Toon posts:

Abit BX6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Sisoft Sandra heb ik een Abit BX6 (Intel 440BX) moederbord.

Dit moederbord is van 1998 en er zit een P II 400 op.

Ik zou hiervan graag de handleiding en eventueel een biosupdate willen.

Op de site van Abit staat een BX6 maar dat is degene voor een P III.

Iemand enig idee waar ik die kan vinden?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Er zijn maar twee versies van de BX6, en op beide versies kan een PIII. Dus ik snap niet wat je bedoelt :?

Je moet gewoon even op de printplaat kijken. Je kunt een 1.X release of een 2.X release hebben, en daar zijn aparte BIOS versies voor. Beide manuals moeten gewoon online staan :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op de site staan er inderdaad 2 BX6 versies maar dat zijn de nieuwere voor een Pentium 3.

De Abit BX6 die ik heb staat niet meer op de website en is enkel geschikt voor een Pentium 2 200-450Mhz, hij stamt wel uit 1998.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 18 oktober 2001 21:34 schreef Michelangelo het volgende:
Op de site staan er inderdaad 2 BX6 versies maar dat zijn de nieuwere voor een Pentium 3.
Jouw bord is 1 van die versies ;)
De Abit BX6 die ik heb staat niet meer op de website en is enkel geschikt voor een Pentium 2 200-450Mhz, hij stamt wel uit 1998.
In 1998 was de snelste CPU de PII 450, dus in het boekje dat staat dat ie tot 450MHz gaat. Maar nu een verrassing voor je: ook jouw versie kun tegenwoordig met een nieuwe BIOS een Pentium III hebben.

In principe kan de BX6 versie 1 (die jij hebt, en die ik zelf ook nog heb draaien), elke PIII behalve de nieuwe Tualatins hebben. Dus zelfs een Coppermine 1GHz kan er op draaien, ook al is die niet officieel door de BIOS ondersteund.

De duitse variant van Tomshardware.com heeft de BX6 rev.1 getest met een 850MHz oid, en een 1GHz moet net zo goed draaien. De BX chipset is extreem goed te overclocken, dus zelfs een 133MHz FSB is vaak geen probleem als je kaarten het aankunnen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het serienummer, als ik het laat opzoeken door google of yahoo vindt hij niets.

09/18/1998-i440BX-W83977-2A69KA1BC-GR

Eventuele tip waar ik dit nummer eens kan opzoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, da's interessant nieuws ! *D

De reden dat ik dacht dat het een ander bord is, is omdat het fotootje van het bord dat erbij staat een andere lay-out heeft dan de mijne.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 18 oktober 2001 21:46 schreef Michelangelo het volgende:
09/18/1998-i440BX-W83977-2A69KA1BC-GR
De BX6 die ik hier heb heeft vrijwel dezelfde ID (alleen een nieuwe BIOS versie, dus net even anders). Je kunt er gewoon vanuit gaan dat je de BX6 rev 1 hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, weet ik eindelijk wat er hier in zit *D

Heb je een tip naar welke versie ik het best update of neem ik gewoon degene met de meest interessante uitleg (er staan er namelijk een hele hoop :) ).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 18 oktober 2001 22:19 schreef Michelangelo het volgende:
Bedankt, weet ik eindelijk wat er hier in zit *D

Heb je een tip naar welke versie ik het best update of neem ik gewoon degene met de meest interessante uitleg (er staan er namelijk een hele hoop :) ).
Neem gewoon 1 van de laatste en probeer het uit. Er kan weinig fout gaan, en probeer je een beetje te verdiepen in overclocken op Internet. De ABit BH6 en BX6 zijn tamelijk bekend als overclock-paradijsjes. Prima BX borden om vanalles op te zetten.

Let er wel op dat een slot-1 Coppermine een dure onvestering is! Goedkoper is het al om een socket-370 variant te nemen met een omzetter erbij, en soms is een heel nieuw mainboard met bijvoorbeeld een Duron erop nogsteeds goedkoper. Een upgrade moet wel zinvol zijn natuurlijk.

Pagina: 1