[PHP & SQL] Prijs voor project bepalen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb aandachtig alle topic's over salarisen door gelezen voor mensen die met php werken maar heb hier niet echt gevonden wat ik zoek. Misschien omdat elke situatie toch weer anders is he? Vandaar dit topic.

Ik zal mijn situatie en probleem even stevig uitleggen:

Huidige situatie:
Bij een platen maatschappij maken ze voor verschillende labels promo's. Deze delen ze uit en doen bij elke plaat een A4-tje met een vragenlijstje: wat de DJ's er van vonden, waar ze hem gedraaid hebben, commentaar op de plaat, cijfer enz. Deze vragenlijst moeten de DJ's dan terug sturen met de fax. Reslultaat: kilometers aan faxen en geen overzichten die ze eigenlijk willen hebben.

Gewenste situatie:
De platen worden verstuurd en men kan via een website laten weten wat men van de plaat vond. Alle data wordt vervolgens in een SQL database opgeslagen.

Wensen en eisen:
* De platen maatschappij moet een overzicht hebben van de ingekomen recenties
* Deze moeten op alle mogelijke manieren kunnen worden gesorteerd en gegroepeerd. (Alle recenties van een DJ, een plaat, een label, enz.)
* De DJ's moeten de recenties in kunnen vullen
* Er moet een (simpel) beveiligings systeem inkomen dat niet iedereen kan recenceren maar het mag de drempel niet verhogen om de recentie via internet te doen.

(en voor de rest de usual stuff zoals admin functies enz.)

Mijn profiel:
* 20 jaar oud
* aantal maanden ervaring met PHP en SQL
(genoeg om het systeem te realiseren)
* aanleg voor programmeren
* 2e jaars HBO informatica student
* Propedeuase in een jaar gehaald zonder onvoldoendes
* Eigen boekensite gemaakt waar mensen 2e hands studieboeken kunnen kopen en verkopen

Mijn probleem: :)
Ik moet dus as maandag (22/10) naar ze toe om even te komen babbelen. Het is dus niet de vraag of ik de site mag of kan maken maar meer wat ik er voor moet gaan vragen!

Ik heb in andere topics bedragen van 16,- tot 150,- gulden per uur gezien maar niet er uit op kunnen maken wat ik er voor zou kunnen vragen. 150,- gulden per uur ga ik er niet voor vragen omdat ik voor mezelf weet dat ik dat nog niet waard ben.

Is het voor mij nu verstandiger om een prijs voor het hele project af te spreken? En zoja wat zou de prijs dan zijn? Ik heb geen zin om achteraf 500 piek te vangen en er vervolgens 100 uur in te moeten steken. Ik heb nog geen idee hoe lang ik hier mee bezig ga zijn. Maar wat ik ook wil voorkomen is dat ik als voorbeeld 45 piek per uur vraag dat ik aan het eind uitkom op 1500,- en er een slecht gevoel aan overhoud. Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven......

Mijn dank is zoals altijd zeeeeer groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet dat dit soort topics hier welkom zijn, maar de prijzen die je noemt zijn in ieder geval te laag; je kunt veel meer vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 21:58 schreef joska het volgende:
Ik geloof niet dat dit soort topics hier welkom zijn, maar de prijzen die je noemt zijn in ieder geval te laag; je kunt veel meer vragen!
ummmm waar dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Platenlabels hebben geld zat ;)

Laat je vooral niet onderbetalen. Slecht voor de geloofwaardigheid en jammer van de gedorven inkomsten. Ik heb hier ook zero ervaring mee hoor, maar 50/uur moet je toch wel kunnen vragen? Het is toch best wel gekwalificeerd werk enzo.

Eventueel kun je wat minder uren in rekening brengen als je vindt dat je bijvoorbeeld onnodig lang op een bepaald probleem hebt zitten blokken, maar zo oprecht zijn voor zo ver ik weet alleen mensen zoals jij (en ik) die nog wat onzeker zijn over hun marktwaarde.

Anyways, succes ermee. Klinkt in ieder geval als een leuk projectje!

(edit) Ik geloof dat je volgens Joska beter op 100 kan gaan zitten ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Ik heb een paar jaar geleden een website gebouwd, met database, die niet veel ingewikkelder was dan jou project. Ik heb hier geloof ik +/- 5500,- mee verdient. Het aantal uren dat erin zat weer ik niet precies. Ik denk ergens tussen de 100 en 150.

