Poll: Harde schijven en hun uitval

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
De laatste tijd kom ik regelmatig op dit forumonderdeel en het valt me op dat het lijkt alsof iedereen bijna altijd last gehad had met een IBM-schijf uit met name de 75/60serie en altijd weten deze mensen dat oa. Maxtor veel betere schijven heeft die bijna nooit problemen hebben

Verhaal is een beetje overdreven, maar zal duidelijk zijn wat ik probeer te zeggen :) Zou t niet handig zijn om in een poll te zetten met welke schijvenserie tweakers problemen/goede ervaringen hebben gehad. IBM wordt veel meer verkocht dan de andere mergen dacht ik en t komt niet echt representatief over vind ik. Voelt een handige tweaker zich geroepen om dit idee uit te werken in een mooie pagina en wat er allemaal bij komt kijken? :D

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
Op donderdag 18 oktober 2001 22:32 schreef Stropdas het volgende:
Maxtor veel betere schijven heeft die bijna nooit problemen
Hmmm... ik heb net een paar weken geleden een nieuwe Maxtor 30gig gekregen (onder garantie), omdat de vorige klapot was. Maakte erg veel herrie en tikte nogal veel en nu hoor ik um niet meer. IBM is niet de enige die zoveel klapotte hd's heb

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 22:36 schreef PASware het volgende:

[..]

Hmmm... ik heb net een paar weken geleden een nieuwe Maxtor 30gig gekregen (onder garantie), omdat de vorige klapot was. Maakte erg veel herrie en tikte nogal veel en nu hoor ik um niet meer. IBM is niet de enige die zoveel klapotte hd's heb
dat bedoel ik! Voel je je geroepen? :D

Heb morgen ook een 60GXP 60GB en wil mezelf toch een beetje geruststellen :) heb een 10GB en een 20GB als backup voor mijn nieuwe schijf. Die zou beide IBM en die van 10GB zit de laatste tijd af en toe aparte geluidjes te maken maar dus wie weet :) die 20GB is een 5400rpm-schijf en heeft helemaal geen problemen gegeven

Verwijderd

Maxtor schijven hebben ook zijn nukken.
Ik heb hier een Maxtor 3 3073U4 op deze schijf is het niet mogelijk om W2K met SP2 te draaien. Af en toe had ik soms rare errors die nergens op terug te leiden waren. Van ellende heb ik een nieuwe schijf gekocht met de hoop dat hier wel W2K met SP2 wou draaien. De nieuwe schijf is een Maxtor 5 T040H4. Op deze schijf draait zonder problemen W2K met SP 2 en alle vage errors zijn ook ineens verdwenen.

Verwijderd

En wat vinden we van Seagate?, die oudere schijven hadden nog wel wat uitval (lang niet iedereen vond ze betrouwbaar, ik trouwens wel, maar das iets anders). Maar de nieuwe Barracuda's zijn toch zeker niet slecht

/me is blij met zijn drie Barracudas die nog steeds probleemloos draaien

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Tot nu to nog geen enkele uitgevallen IBM in dit topic :) begint al goed! (en nu komen de verhalen over IBM :) )

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:19
Nou mijn IBM was niet dood, maar wel vervangen onder garantie :Z

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Vind het tegenwoordig juist wel ok, zo'n hoog uitvalpercentage. Zijn er al 2 uit de 75gxp serie overleden, maar voor die enen kreeg ik hetzelfde type terug, voor de ander een snellere en grotere (60gxp serie).
Heb je weer een nieuwe 3 jaar met garantie, tegen die tijd zullen ze deze ook wel niet meer hebben (dankzij dat hoge uitvalpercentage >:)) en krijg je weer voor 15 gulden porto een nieuwere grotere snellere hd :)

Verwijderd

Ik heb 3x Maxtor hier 1x 30g 7200rpm 2x 15g 5400rpm
alledrie ata100. Echter zijn ze allemaal al stuk geweest en het ligt niet aan me mamaplank want ze zitten allemaal in
een ander systeem. Ik ben dus helemaal niet tevreden over Maxtor en koop er nooit meer 1 :(.

