Ik heb twee maanden terug als 1 van de allereerste mensen een hd uit deze serie gekocht (het 80GB model: 4D080H4 om precies te zijn). Eigenlijk was het vanaf het begin al een kloteschijf: veel lawaai, erg heet. Er stond nerges aangegeven hoe je de jumpers in moest stellen en op de standaard instelling (met 1 jumper) zoals hij uit de fabriek kwam wilde hij zowel als master of als slave niet werken. Uiteindelijk ben ik er op de maxtor website achtergekomen dattie twee jumpers nodig heeft, dus nadat ik er nog 1tje bij geprikt had en beide jumpers volgens de website ingesteld had werkte de hd goed. Tenminste... na twee weekjes ging hij van het 1e op het andere moment kaputt. Ik zet de computer aan en hij wil totaal niet meer detecteren en knalt de kop telkes terug in de parkeerstand. Dat 'parkeren' van de koppen ging zowiezo altijd al erg ruig en met veel lawaai (echt een ongelovelijk harde klunk).
Nu, na dik 5 weken heb ik eindelijk een nieuwe terug van maxtor... en deze is compleet anders! Nog steeds exact hetzelfde typenummer maar een compleet andere behuizing, duidelijke stickers voor de jumperinstellingen, twee jumpertjes op de juiste plaats en stil! Ik hoor 'm nu totaal niet meer tijdens het zoeken, en ook het parkeren van de koppen hoor je nu niet meer! Ik vraag me nu eigenlijk af of meerdere mensen hier al iets van op is gevallen? Heeft maxtor misschien wat aanloop probleempjes met deze nieuwe serie gehad en dat het daarom ook zo verschrikkelijk lang duurde voordat ik een nieuwe kreeg die er opeens totaal anders uitziet?
Nu, na dik 5 weken heb ik eindelijk een nieuwe terug van maxtor... en deze is compleet anders! Nog steeds exact hetzelfde typenummer maar een compleet andere behuizing, duidelijke stickers voor de jumperinstellingen, twee jumpertjes op de juiste plaats en stil! Ik hoor 'm nu totaal niet meer tijdens het zoeken, en ook het parkeren van de koppen hoor je nu niet meer! Ik vraag me nu eigenlijk af of meerdere mensen hier al iets van op is gevallen? Heeft maxtor misschien wat aanloop probleempjes met deze nieuwe serie gehad en dat het daarom ook zo verschrikkelijk lang duurde voordat ik een nieuwe kreeg die er opeens totaal anders uitziet?