• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01 18:48

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Sorry als er al ooit een topic over is geweest, maar ik kon er niks over vinden.

Na de laatste paar dagen ben ik van mening dat mensen altijd wantrouwig zijn en dat al het vertrouwen wat je hebt in iemand altijd tegen je gebruikt zal worden. Ik bedoel dus dat als je iemand vertrouwt en het komt hem/haar goed uit, hij/zij kan er dus iets mee winnen(liefde, geld, whatever) de kans altijd heel groot aanwezig is dat vertrouwen in bepaalde personen tegen je gebruikt zou kunnen worden, ik zelf ben van mening dat iedereen dit waarschijnlijk wel zou doen, alleen bij die ene is de winst die hij/zij er mee moet behalen hoger zijn dan bij de ander. Het is wel heel makkelijk om van jezelf te zeggen dat je zoiets nooit zou doen, maar toch ben ik van mening dat elk mens in verleiding zou komen om het te doen, als de winst die je ervoor terug krijgt maar hoog genoeg is. Ik kan van mezelf ook niet voorstellen dat ik zo iets zou doen, omdat vriendschap en vertrouwen in mijn ogen erg belangrijk zijn, maar toch blijf ik bij mijn standpunt dat iedereen een zwakke plek heeft en het misschien ooit zal doen. Nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe medetweakers hierover denken.

Sorry voor wat kromme zinnen |:(

Edit: typo's

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Verwijderd

Daar ben ik het wel mee eens. Het lijkt me niets minder dan een menselijke iets.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Ik denk dat een probleem is dat je van diegene die je vertrouwd eigenlijk verwacht dattie perfect is.

Bij vertrouwen gaat het toch meestal om afspraken enzo, goed...stel nou dat diegene tegen zijn wil niet in de gelegenheid is om jouw verwachtingen na te komen wegens omstandigheden, dan is het vertrouwen TOCH geschonden.

Met dat soort dingen houden mensen altijd rekening, als je dat niet doet dan wil je teveel denk ik.

(die omstandigheden kan ook sociale druk zijn of iets anders psychologisch / abstracts)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 21:54 schreef StratoFarmer het volgende:
Bij vertrouwen gaat het toch meestal om afspraken enzo, goed...stel nou dat diegene tegen zijn wil niet in de gelegenheid is om jouw verwachtingen na te komen wegens omstandigheden, dan is het vertrouwen TOCH geschonden.
Echt vertrouwen gaat in mijn ogen verder dan alleen afspraken nakomen, dit probeerde ik ook duidelijk te maken in mijn verhaaltje hierboven, ik bedoel een afspraak nakomen kan gebeuren en is niet zo erg, ik bedoelde dus echt dat vertrouwen ook misbruikt kan worden. (8>

Verwijderd

persoonlijk ben ik te vaak door mijn 'vrienden' gepest etc..
om nog vertrouwe te hebben in mensen die ik kende.
maar sinds een jaar heb ik een ieuwe crienden groep die ik wel vertrouw.
en heb zelfs sinds een maand iemand waar ik echt alles tegen vertel.
ik denk dus dat het er puur aan ligt wie je will vertrouwen.
het valt me ook op dat het altijd de populaire mensen zijn die je niet kan vertrouwen.

• Elvhenk
  • Laatst online: 10:45

Elvhenk

Madam Mikmak

Tja, er is wel veel wantrouwen in de wereld, maar ik verdom het toch om me daar helemaal in te laten meesleuren. Ik ben vrij goed van vertrouwen, soms wel te goed en dan stoot ik me neus. Maar ja, per definitie wantrouwig zijn vind ik ook geen optie, dus doe ik het rustig weer. |:( LOL

Soms gebeuren er ook mooie dingen omdat ik er stomweg toch maar op vertrouw dat het wel goed zal komen. :)

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 22:32 schreef Elvhenk het volgende:
Soms gebeuren er ook mooie dingen omdat ik er stomweg toch maar op vertrouw dat het wel goed zal komen. :)
Dit vind ik wel de uitspraak van de maand hier op GoT :)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Als je mensen snel vertrouwt kun je idd heel hard de pin op je neus krijgen....

