60Hz bij Radeon - oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 00:38
Zoals het titel al zegt... kan iemand mij es uitleggen hoe het komt dat die Radeon drivers altijd op 60Hz blijven ook al duid je 85 ofzo aan? Als ik me goed herinner, was dit bij Nvidia ook, maar werd dit opgelost?

Aangezien ik geen zin heb om constant Powerstrip te draaien, moet ik maar de standaard WinXP drivers gebruiken en het dus zonder OpenGL stellen :'(

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:03

MartNL

Waarom wil je dan geen powerstrip draaien?
Geen geheugen genoeg? Je mag wel een paar tientjes van mij lenen voor meer geheugen. :)
Het is best een goed programma. Je kan onder je games met ctrl + alt en dan de min toets of plus toets je helderheid in je games om hoog gooien. Werkt erg gemakkelijk.

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 15:56
Powerstrip is een oplossing, maar ik snap niet waarom die radeon drivers nou nooit goed werken. Er is altijd wel iets fout. Een bedrijf moet toch in staat zijn om redelijke drivers te maken?

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:03

MartNL

Op vrijdag 19 oktober 2001 09:18 schreef Fault het volgende:
Powerstrip is een oplossing, maar ik snap niet waarom die radeon drivers nou nooit goed werken. Er is altijd wel iets fout. Een bedrijf moet toch in staat zijn om redelijke drivers te maken?
Nou moet je niet zo gaan zeuren over ati drivers. De geforge kaarten hebben er net zo goed last van.
Het is eerder een win2k/xp probleem.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
ja waarom denk je dat er zo veel detonator drivers uit zijn echt niet omdat ze daar zin in hadden

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 14:24 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
ja waarom denk je dat er zo veel detonator drivers uit zijn echt niet omdat ze daar zin in hadden
De tv-out werkt nog steeds niet helemaal lekker en twinview volgens mij ook niet, dat probleem is er al van versie 7.76 ongeveer. Dat wordt ook niet opgelost. Voor de standaarddingen maakt nVidia goede drivers, heb je iets aparts zoals tv-out of twinview dan gaat het bij sommige mensen mis.

Volgens mij heeft Ati nu best goede drivers, ik zie iig vaak updates voorbijkomen.

• Nephilim
Op donderdag 18 oktober 2001 23:42 schreef MartNL het volgende:
Waarom wil je dan geen powerstrip draaien?
Geen geheugen genoeg? Je mag wel een paar tientjes van mij lenen voor meer geheugen. :)
Idd 512mb vind 'k niet genoeg :p

Maarre .. bij m'n login screen heb ik dan nog altijd 60Hz, en vind 't gewoon geen erg nette oplossing.
Het is best een goed programma. Je kan onder je games met ctrl + alt en dan de min toets of plus toets je helderheid in je games om hoog gooien. Werkt erg gemakkelijk.
Kan je toch ook gewoon op je scherm doen? :p

Verwijderd

Met de 3224 drivers (voor Win2K) heb ik onder XP alle refreshrates en OpenGL, maar Soldier of Fortune geeft een BSOD met een ati dll.

Alle andere drivers die ik heb geprobeerd, beta's, Omegadrivers, officiële drivers, heb ik grote problemen met of ontbreken van OpenGL, of het 60 Hz probleem in 2D.
Kortom, ik ga binnenkort maar eens kijken of die Radeon 8500 betere drivers voor XP krijgt. Prijs is met 699,= wel erg interessant.

• Nephilim
Op vrijdag 19 oktober 2001 20:13 schreef bos het volgende:
Met de 3224 drivers (voor Win2K) heb ik onder XP alle refreshrates en OpenGL, maar Soldier of Fortune geeft een BSOD met een ati dll.

Alle andere drivers die ik heb geprobeerd, beta's, Omegadrivers, officiële drivers, heb ik grote problemen met of ontbreken van OpenGL, of het 60 Hz probleem in 2D.
Kan ik die nog ergens downen? Bij ATI staan ze niet meer.

edit:
Laat maar, heb ze al bij Rage3d gevonden
Kortom, ik ga binnenkort maar eens kijken of die Radeon 8500 betere drivers voor XP krijgt. Prijs is met 699,= wel erg interessant.
Heb dit kaartje nog maar 2 maand, en zou het toch nog wat willen behouden :'(

[edit2]Heb ze ook net geprobeerd, maar hier blijft het 60Hz probleem :([/edit2]

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gebruik multires, en het de juiste driver voor je monitor, werkt perfect.

Multires

• Nephilim
Op vrijdag 19 oktober 2001 23:52 schreef TeleManiac het volgende:
Gebruik multires, en het de juiste driver voor je monitor, werkt perfect.
Heb geen drivers voor m'n monitor (nieuwe monitor wordt binnenkort geleverd, misschien gaat 't daar beter mee). Heb 't ff geprobeerd, maar zonder succes.

