Gezien een wereld van verschil in kennis in technologie nogal een verschil in 'de waardigheid' van de mens kan veroorzaken, ben ik van mening dat het standaard gebruik van deze mogelijkheden niet verstandig zou zijn.
Zo zie ik de situatie nu op dit moment.
Een droom van deze technieken, (zeker de biologische computers die onafhankelijk van stroom zouden kunnen werken)
vormen een bedreiging.
Hieronder een aantal voorbeelden waarom.
Kennis is macht. Macht is een doel van welke grootschalige ideologie dan ook. Als een machtsmiddel in strijd is met je eigen machtsideologie, keert het tegen je.
Mijn concusie is:
De wereld is te verschillend om dit soort middelen in te zetten als argument voor de waarheid. En dus dwingen anderen deze te geloven als zijnde de waarheid.
Er zal grootse weerstand zijn.
Zo zie ik de situatie nu op dit moment.
Een droom van deze technieken, (zeker de biologische computers die onafhankelijk van stroom zouden kunnen werken)
vormen een bedreiging.
Hieronder een aantal voorbeelden waarom.
Kennis is macht. Macht is een doel van welke grootschalige ideologie dan ook. Als een machtsmiddel in strijd is met je eigen machtsideologie, keert het tegen je.
Mijn concusie is:
De wereld is te verschillend om dit soort middelen in te zetten als argument voor de waarheid. En dus dwingen anderen deze te geloven als zijnde de waarheid.
Er zal grootse weerstand zijn.