Aan de andere kant kun je hele waardevolle relaties of ervaringen op doen bij mensen waarbij iedereen op het eerste gezicht zegt 'die is niet te vertrouwen'

En tot nu toe heb ik een paar keer gewoon hard een mep (dreun) op mijn neus gehad, maar ook verschrikkelijk mooie ervaring op gedaan...

bijv. een heledag door Parijs geleid door een clochard, en toen op plaatsen geweest die heel mooi waren, maar nog bijna nooit een toerist geweest was... (denk ik)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Elvhenk
  • Laatst online: 10:45

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik vertrouw niet zomaar iedereen, als ik er een slecht gevoel bij heb, ben ik erg gesloten. Maar ik schenk soms vertrouwen aan mensen waarvan anderen zeggen "zou je dat nou wel doen?" en meestal gaat dat goed.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 23:26

MaDLiVe

.-Observer-.

Om de discussie misschien wat interessanter te maken,

Hoe zit het met vertrouwen bij iemand op het eerste gezicht, stel dat het nou noodzakkelijk is op welke kenmerken gaan we dan af?

Kijken we naar uiterlijk?
De fysieke onzichtbare uitstraling of een combinatie daarvan?

Wantrouwen is gebasseerd op een tekort aan vertrouwen daar zijn we het allemaal wel mee eens, en toch komt het heel vaak voor dat we mensen fout beoordelen, zowel als in positieve als in negatieve zin.

Hoe komt dat vraag ik me dan af, "Hoe heb ik me zo kunnen vergissen in die persoon"?

Welke kenmerken moet je iemand eigelijk op beoordelen en wanneer mag je zeggen dat je iemand "kent".

Dit kan leuk worden :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

ik denk dat dat grotendeels aan de reactie van iemand ligt.
en in hoevere ik van iemand de 'vibe' krijg dat hij wel te vertrouwen is. (charisma meschien)

Verwijderd

het nadeel van mensen is denk ik dat ze ook kunnen veranderen van karakter...

en das jammer, ik heb ook mensen vertrouwd, waarvan dan iets later bleek dat ze toch niet zo erg te vertrouwen waren. Heb al een paar keer m'n neus gestoten op een lullige manier. Door iemand iets te vertellen en erbij te zeggen dat ie dat niet door mag vertellen aan anderen, en dan hoor je nog geen week later van een ander: "Goh!, ik heb wat over je gehoord....", enz

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 20:25 schreef MaDLiVe het volgende:
Kijken we naar uiterlijk?
De fysieke onzichtbare uitstraling of een combinatie daarvan?
Dat is toch de uitstraling, of 'vibe' zoals stratos het noemt.....

Verwijderd

Maar op het moment dat je iemand met iets toevertrouwd kan het toch ook zijn dat hij er echt in gelooft dat hij je vertrouwen niet zal beschamen maar op het moment dat hij de echte keuze moet maken om je vertrouwen te beschamen of niet hij misschien iets anders belangrijker vind....

Verwijderd

Ik heb met sommige (drie om precies te zijn)
vrienden een 'gedeeld verleden' dat ik nooit
en te nimmer zal prijsgeven...
Ook al zou ik er de bak voor in moeten !

We hebben elkaar beloofd dat
'ooit in het verleden begane gebeurtenissen,
waar we samen aan deelnamen, onder-ons zouden
blijven' en die dingen krijg je er bij mij niet
uit zelfs niet als ik gemarteld zou worden :) .

Ik geloof nog in dingen als : 'een man een man
een woord een woord....' :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 23:26

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zaterdag 20 oktober 2001 02:08 schreef koekoeksjong het volgende:
Ik heb met sommige (drie om precies te zijn)
vrienden een 'gedeeld verleden' dat ik nooit
en te nimmer zal prijsgeven...
Ook al zou ik er de bak voor in moeten !

We hebben elkaar beloofd dat
'ooit in het verleden begane gebeurtenissen,
waar we samen aan deelnamen, onder-ons zouden
blijven' en die dingen krijg je er bij mij niet
uit zelfs niet als ik gemarteld zou worden :) .

Ik geloof nog in dingen als : 'een man een man
een woord een woord....' :)
Tsja, dat weet je pas wanneer het moment daar is, is net zoiets als mensen die zeggen dat ze niet bang zijn voor de dood zonder een exacte ervaring, je weet het pas wanneer het moment daar is.

Ik geloof ook nog steeds in vertrouwen, ik ben meestal scherp genoeg, heb mensen altijd op tijd door, laat hun de eerste stap zetten dan zie je vanzelf wel hoeveel je aan ze hebt. Misschien egoistisch, maar de wereld doet pijn en als je de kans op pijn loopt te krijgen dan verhard je maar gauw :Z

Duidelijk bedtijd

De rust...