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 22:00 schreef dj_delta het volgende:

[..]

ummmm waar dan wel?
bij detacheringsbureaus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Detacheringsbureaus houden tweederde van wat ze het bedrijf vragen zelf, en schepen jou als programmeur af, zeker als je nog maar 20 bent en niet zo zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 22:03 schreef joska het volgende:

[..]

bij detacheringsbureaus
Ik doelde meer waar dat soort topic wel wekom zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 22:01 schreef Bnard het volgende:
Platenlabels hebben geld zat ;)
haha das waar ja... een d'r van heeft laatst nog maar een BMW aangeschaft. ;)
(edit) Ik geloof dat je volgens Joska beter op 100 kan gaan zitten ofzo :)
Hmms ja das dus die onzekerheid in me die zegt dat ik dat niet kan gaan vragen.. maar aan de andere kant.. ik doe wel al HBO.. dit is eigenllijk precies wat ik op school leer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50 piek per uur is heel redelijk voor iemand zoals jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 22:02 schreef corani het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden een website gebouwd, met database, die niet veel ingewikkelder was dan jou project. Ik heb hier geloof ik +/- 5500,- mee verdient. Het aantal uren dat erin zat weer ik niet precies. Ik denk ergens tussen de 100 en 150.
Das wel een aantal jaar geleden ja.. toen was PHP (of de taal waar je het ook mee geschreven hebt) nog niet zo kommon knwoledge als het nu begint te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Reken voor de grap eens uit wat een kapper, fietsenmaker of iets in die richting per uur krijgt. Dan zie je ook dat je best wel wat meer mag vragen dan wat je nu noemt.

Bedenk trouwens wel dat de meeste bedragen die hier genoemd worden dat je als freelancer aan de slag gaat dus dat je je netjes overal hebt aangemeld etc.

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 22:45 schreef Bluestorm het volgende:
Reken voor de grap eens uit wat een kapper, fietsenmaker of iets in die richting per uur krijgt. Dan zie je ook dat je best wel wat meer mag vragen dan wat je nu noemt.

Bedenk trouwens wel dat de meeste bedragen die hier genoemd worden dat je als freelancer aan de slag gaat dus dat je je netjes overal hebt aangemeld etc.
Ummm ja dat van die kapper heb ik vannavond ook nog ondervonden ja... 38 piek in 30 minuten...

En dat overal aangemeld zijn moet ik ook nog ff goed uitzoeken wat ik nou wil... of me als eenmanszaak aanmelden... of gewoon factuur zonder btw maken en dan aan eind van jaar opgeven bij belasting.. of het via mijn vaders bedrijf doen.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Als je nog niet eens weet wat je moet vragen of hoe lang je er meer bezig bent denk ik nog niet dat je geschikt bent om zelfstandig te werken, zelfstandig werken komt niet alleen aan op technische kennis maar ook op zakelijk/sociale kennis, kennelijk ben je in het 2e punt nog niet goed genoeg, mijn advies ga eerst eens voor een bedrijf werken, daar steek je genoeg op als je je ogen openhoud. Daarnaast vind ik dat dit soort topics de laatste tijd wel erg vaak op duiken, ik moet zeggen dat het best interesant kan zijn maar dat er vaak weinig over te zeggen is, een prijs wordt meestal meer bepaald door de manier van onderhandelen dan de technische kennis, imo kan je beter deze vraag op een ondernemers forum zetten als op een programmeer forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 23:10 schreef raptorix het volgende:
Als je nog niet eens weet wat je moet vragen of hoe lang je er meer bezig bent denk ik nog niet dat je geschikt bent om zelfstandig te werken, zelfstandig werken komt niet alleen aan op technische kennis maar ook op zakelijk/sociale kennis, kennelijk ben je in het 2e punt nog niet goed genoeg, mijn advies ga eerst eens voor een bedrijf werken, daar steek je genoeg op als je je ogen openhoud.
Ummm duikel jij dan even een baantje voor me op? Kijk dit is juist iets moois voor me aangezien ik hier veel van leer en juist omdat mijn eerste echte klus is. Ik denk dat ik best redelijk bekwaam ben . Het is alleen dat ik onzeker ben over de prijs (wat ik waard ben).
Daarnaast vind ik dat dit soort topics de laatste tijd wel erg vaak op duiken, ik moet zeggen dat het best interesant kan zijn maar dat er vaak weinig over te zeggen is, een prijs wordt meestal meer bepaald door de manier van onderhandelen dan de technische kennis, imo kan je beter deze vraag op een ondernemers forum zetten als op een programmeer forum.
Prima idee... ik heb ook gezegd dat ik alle topics hierover glezen heb. En voor de rest ben ik altijd erg voorzichtig met het plaatsen van topic's maar ik kon mijn antwoord niet vinden. Ik ga gelijk even opzoek naar een ondernemers forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

En terwijl je het ondernemersforum aan het zoeken bent, hier nog maar een antwoordje. Een eenmanszaakje zet je niet zomaar op. Freelancen kan je in feite zo doen. Je moet wel een BTW nummer hebben, zodat je braaf de helft van je verdiensten kan weggeven aan de belastingdienst zodat ze daar allerlei nonsence mee kunnen financieren - maar dat is goed voor een ander topic...

