beste pcmcia netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
heb een netwerkkaart nodig voor me laptop, heb er een aantal gevonden, maar welke is goed??(ken eigenlijk alleen maar netwerkkaarten voor desktop pc's goed)

-Mentor PCMCIA 100MB LAN
fl. 155

-Get Net PCMCIA 10/100Mb
fl. 179

-Twister PCMCIA 10/100mbit fl. 133,00

of andere merk??

alvast bedankt..

• Neo_2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06-2024
Er zijn ook 3com pcmcia netwerkkaarten

• Kev0867
Op donderdag 18 oktober 2001 21:31 schreef Neo_2000 het volgende:
Er zijn ook 3com pcmcia netwerkkaarten
en zijn de duurder of beter?? ik wou eigenlijk toch een mening hebben over deze 3 kaarten welke de beste is ??

• Kev0867
iemand ander nog een idee of mening over die kaarten??

Verwijderd

Ik heb gewoon goede ervaringen met 3Com PCMCIA kaarten.

Je zal met een PCMCIA kaart nooit zulke hoge snelheden halen als met een gewone PCI NIC.
Dus als je maar 3 a 4 MB/sec haalt moet je niet raar staan te kijken.

Ik DENK dat er niet veel verschil in snelheid van PCMCIA kaarten onderling zal zitten omdat veel instructies op je CPU worden berekend. (ook bij 3Com PCMCIA kaartjes).

Neem dus een kaart die niet al te duur is en tevens goede driver support heeft, dat is erg belangerijk :)

Denk ook eens aan een Xircom ofzow, die hebben de UTP connector in de kaart zelf zitten, erg handig soms. Helaas kost je dat wel 2 i.p.v 1 PCMCIA slot.

Succes,

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Ik heb ook een xircom kaartje in mijn lappie hangen... ben er erg tevreden over... erg stevig allemaal... je zit niet met zo'n breuk gevoelige picktail te klooien;)
ik heb dus de middelste uit dit rijtje

Inderdaad het is het jammer dat ie 2 slots in neemt.. maar ik zag ergens dat er intussen ook een xircom is die één slot inneemt en waarvan je er dus wel 2 in je lappie kan prikken....Deze bedoel ik dus ;)

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

Pagina: 1