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:16

Lordy79

Vastberaden

[off-topic]
blackburn, zou je voortaan je posts iets mooier kunnen opmaken? Een grote lap tekst zoals bij je start-post is minder fijn te lezen dan wanneer het opgedeeld is in alinea's.

dank je :)
[/off-topic]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Wantrouwen, die is verschrikkelijk groot. Ik hoor bijna van idereen wel dat het internet een groot cluster van diebielen is die zich allemaal voordoen als iemand anders en dus veel weten van psychologie!!!
Ik haat dat wanner mensen dat zeggen.
DIezelfde mensen die WEL zo'n schijndoek ophangen, dat zijn er echter zeer en zeer weinig, die lopen te zeuren dat mensen op het internet niet te vertrouwen zijn, terwijl ze zelf wel daar aan meehelpen!!
De media helpt ook nog eens lekkermee door altijd maar weer nieuws en documentarires te maken over mensen die elkaar oplichten via het internet. Je ziet bijna nooit iets goeds over het internet.
Dat is zo dom, dat zo super grote inwantrouwen, elkke leerling in jou klas heeft wel internet, vrienden die elkaar spreken via internet, werkende mensen die elkaar opzoeken via het internet, ierdeeen die een praatje wil maken.
Mensen die spelletjes spelen op het internet, net zoals een borspelletje thuis met je familie.
Mijn broer als voorbeeld, hij behoort tot die groep die zo dom denkt.
Het komt hier op neer wat hij zegt: Het is niet bewezen dat mensen op het internet vertrouwbaar zijn, DUS wantrouw ik ze!!!
Dan moet ik gaan uitleggen aan hem waarom dat niet klopt, heb het georbeerd, maar heb het er maar bij laten zitten.
Elke dag staat hij speciaal op voor mensen die hij graag spreekt, hij kijkt elke dag zo liefs zo snel mogelijk naar zijn email.
Hij werkt samen met mensen aan een spel, die mensen en hij nemenen het voorelkkaar op als er weer een een of andere debiel is die denkt dat amerikanen bettere spullen maken dan russen lol!!
zijn dat dan niet'vrienden'????!!
Zijn al die bedrijven die via het internet handelen allemaal ne??!! Zijn dat allemaal bedrijven die de hele boel oplichten??!! is www.tweakers.net een coverup van de amerikaanse overheid om mensen die welk wetje dan maar ook overtreden wordt op te pakken??!!
HALLO< WAKKER WORDEN< DENK EENS NA MAN!!

Nog een voorbeeld. Je hebt mensen die dates zoeken via het internet, ik behoor ook tot die groep lol, heb al een tijdje een heel lief persoon ontmoet.
Die gozert is opok zo'n wantrouw figuur, hij denkt dat iedereen die een date zoekt via het internet het niet serieus neemt. Terwijl hij zelf daar ook aan mee doet!!!
Hij heeft een vriendin via het internet, aan die brieven die zij hem stuurt is te zien , met een beetje spychologisch geklooi dat ze het heel erg serieus neemt, maar die gozer neemt dat niet serieus laat die persoon steeds meer pijn lijden, ze weet nog niet, maar ik ga het zeker wel zeggen dat ze er beter mee kan stoppen met die gozer.
Net zoals bij mij stelt een internet liefde zet zo zwaar als een liefde in in real life, het nooitste is natuurlijk als die internetmeeting wordtomgezet naar een in real life meeting.
Maar afijn. Hij wantrouwt iedereen en dus vooral internetdates, terwijl hij zelf mensen kent die al heeol lang met elkaar hebben via een internet meeting!!
ik ken ook veel mensen die al heel lang met elkaar hebben!!
Mijn inet vriendin die haalt zelfs haar hoop uit het internet, die heeft het op dit moment zeer slecht daar waar ze woont, ik hoop haar uit die situatie te kunnen halen, of als minste die haar een duw in de goede richting te kunnen geven.
En dan Nog wantrouwt die gozer iedereen, twreijl hij wel mij als een goede internetvriend beschouwt!!Echter gedraagt hij zich zoals je hoort af en toe erg dom.
Mijn moerder kent niet eens het internet, maar alleen omdat ze het op tv hoort, alleen maar die slechte dingen, denkt ze werkelijk dat iedereen op het internet een crimineel en zwaar gestoordeis met allemaal rare plannetjes!!
Ik hekel dat zo erg!!!
De media zorgen voor een bepald beeld, meestal is er dan iemand of een bepaalde groep de zonnebok. De mensen die niet verder kijken dan hun neus lang (naar mijn mening domme mensen)is zijn daar zeer gevoelig voor en gaan er lekker aan meedoen, lekker die zonnenebok te grazen nemen. Ze zijn te stom om te zien dat het om een onschildige groep of persoon gaat, ze denken niet 2 keer na voordat ze in actie overgaan.

