45 volt.
Als ik een zwaar spel start en ik kijk met ALT-TAB naar het MSI programmatje dan is de vcore weer gedaalt.
Hoort de VCORE zo te dalen of is dit de oorzaak van mijn probleem. Hij loopt trouwens soms ook in windows vast. Of tijdens het spelen van een MPEGje maar over het algemeen niet. Is er iemand die me kan vertellen of de VCORE het probleem is en wat er dan kapopt is. (De voeding de CPU, het moederbord, of iets heel anders),
Alvast heel erg bedankt. Want ik was mijn PC laatst al twee maanden kwijt door een of ander klote PC-dealer

Verwijderd

Wazig!
Nieuwe voeding lijkt me wel handig, een lekkere van 400 Watt ofzo.
Pagina: 1