Anyway, het lijkt mij dat die platsenmaatschappij een soort van deadline heeft. Ze weten toch wanneer ze dat programma willen hebben? Je kan vrij simpel een urenschattig maken. Ik ga het niet voor je doen, want ik zit er toch altijd overheen. :Z Maar een voorbeeldje om aan een soort van prijs te komen. Wat moet je maken: invoer van dj's (formpje, denk na over de velden), admin tooltje waarin resultaten bekeken kunnen worden (login?), in admin tooltje verschillende criterea voor statistieken. Allemaal vrij basis op zich. Zeg dat je er 50 uur mee bezig bent. Vraag 100 piek/uur = 5000 piek.

Schamel loontje eigenlijk he... :7 :)

Maar wel lekker verdiend met wat hobbyen. >:)

PS: op zich kan ik me voorstellen dat je in de knoop zit met de vraag wat je waard bent. 100 piek/uur is niet bijzonder veel voor dit soort werk. Ik verdien meer, maar dat ter zijde. Het gaat erom dat het normale prijzen zijn (misschien in deze tijd van crisis minder, je moet wel een beetje uitkijken soms) en of jij kan maken wat ze vragen. Zo ja, dan is het gewoon 1 + 1 = 2. Tel uit je winst...

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
IDD, kijk gewoon wat voor functionele schermen er zijn, neem daarbij je database en je hebt een overzicht wat er gemaakt moet worden, daarnaast hangt het nog van af hoe ver je in de papier winkel duikt? Ga je uit je hoofd bouwen? Ga je netjes technisch boekwerk schrijven? Moet je veel consult leveren? Kijk in dat soort dingen gaat vaak veel tijd zitten, vooral kostbare tijd omdat je vaak ook nog op en neer moet reizen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 00:00 schreef Explore het volgende:
En terwijl je het ondernemersforum aan het zoeken bent, hier nog maar een antwoordje. Een eenmanszaakje zet je niet zomaar op. Freelancen kan je in feite zo doen. Je moet wel een BTW nummer hebben, zodat je braaf de helft van je verdiensten kan weggeven aan de belastingdienst zodat ze daar allerlei nonsence mee kunnen financieren - maar dat is goed voor een ander topic...
Hmmms dat lijkt me wel wat ja de helft afstaan! ;)
Anyway, het lijkt mij dat die platsenmaatschappij een soort van deadline heeft. Ze weten toch wanneer ze dat programma willen hebben?
Mwah heeft niet erge haast hoor....
Zeg dat je er 50 uur mee bezig bent. Vraag 100 piek/uur = 5000 piek.

Schamel loontje eigenlijk he... :7 :)

Maar wel lekker verdiend met wat hobbyen. >:)

PS: op zich kan ik me voorstellen dat je in de knoop zit met de vraag wat je waard bent. 100 piek/uur is niet bijzonder veel voor dit soort werk. Ik verdien meer, maar dat ter zijde. Het gaat erom dat het normale prijzen zijn (misschien in deze tijd van crisis minder, je moet wel een beetje uitkijken soms) en of jij kan maken wat ze vragen. Zo ja, dan is het gewoon 1 + 1 = 2. Tel uit je winst...
Dat is wel waar ja... ik vraag gewoon wat zij er voor uit willen trekken en kijk of ik het voor dat geld kan realiseren...

P.S. Ondernemersforum nog net gevonden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Op vrijdag 19 oktober 2001 01:15 schreef dj_delta het volgende:
P.S. Ondernemersforum nog net gevonden... :(
Er bestaat een nieuwsgroep: nl.ondernemen

ook bestaan er sites over freelance zoals: http://www.freelancer.nu/

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Op vrijdag 19 oktober 2001 00:00 schreef Explore het volgende:
Fout. Je moet je prijs bepalen op basis van uurtarief exclusief BTW. En de prijs ook opgeven exclusief BTW. Kwestie van doorbelasten.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[update voor mensen die hier via search terecht zijn gekomen]
Om even het verhaal af te maken.....

Ik heb een vast bedrag afgesproken voor een vast aantal uur.. hiervoor heb ik een planning gemaakt. Als ik niet uitkom op de planning dan moet ik dit melden en wordt de prijs aangepast... makkelijk zat.. vraag nu ongeveer 50 gulden per uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Op vrijdag 19 oktober 2001 09:27 schreef drm het volgende:

[..]

Fout. Je moet je prijs bepalen op basis van uurtarief exclusief BTW. En de prijs ook opgeven exclusief BTW. Kwestie van doorbelasten.
BTW != belasting ;)

mijn T.net systeemspecspagina

Pagina: 1