Verwijderd

Ik heb het probleem ook. :(
En het liefst draai ik ook geen powerstrip :(

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Onder WinME krijg ik het ook niet voor elkaar op van die 60Hz af te komen. Heb o.a. de volgende drivers geprobeerd: 4.13.9009 en 4.13.9012. icm de Iiyama beeldschermdriver.
Ik krijg wel de optie om bv. 85Hz te selecteren maar met die k*t-drivers van Ati blijft de monitor op 60Hz staan.
Heb onder WinXP RefreshFix0.98b geinstalleerd en die werkt bij dat OS goed, maar dus niet onder WinME.

Dat men bij Ati anno 2002 nog steeds geen drivers kan bakken die gewoon op meer dan 60Hz werken zonder allerlei rare truuks is echt :r :r
* FalconM vindt dat die driverprogrammeurs van ATi grote sukkels zijn !

Iemand nog ideeën om dit probleem op te lossen? Gaat dus om een Radeon8500LE onder WinME.

Volvo V70 D5 my2011

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Precies Falcon M.
Windows ME blijft OOK op 60 Hz steken... dit is dus niet af te doen met "het is een Windows 2000/XP probleem". Wat bij mij wel goed werkt is GEEN drivers installeren (gewoon Windows default laten staan) en GEEN spelletjes spelen...

Verwijderd

Beeldschermeigenschappen

Geavanceerd

Weergaves

Klik op monitor en zet je max refreshrate op 100 hz ofzo

daarna kun je als het goed is wel je refreshrate instellen en blijft hij ook bewaard.

Werkt onder XP en 2000. ME weet ik dus niet. Kijk anders op www.rage3d.com op de forums en doe search

succes ermee

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Op vrijdag 15 maart 2002 13:48 schreef FalconM het volgende:

[b]Dat men bij Ati anno 2002 nog steeds geen drivers kan bakken die gewoon op meer dan 60Hz werken zonder allerlei rare truuks is echt :r :r
* FalconM vindt dat die driverprogrammeurs van ATi grote sukkels zijn ![b]

Iemand nog ideeën om dit probleem op te lossen? Gaat dus om een Radeon8500LE onder WinME.
Zoals hierboven al vermeld staat, is het geen Ati probleem alleen. Nvidia heeft hetzelfde probleem. Dus niet meteen gaan flamen tegen ati. Eerst lezen.

• FalconM
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 16:21 schreef suprguard het volgende:
Beeldschermeigenschappen

Geavanceerd

Weergaves

daarna kun je als het goed is wel je refreshrate instellen en blijft hij ook bewaard.

Werkt onder XP en 2000. ME weet ik dus niet. Kijk anders op www.rage3d.com op de forums en doe search

succes ermee
Zo zou het inderdaad moeten werken, onder WinXP werkt het ook zo, ook bij mij. Alleen helaas niet onder WinME :'(
Heb WinME overigens alleen voor de spellen geinstalleerd, maar ik denk dat de meeste spellen nu ook wel onder XP werken, dus laat ik me maar bij dit idiote euvel van de ATi-drivers neerleggen...

En hiostu, het feit dat nVidia dezelfde problemen heeft kun je met een eenvoudig progje als Refreshfix oplossen (ik praat uit ervaring, met mijn vorige kaart, een Geforce 2, gebruikte ik dit progje en alle refreshrate problems onder welk OS ook waren daarmee opgelost)
Bij ATi valt het probleem zelfs met utilities als r3dtweak o.i.d niet op te lossen onder WinME.

Daarbij heeft 't ook echt met de driver van ATi te maken, aangezien deze niet eens een optie heeft onder WinME om de refreshrate in te stellen. Da's toch niet normaal lijkt me.

En de redenatie dat nVidia hetzelfde probleem geeft en daarom ATi niet verantwoordelijk is voor het goed functioneren van haar drivers en mijn reactie dus wordt afgedaan als een flamebait kan ik niet volgen |:(

Volvo V70 D5 my2011

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Op vrijdag 19 oktober 2001 17:24 schreef Nephilim het volgende:
Maarre .. bij m'n login screen heb ik dan nog altijd 60Hz, en vind 't gewoon geen erg nette oplossing.
Eh, je login screen is toch standaard VGA? Dat is 640x460 op 56Hz. Ligt niet aan Windows, maar aan IBM die dat als standaard voor VGA heeft gekozen.

