Windows XP en MSI k7t266 problemen!!

Pagina: 1
Acties:

• Kolder
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 19:50

Kolder

Raaarrrr

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb net een nieuw mobootje msi k7t266 en 256 mb ddr en een 1,4ghz athlon.

Maar ik wil windows xp installeren en hij blijft continu fouten geven bij het installeren, steeds kan ie een file niet lezen of vinden, terwijl het op mijn andere bakkie prima draait. Het gebeurd steeds in het begin van de installatie.

Heb al een andere HD erin gehad, en al een andere cdrom, pfff moedeloos :(

Iemand die dezelfde problemen heeft gehad ?? Of een oplossing, dat zou nog veel fijner zijn :)

Gegroet Kolder

(had em ook al bij operating systems gepost maar twijfelde of het nou software probleem of hardware was)

Whatever........

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Trek er al je kaarten uit op je videokaart na .
Zet in de bios Video Bios Shadow op disable.
Ook System BIOS Cacheable ken op disable.
suc6

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Heb hetzelfde draaien en heb geen problemen XP build 2600

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb XP nog niet geprobeerd, mar zat daar wel aan te denken, dus zou je je bevindingen nog effe hier kunnen posten als het al dan niet gelukt is? tnx :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Je heb vast geen officiele windows XP versie en dus een gedownloade en die zijn altijd bagger... (mij is het ook niet gelukt btw) Ik zou gewoon wachten totdat het in de winkel ligt en dan of kopen of goede kopie regelen, de eerste is het slimste natuurlijk want als je iets kopieert dan moet je niet zeuren dat het niet werkt en dat microsoft kut is...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:09

Jox444

Honestly....

Op zaterdag 20 oktober 2001 20:04 schreef Mightymouse het volgende:
Je heb vast geen officiele windows XP versie en dus een gedownloade en die zijn altijd bagger... (mij is het ook niet gelukt btw) Ik zou gewoon wachten totdat het in de winkel ligt en dan of kopen of goede kopie regelen, de eerste is het slimste natuurlijk want als je iets kopieert dan moet je niet zeuren dat het niet werkt en dat microsoft kut is...
Gedownloade versie zijn altijd crap???, mensen die shit niet kenne installe zijn crap!! En als je iets kopieert mag je gerust zeuren, mensen die beginnen te zeuren over mensen die zeuren over gekopieerde dingen moeten niet zeuren (uhm nu snap ik het zelf niet meer B-) )

Het is FRIET!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Videobios en Systembios caching heeft hier totaal niets mee te maken.
Ook al je kaarten verwijderen is natuurlijk onzinnig.
Ik heb in de tijd van XP al diverse verschillende pc's gehad met verschillende onderdelen en chipsets en nog geen een beta versie gehad die niet goed werkte.
Dus dat van "gedownloade" versies die niet goed zouden werken is ook niet waar.
Als ik jouw was zou ik eens je geheugenmodules testen of deze wel goed zijn. Ook kan het dat de timings te hoog staan voor je memory. Hoe zijn je spanningen van de voediing in de bios ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Ik heb dit ook met een andere PC gehad en (dit klinkt vreemd) toen was het de IDE connector die naar de maan ging/was. Ik heb toen het mobo omgewisseld en daarna nooit meer problemen gehad. Heb je er overigens een diskette apparaat aan hangen? Wil ook wel eens gezeik geven als die er niet aan hangt.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 20:44 schreef Kolder het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb net een nieuw mobootje msi k7t266 en 256 mb ddr en een 1,4ghz athlon.

Maar ik wil windows xp installeren en hij blijft continu fouten geven bij het installeren, steeds kan ie een file niet lezen of vinden, terwijl het op mijn andere bakkie prima draait. Het gebeurd steeds in het begin van de installatie.

Heb al een andere HD erin gehad, en al een andere cdrom, pfff moedeloos :(

Iemand die dezelfde problemen heeft gehad ?? Of een oplossing, dat zou nog veel fijner zijn :)

Gegroet Kolder

(had em ook al bij operating systems gepost maar twijfelde of het nou software probleem of hardware was)
heb de zelfde specs hier maar loopt als een zonnetje hier al een paar weken
Pagina: 1