Ded. game server op inet - bandbreedte?

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51

JT

VETAK y0

Topicstarter
Stel nou dat ik een dedicated server voor bijvoorbeeld Return to castle wolfenstein of HL cs wil draaien, wat heb ik dan voor bandbreedte nodig ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:31

JJJ

2 mbit lijkt me redelijk.

Verwijderd

Ligt eraan hoeveel spelers totaal je wil gaan hosten

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51

JT

VETAK y0

Topicstarter
Laten we zeggen 8 en 12.

En hoeveel up en down.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik denk dat je met een 1 mbit verbinding gemakkelijk 12 spelers kan hosten: 1 mbit = 128 Kbyte/s = 10 Kbyte per speler.

Verwijderd

3,4 mbit tenminste als je er ook nog website bij gaat hosten, ik weet van de mensen van de strikerz servers dat ze vreoger ook 1 zo'n servertje hebben gedraait om 2mbit en dat was vaak laggy.

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 14:19
Ja dat vraag ik me ook af, soms host ik even een dedicated server voor me OFP clan (we zoeken BTW nog ervaren spelers)
Ik heb @home kan iemand mij vertellen hoeveel upload ik heb en hoeveel spelers ik kan hosten dan?
Thx

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 09:56 schreef DarkJedi het volgende:
Ja dat vraag ik me ook af, soms host ik even een dedicated server voor me OFP clan (we zoeken BTW nog ervaren spelers)
Ik heb @home kan iemand mij vertellen hoeveel upload ik heb en hoeveel spelers ik kan hosten dan?
Thx
16 kb/s upload.... is beveiligd bij @home

• Loev
Ok dank je mark, maar iemand ook een idee hoeveel spelers?

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:00 schreef DarkJedi het volgende:
Ok dank je mark, maar iemand ook een idee hoeveel spelers?
Hangt ook van je pc af.... een 486 kan lang niet zoveel spelers aan dan bijvoorbeeld een Dual Xeon 1,7 ghz!!

• Loev
mark zit niet zo te spammen je zit naast me je kan me zo ook wel vertellen hoeveel upload ik heb.
Ik heb een AMD 1,4 GHz 256 DDR dus dat zit wel snor alleen hoeveel spelers kan ik hosten vanwege me uplo@d en wil mark zijn kop even houden anders schiet mijn arm uit naar de linkerkant >:)

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:11 schreef DarkJedi het volgende:
mark zit niet zo te spammen je zit naast me je kan me zo ook wel vertellen hoeveel upload ik heb.
Ik heb een AMD 1,4 GHz 256 DDR dus dat zit wel snor alleen hoeveel spelers kan ik hosten vanwege me uplo@d en wil mark zijn kop even houden anders schiet mijn arm uit naar de linkerkant >:)
Oh... zit je naast mij?? Had ik niet door... Ik sliep denk ik.
Maar als je je vuist maar bij je houd!! :(

• Loev
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:13 schreef Markiedam het volgende:

[..]

Oh... zit je naast mij?? Had ik niet door... Ik sliep denk ik.
Maar als je je vuist maar bij je houd!! :(
Hey mark even kappen anders wordt die nog gesloten en dan krijg ik helemaal geen antwoorden meer!
En die antwoorden van jouw slaan ook nergens op, jij wil gewoon posts hebben om in Huiskamer te kunnen spammen >:) :) :P

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:14 schreef DarkJedi het volgende:

[..]

Hey mark even kappen anders wordt die nog gesloten en dan krijg ik helemaal geen antwoorden meer!
En die antwoorden van jouw slaan ook nergens op, jij wil gewoon posts hebben om in Huiskamer te kunnen spammen >:) :) :P
Sorry

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Meeste spellen vragen toch wel 3 tot 5 KB upload per speler.

• Loev
Gelukkig zit je naast me en dus weet ik precies wat erin staat. Iedereen die daar op reply heb ik een ding te zeggen.
"Ik weet waar je huis woont!" :)

edit:
Ja en nu haalt die hoer die link weg!

En flikker op met je wannabee modje sickbasterd! :)

Verwijderd

Ik heb wel eens een UT game gehost met 8 mensen erop en dat ging prima. Ik heb chello met 15/16K up

Verwijderd

17 KB/s upload is voldoende

• Begbie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01-2025
per speler ongeveer 7-8 kb/sec upload moet je hebben.. op een kabel of adsl gaat het niet echt lekker werken met 10 spelers.. 5a6 maximaal....mischien op die adsl van 30kb/sec upload dat het wel gaat.. succes

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

Pagina: 1