Julie snappen wel dat ditallemaal natuurlijk niet alleen op internet gebied is.
Het is natuurlijk zo dat overal wel van dat soort figuren zitten, misschien zitten er wel een paar hier op dit topic :))
maar om nou iedereen te gaan wantrouwen alleen om die paar mensen op de 100, is wel eeb beetje heel erg dom, overdereven.
En die wantrouwende groep is zeer groot!! Je snapt wel hoe oik erover denk en mijn beschrijving van dat wantrouwen, hint hint.....
Ze kunnen niet zelf denken, en laten zich leiden door de grote nietzelf denkende menigte.

Gelukkig behoor ik niet tot die grote meenigte.
Iedereen kan vrienden met mij worden, als ik jou als een vriend zie, dan mag je ALLES weten, zelfs mijn pincode!!
Het is natuurlijk mogelijk dat ik iemand verkeerd ingeschat heb, of dat ik toch werkleijk tegen een internetcrimineel aan praat. Die mogelijkkheid bestaat nou eenmaal.
Ik ben altijd alles wat los en vast zit aan het observeren en te onderzoeken, ik probeer overal een verklaring voor te vinden.
Die zeg maar achtergrond detectie blijft altijd wel aanwezig, voor in het geval dat, ter bescherming van mijzelf, en misschien anderen. maar om daarvoor iedereen te gaan watrouwen van wege die ene mogelijkheid, dat is wel heel erg dom.

Soorry dames en heren, jongens en meijes, maar ik moest dit gewoon even kwijt, zie maar wat je met deze zeer korte reply doet.

Oh enne prettige herfstvakantie iedereen :)) slijm slijm :9~)
oh, let alsjeblieft niet op mijn spelling..............

8 )

• StratoFarmer
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Op donderdag 18 oktober 2001 22:08 schreef BlackBurn het volgende:

[..]

Echt vertrouwen gaat in mijn ogen verder dan alleen afspraken nakomen, dit probeerde ik ook duidelijk te maken in mijn verhaaltje hierboven, ik bedoel een afspraak nakomen kan gebeuren en is niet zo erg, ik bedoelde dus echt dat vertrouwen ook misbruikt kan worden. (8>
Jij denkt alleen maar dat het niet gaat om afspraken, maar toch is het wel zo! Met die persoon die jouw vertrouwen misbruikt had jij blijkbaar zaken afgesproken die hij/zij vervolgens niet nakomt...

Zou goed kunnen (zeker in het geval van een popiejopie) dat die persoon niet anders KON handelen onder sociale druk. :z

Ik zeg natuurlijk niet dat ik het ok vind dat iemand je zo belazerd...

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 01:04 schreef Lordy79 het volgende:
[off-topic]
blackburn, zou je voortaan je posts iets mooier kunnen opmaken? Een grote lap tekst zoals bij je start-post is minder fijn te lezen dan wanneer het opgedeeld is in alinea's.

dank je :)
[/off-topic]
Zal ik doen ;)
Op maandag 22 oktober 2001 10:26 schreef StratoFarmer het volgende:

[..]

Jij denkt alleen maar dat het niet gaat om afspraken, maar toch is het wel zo! Met die persoon die jouw vertrouwen misbruikt had jij blijkbaar zaken afgesproken die hij/zij vervolgens niet nakomt...

Zou goed kunnen (zeker in het geval van een popiejopie) dat die persoon niet anders KON handelen onder sociale druk. :z

Ik zeg natuurlijk niet dat ik het ok vind dat iemand je zo belazerd...
Met afspraken bedoelde ik meer dat het niet alleen gaat om op een datum bijv. bijelkaar te komen, maar bijv. ook dat je iemand vertrouwt en je hem/haar nogal persoonlijke dingen vertelt en je er eigenlijk vanuit gaat dat zij/hij hier geen misbruik van zal maken.

In mijn ogen kun je het wel zien als afspraak, maar die afspraak word niet echt afgesproken en komt naar voren door het vertrouwen in een persoon. (snappie wat ik bedoel :?)

Pagina: 1