Macbook Pro

Verwijderd

Ik krijg ook mijn refresh rate niet boven de 60. Ik draai 98se (nog niet gehoord dat er daar ook problemen mee zijn) en kheb al een paar drivers van ati geprobeerd. Als ik bij de Displays optie van ati op mn monitor klik heb ik geen tabblad waar ik de max refresh rate kan instellen, alleen maar die 2 anderen waarmee je positie en de synch kan veranderen.

Iemand al een oplossing?

Verwijderd

nog ff wat extra info

Kheb een Nokia 447M monitor, met de goeie drivers geinstalled. Powerstrip heb ik ook geprobeerd, maar die springt ook terug op 60 Hz

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:57
op www.rage3d.com staan diverse mogelijke oplossingen voor dit 60Hz probleem.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 16:21 schreef suprguard het volgende:
Beeldschermeigenschappen
Geavanceerd
Weergaves
succes ermee
In die weergaves staat:
DDC ondersteund: Ja/Nee
In mijn geval (een Sony G200 flattrinitron NB) Nee :(
Monitorkenmerken: Gebruik DDC informatie: Vinkje
Dit vinkje kan NIET uit...
Maximumresolutie en maximumverversing zijn beide grijs en niet in te stellen.

M.a.w. als je monitor (volgens Windows) geen DDC ondersteund kun je het vergeten :(

Radeonator, Refresh Rate Fix en nog een paar andere geprobeerd: het enige wat ze kunnen doen is de refresh rate optrekken naar 60 Hz als ik hem op 56 Hz instel...
Verder blijft het 60 Hz :(

IK KNAK DIE RADEONKAART EVEN DUBBEL EN GA MORGEN EEN MATROX 550 HALEN... :(

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Wat bij mij DÉ oplossing is is het volgende.

Als eerste de drivers zijn vreemd omdat ik een radeon 32DDR heb en hij aangeduidt wordt met 7200. Hoe dat kan weet ik ook niet maar goed voor de rest wat dat betreft geen problemen. Ik draai OS win XP prof.
Driver gewoon geïnstalleerd.
Mijn monitor, daar heb ik geen driver voor met digitale handtekening, heb ik dus niet op ctx pr 705 f staan maar op standaardbeeldscherm.
Ik heb wel eens de driver zonder digitalehandtekening geïnstalleerd maar daar kreeg ik af en toe een spontane reboot van en als ik mijn pc normaal afsloot en weer aanzet was heel die driver eruit gegooit terwijl ik er alles mee kon doen (ddc info en toepassingen, etc...)
Ik heb nu dus standaardbeeldscherm en dan bij geavanceerd het tab blad "kenmerken" selecteren daar de maximale kenmerken invullen, d.m.v. je handleiding anders sloop je je monitor.
Dan de refreshrate selecteren bij tab blad beeldscherm en gaan met die banaan.
Ik wacht dus nog op een goede driver van mijn monitor want ik denk dat dat het hele euvel is bij mij.

btw: voor verdere info zie sign. of homepage

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Fireman

Fireman

Op vrijdag 15 maart 2002 19:41 schreef Gianni Rombios het volgende:

[..]

IK KNAK DIE RADEONKAART EVEN DUBBEL EN GA MORGEN EEN MATROX 550 HALEN... :(
Laat even weten of die wel goed is :) want ik zit nog met een ander probleem en als ik dat kan oplossen met een matrox dan zou ik heel blij zijn. Hier staat mijn andere probleem

• FalconM
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 18:21 schreef sverzijl het volgende:
op www.rage3d.com staan diverse mogelijke oplossingen voor dit 60Hz probleem.
Heb het probleem opgelost >:) >:)
Thanx voor de link sverzijl, via het forum van Rage3D kwam ik op de volgende oplossing onder WinME:

- Eerst alles uit de registry gegooid wat ook maar iets met ATi te maken heeft m.b.v. RegCleaner (hier neer te halen)
- Vervolgens gereboot en ATi driver ver.4.13.9009 geinstalleerd en de Iiyama-driver voor m'n monitor.

nu kan je dus alle freq. selecteren alleen blijft alles nog op 60Hz ookal wijzig je deze naar bijv 85Hz. Het volgende is de eigenlijke trick:

- Door middel van Regedit, HKEY_local_machine, Software, en ATI Technologies de key Driver weggooien, en vervolgens rebooten.

ét voila je kunt alle frequenties nu ook echt veranderen :)

Volvo V70 D5 my2011

• Gianni Rombios
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 20:35 schreef Fireman het volgende:

[..]

Laat even weten of die wel goed is :) want ik zit nog met een ander probleem en als ik dat kan oplossen met een matrox dan zou ik heel blij zijn. Hier staat mijn andere probleem
Nou, morgen... ik moet natuurlijk schaatsen dit weekend..!
Dat andere probleem is de SCHERPTE van je beeld onder 1024 (bij 60 Hz) of ook weer die refresh rate (van 60 Hz)? Dit kan natuurlijk gewoon aan je monitor liggen, of was/is dat onder oudere Windowsversies niet zo?