Verwijderd

Mijn 1 jaar oude Diamondmax 40+ begon 3 weken geleden kapotte clusters te vertonen. Dus ook Maxtor is niet helemaal save. Gelukkig binnen 1,5 week wel een nieuwe gekregen vanuit Ierland, dus dat zit wel snor gelukkig :)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
* Sundead wil niet raar gaan doen ofzo, maar meen me te herinneren dat er onlangs nog een poll op de frontpage was van welk hd merk de tweaker het liefst prefereert.

dat, of * Sundead had te veel op van het goeie..... :?

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 11:29

Rollerjooster

OhNoNotHim

het liefst prefereert...
hahahaha :)

Forza Mucca!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 23:38

Klippy

Still Game

Heb zelf tijdje geleden een seagate Barracuda II 20,4 GB terugebracht nadat deze heel hard gecrashed was. Nieuwe werkt nog steeds. Alleen vrij luidruchtig moet ik zeggen. De 1e maakte trouwens van begin af aan al een vreemd geluid en heeft 't maar een maand uitgehouden.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 23:40 schreef Sundead het volgende:
* Sundead wil niet raar gaan doen ofzo, maar meen me te herinneren dat er onlangs nog een poll op de frontpage was van welk hd merk de tweaker het liefst prefereert.

dat, of * Sundead had te veel op van het goeie..... :?
ja, je had teveel op van dat goedje ;)

Die was meer gericht op wat mensen hebben en niet op wat de problemen zijn die ze ermee hebben gehad. Een hoop mensen kopen Maxtor etc. omdat die goedkoper zijn (zelf vind ik niet dat IBM echt duur is met de andere vergeleken). Dit is meer gericht op de 'uitdagingen' etc. die de Tweakers hebben gehad

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Op donderdag 18 oktober 2001 23:36 schreef P.C.Simonis het volgende:
Mijn 1 jaar oude Diamondmax 40+ begon 3 weken geleden kapotte clusters te vertonen. Dus ook Maxtor is niet helemaal save. Gelukkig binnen 1,5 week wel een nieuwe gekregen vanuit Ierland, dus dat zit wel snor gelukkig :)
Die van mij is nou 1 jaar en 3 maanden, zeg je roept toch niks over me af he?
* Ceejay klopt af
>:)

Maar goed tot nu toe heb ik nog nooit HD trouble gehad, in al mijn bakken niet, zelfs de oudste doen het nog (XT en 286)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb nu al een weekje of twee, 5 X 60 gigers van maxtor, nog geen problemen mee gehad.

hoop trouwens ook niet dat ik dat krijg. :)

En heb al een jaar of 2 een 40 gig van maxtor, nog geen enkele disfunctie.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:01
1 IBM-DJNA-371350 november 1999, eerst een jaar halve dagen en vanaf toen 24/7
2 IBM-DTLA-307030 (75GXP 30gig, van november 2000 en 1 van januari 2001 ofzo) die van 1 januari draait nu al 24/7 zonder kuren en die andere draait halve dagen.

Verder heb ik in mijn vrienden kring niemand gehoord over falende IBM IDE's (wel meerdere 9.1GB SCSI...)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik wil een nieuwe 40 gigger kopen maar ik weet het nu helemaal niet meer welke ik zal nemen. Ik ga denk ik maar een WD-er proberen, een 7200rpm 40GB uit de Expert serie.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een ibm 300GL pc, De 6,4 gb ibm schijf is laatst kapot gegaan. Deze heb ik vervangen met een nieuwe schijf, die ik zelf aangeschaft heb, omdat ik niet wist dat er drie jaar garantie op een ibm schijf zit.

Waar kan ik de defecte ibm schijf naar toe sturen onder garantie ? Mocht ik dan een nieuwe schijf van ibm krijgen dan plaats ik die er gewoon bij.

Barry

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 00:41 schreef bgrr het volgende:
Ik heb een ibm 300GL pc, De 6,4 gb ibm schijf is laatst kapot gegaan. Deze heb ik vervangen met een nieuwe schijf, die ik zelf aangeschaft heb, omdat ik niet wist dat er drie jaar garantie op een ibm schijf zit.

Waar kan ik de defecte ibm schijf naar toe sturen onder garantie ? Mocht ik dan een nieuwe schijf van ibm krijgen dan plaats ik die er gewoon bij.

Barry
misschien staat er op Tha Hoompeets van IBM iets over garantie etc?

Pagina: 1