Toon posts:

Letters weglezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik ben sinds kort mijn homepage aan het herbouwen met PHP. Het is met bijwerken van de layout iets makkelijker als ik het PHP doe ipv alleen HTML.

Nu wil ik de fotogallerijen dus ook eens goed uitwerken. en hier komt dus ook het probleem: De naam van de foto bestanden bestaan uit: naam, gallerij nummer, plaatje nummer extensie. de naam is constant hetzelfde. Een plaatje heeft bijvoorbeeld de volgende bestandsnaam: xinru2801.jpg

Nu wil ik dat bij het opmaken van de pagina dat de nummer van de gallerij en de nummmer het plaatje automatisch wordt toegevoegd. Dit doe ik met de volgende scriptje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<?php

echo ("[img]\"http://huanzhugege.virtualave.net/img/Galleries/$image\">\n<br[/img]\n");

echo ("Gallery: ". ($image-$image%100)/100);
echo ("\n<br>\nPicture: ". $image%100);
?>

Het probleem is dat ik de naam van het plaatje (xinru) dus moet laten weglezen of negeren. Dit lukt me dus niet... Zonder de naam gedeelte werkt het overigens wel. De foto's zijn al langgeleden geupload en ik wil als het kan dus niet alle namen gaan veranderen en opnieuw uploaden...

Heeft iemand een geniale inslag?

Groetjes,

Fung

Verwijderd

Gebruik in ieder geval even 'code' of 'php' tags, dat maakt het een stuk makkelijker te lezen!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik begrijp er eerlijk gezegd vrij weinig van, maar kan je dat xinru niet gewoon voor je variabele zetten?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 22:09 schreef joska het volgende:
Gebruik in ieder geval even 'code' of 'php' tags, dat maakt het een stuk makkelijker te lezen!
Sorry, had het ff niet door m'n browser gaf het goed weer...

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55

Wally-S

-Snowboarding is art-

Ik weet de code er niet voor maar je kan toch van achteraf aan de naam gaan 'ontleden'
zo van:
laatste 3 zijn extensie
4e van achter is punt
5e en 6e van achter is fotonummer
7e en 8e van achter is galerijnummer

Snow is only frozen water

Verwijderd

Topicstarter
het is al gelukt. Ik heb alles gedefineerd in de eerste echo, zodat de $image alleen uit getallen bestaat.
Pagina: 1