Toon posts:

Snelheid interne NIC instellen....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eth1 is in mijn server een 10/100 PCI NIC. De rest van het interne netwerk bestaat ook uit 100Mb kaarten envenals een 10/100Mb hub. Mijn server geeft echter met het commando 'ifconfig'

eth1 Link encap:10Mbps Ethernet

Hoe kan ik deze op 100Mbps zetten? zie geen enkel argument bij ifconfig om dit in te stellen.
De server draait Freesco v0.2.7.

Wie heeft een oplossing?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
laat me raden:

eth1 is de nic die aan je kabel internet is verbonden?

dan kun je dus niet sneller als 10mbps, niet dat wat uitmaakt, kabel haalt die snelheid toch niet

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Dat is helaas niet het geval, Zwelgje. Het MAC adres van de 10Mbps (die voor het externe netwerk) is geregistreerd en die kan dus alleen maar een dhcp-lease krijgen. Aanzien dit gewoon goed gaat, zit de kabel in de goede nic... ;(

weet iemand wie de snelheid van de nic vastlegt? (ie kernel, driver etc.. dan kan ik de oplossing misschien op dat vlak zoeken..)

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Aangezien de problematische NIC aan een 10/100 hub hangt zouden alle andere NICs aan die hub ook terug moeten schakelen naar 10Mbit als 1 NIC dat doet. Tenzij je een switching hub hebt die twee gescheiden circuitjes heeft voor 10 en voor 100Mbit. Maar met een "echte" hub zou je dus aan je andere NICs moeten kunnen zien of de communicatie met de problematische host echt op 10Mbit verloopt of toch niet stiekum op 100Mbit.

Overigens kan het ifconfig commando wel degelijk je NIC omschakelen, maar (zoals ook in de man page staat) alleen als de driver dat ondersteunt. Kijk maar eens bij het onderdeel "media" in de manpage van ifconfig.

• Zwelgje
hoe is de snelheid van de verbinding overigens? die is wel acceptabel? (voor 10mbps begrippen dan)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Leuk om te weten dat FreeSCO altijd zegt dat je een 10Mbit NIC hebt.

• Zwelgje
Op donderdag 18 oktober 2001 21:30 schreef _JGC_ het volgende:
Leuk om te weten dat FreeSCO altijd zegt dat je een 10Mbit NIC hebt.
mmm das handig dus :) maar goed dat er lampjes op je nic zitten?

Pagina: 1