[php] linux router -> winamp

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:46

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Hoi,

Om er ff terug in te komen in de wereld van experimenteel programmeren ;) was ik van plan iets te schrijven dat mijn mp3's catalogiseerde en in een mysql db stak, allemaal easy, mounten met samba, met php dir & id3 tag uitlezen en in db proppen, tot zover easy :7

Maar aangezien dit vrij saai is wou ik ff linken aan mijn winamp gewoon omdat het stoer is B-)

Probleem: apache server draait op mijn linuxrouter terwijl hij de mp3's op mijn client windows (op dit moment toch nog), ik weet dat het op te lossen zou zijn door op mijn client ook een apache server te installeren maar k'wil eerst eens kijken of er geen betere oplossing voor bestaat.

K'heb al gezocht op google & got, niet echt een alledaags probleem dus weinig gevonden.

Iemand een idee?

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

al geprobeerd om samba te installeren op zowel je linux als windows pc?

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 21:47 schreef joska het volgende:
al geprobeerd om samba te installeren op zowel je linux als windows pc?
samba onder windows, zo gek had ik het zelf nooit kunnen bedenken :D

k'zal het zometeen eens proberen, alhoewel het met niet 100% duidelijk is of ik erna wel iets me ga kunnen aanvangen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je zou een soort "smbfs-windows-mapping" kunnen maken, dus als een dirnaam eerst: '/blaat/blabla/bladiebla' is, omzetten in 'c:\blaat\blabla\bladiebla' en dat gebruiken in je listing.

Daar kan je dan zelfs een playlist van bakken en die aan winamp voeren :)

[edit]
Eerlijk gezegd snap ik ook niet helemaal wat je probleem en bedoeling is...

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 21:50 schreef ACM het volgende:
Je zou een soort "smbfs-windows-mapping" kunnen maken, dus als een dirnaam eerst: '/blaat/blabla/bladiebla' is, omzetten in 'c:\blaat\blabla\bladiebla' en dat gebruiken in je listing.

Daar kan je dan zelfs een playlist van bakken en die aan winamp voeren :)

[edit]
Eerlijk gezegd snap ik ook niet helemaal wat je probleem en bedoeling is...
[nieuwe poging]
ze zien op mijn webservertje:
bleh.mp3 play
ze klikken op play en het mp3'tje begint te spelen in winamp die op mijn windows client staat
[/nieuwe poging]

hopelijk duidelijker voor de minder begaafden nu? ;) :P

edit:

k'heb ff gekeken naar samba voor windows, is dit er wel?
ftp://ftp.easynet.be/samba/Binary_Packages/
daar niet, op tucows niet, ...

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:49

Willem2

Ω is futile

leuk idee; ik zou het zo opgelossen:

linux server (met shoutcast)
windows machine met mp3 and dsp plugin (neem aan dat dit het idee is?)

-browser window openlaten in windows met een automatische refresh in de metatags
-als iemand iets op de server aanklikt, wordt dit in de volgende refresh op de windows server doorgegeven via je browser, en met een leuke php header flikker je dat meteen in winamp!

in het kader van quick&dirty... ;)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 22:04 schreef Willem2 het volgende:
leuk idee; ik zou het zo opgelossen:

linux server (met shoutcast)
windows machine met mp3 and dsp plugin (neem aan dat dit het idee is?)

-browser window openlaten in windows met een automatische refresh in de metatags
-als iemand iets op de server aanklikt, wordt dit in de volgende refresh op de windows server doorgegeven via je browser, en met een leuke php header flikker je dat meteen in winamp!

in het kader van quick&dirty... ;)
hmmm, hier heb ik toch wel bedenkingen bij:
shoutcast om van mijn winamp te ontvangen en terug te sturen wat ik draai naar de browser?

van een browserwindow wat altijd open is via html (header) mijn winamp controlleren, javascript of vbs in de html?

lijkt me alsof dit beter moet kunnen want anders is een apache & php die hier onzichtbaar draait misschien wel geschikter en dan gewoon exec of de winamp COM plugin te gebruiken, zoiets wil ik dan maar remote, bvb winamp die luistert op een poort en dan via de webserver (of andere service) iets toegestuurd krijgt zodra ze op play duwen.

• Willem2
  • Laatst online: 10-09 07:49

Willem2

Ω is futile

ow, ik dacht dat je het voor shoutcast wilde gebruiken... :)

laat je dat gedeelte toch weg? kijk anders eens ff naar RIMPS oid (sourceforge als ik het goed heb)

en dan gewoon je windows dir sharen en mounten op je linux bak

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 22:28 schreef Willem2 het volgende:
ow, ik dacht dat je het voor shoutcast wilde gebruiken... :)

laat je dat gedeelte toch weg? kijk anders eens ff naar RIMPS oid (sourceforge als ik het goed heb)

en dan gewoon je windows dir sharen en mounten op je linux bak
daar heb ik samba voor dus die dir heb ik al op m'n linuxbak, k'moet enkel nog winamp kunnen aanspreken vanaf linuxbak :)

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben voor winamp3 begonnen met een webservertje waarbij je via het web winamp kan besturen...maar aangezien de SDK nogal beta is vordert het niet echt, maar het is misschien een idee. Hoef je namelijk alleen een bepaalde port te forwarden naar je interne computer

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 23:32 schreef Orphix het volgende:
Ik ben voor winamp3 begonnen met een webservertje waarbij je via het web winamp kan besturen...maar aangezien de SDK nogal beta is vordert het niet echt, maar het is misschien een idee. Hoef je namelijk alleen een bepaalde port te forwarden naar je interne computer
maw een webserver op de client die winamp aanstuurt ... dit was nl ook mijn eerste idee, dan kan het via exec (zelfde db gebruiken bvb) of via de COM plugin voor winamp 2.xx

als er geen betere voorstellen zijn ga ik daar maar meer aan de slag denk ik :(

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nee geen webserver die winamp aanstuurt, maar een webserver IN winamp zelf (module), een soort plug-in dus.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Bouw een winamp plugin die commando's op een bepaalde poort accepteert. Die kun je dan met PHP vanaf je linuxbak aanspreken.

Je kunt ook WinAmpCOM gebruiken, is minder werk en schijnt ook te kunnen vanuit php, alleen moet je dan weer lokaal een http server draaien.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik vind dat idd een leuke oplossing.
Dus je maakt een TCP server programma (Windows NT service bijvoorbeeld) die luister naar een TCP poort. Via PHP maak je dan een verbinding met die server en je stuurt simpel alleen een filename op. Die server stuurt Winamp weer aan (zie Winamp site, schijnt makkelijk te zijn). En klaar is Kees. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1