• Fireman

Fireman

Op vrijdag 15 maart 2002 20:49 schreef Gianni Rombios het volgende:

[..]

Nou, morgen... ik moet natuurlijk schaatsen dit weekend..!
Dat andere probleem is de SCHERPTE van je beeld onder 1024 (bij 60 Hz) of ook weer die refresh rate (van 60 Hz)? Dit kan natuurlijk gewoon aan je monitor liggen, of was/is dat onder oudere Windowsversies niet zo?
Ik ben van mening dat ik best wel een goede monitor heb dus waar het aan ligt :? ik weet het niet.
Ik weet eigenlijk niet meer of het ook in win 98se was. ik draai al een tijdje xp dus vandaar.
Ik heb gewoon een hoge refreshrate van 120 max bij 1600x1200 maar als ik dat instel wil mijn beeld er absoluut niet uit zien en een keertje gooide 'ie heel mijn systeem op hol zodat ik grondig moest restaureren (veilige modus, etc....)

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Is niet aansporen tot handelen, maar volgens mij vind de topicstarter Powerstrip klote door dat opstartschermpje.

Gewoon naar een crack site gaan powerstrip cracken geen last meer van powerstrip, en ook geen last meer van 60 HZ.

* FireStarter draait vrolijk 1400x1050@115Hz.

w00t

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 13:48 schreef FalconM het volgende:
Onder WinME krijg ik het ook niet voor elkaar op van die 60Hz af te komen. Heb o.a. de volgende drivers geprobeerd: 4.13.9009 en 4.13.9012. icm de Iiyama beeldschermdriver.
Ik krijg wel de optie om bv. 85Hz te selecteren maar met die k*t-drivers van Ati blijft de monitor op 60Hz staan.
Heb onder WinXP RefreshFix0.98b geinstalleerd en die werkt bij dat OS goed, maar dus niet onder WinME.

Dat men bij Ati anno 2002 nog steeds geen drivers kan bakken die gewoon op meer dan 60Hz werken zonder allerlei rare truuks is echt :r :r
* FalconM vindt dat die driverprogrammeurs van ATi grote sukkels zijn !

Jezus man ik heb al 40 ATi drivers gehad en nog nooit problemen gehad, wat zeik je nou uit je nek!?!

• Fireman

Fireman

Op vrijdag 15 maart 2002 22:06 schreef timzuiddam het volgende:

[..]

Jezus man ik heb al 40 ATi drivers gehad en nog nooit problemen gehad, wat zeik je nou uit je nek!?!
Leg dan eens uit wat je gedaan hebt! i.p.v zo te keer te gaan.

• FalconM
  • Niet online
Als Flappie Tim dit topic iets beter had gelezen wist'ie dat ik inmiddels ook een oplossing heb gevonden (die inderdaad nogal omslachtig is en dus mijn stelling over die ATi-programmeurs maar weer eens bewijst) :Z

Volvo V70 D5 my2011

• Gianni Rombios
  • Niet online
HEE POPPELEPEEEEEE!!! :D
Op vrijdag 15 maart 2002 20:36 schreef FalconM het volgende:

[..]

Heb het probleem opgelost >:) >:)
Thanx voor de link sverzijl, via het forum van Rage3D kwam ik op de volgende oplossing onder WinME:

- Eerst alles uit de registry gegooid wat ook maar iets met ATi te maken heeft m.b.v. RegCleaner (hier neer te halen)
- Vervolgens gereboot en ATi driver ver.4.13.9009 geinstalleerd en de Iiyama-driver voor m'n monitor.
..
(was in mijn geval niet nodig, had via systeemherstel nog de standaard driver van Windows)
..
nu kan je dus alle freq. selecteren alleen blijft alles nog op 60Hz ookal wijzig je deze naar bijv 85Hz. Het volgende is de eigenlijke trick:

- Door middel van Regedit, HKEY_local_machine, Software, en ATI Technologies de key Driver weggooien, en vervolgens rebooten.
.. OOK GEDAAN (ONDER XP)..

ét voila je kunt alle frequenties nu ook echt veranderen :)
NU KUN JE IN DE ATI DRIVERS -> WEERGAVES -> DDC:NIET ONDERSTEUND -> MAAAAARRRRR....
WE KUNNEN NU WÉL MAXVERVERSING EN FREGQUENTIE KIEZEN, ZIJN NIET MEER GRIJS.... *D *D *D *D

FALCONM JE BENT EEN KANJER :D :O :D *D
Pagina: 1