OS X op x86?

Pagina: 1
Acties:

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ja, topic zegt al genoeg denk ik, ik vroeg me dus af of er een versie van OS-X is die op een x86 pc draait, en zo niet of ze daar mee bezig zijn...
Ik kon op internet alleen maar artikels uit 2000 en ouder vinden erover, en dat waren slechts speculaties en vooruitblikken.
Lijkt me namelijk best lachen om er een beetje mee te spelen :) (jaja, apple liefhebbers, ik weet dat ik deze NepBSD serieus moet nemen :P)

Rookworst zonder R is ook worst.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Hmm... dat is toch Darwin?

• BezurK
Ja, dat weet ik dus niet :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Darwin (de op BSD gebaseerde kernel) is op x86 te draaien.
Aqua (de GUI) niet.

Dus is MacOS X op x86 te draaien? Half.

• deadinspace
  • Laatst online: 12:20

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 18 oktober 2001 20:37 schreef BezurK het volgende:
Ja, topic zegt al genoeg denk ik, ik vroeg me dus af of er een versie van OS-X is die op een x86 pc draait, en zo niet of ze daar mee bezig zijn...
Ik kon op internet alleen maar artikels uit 2000 en ouder vinden erover, en dat waren slechts speculaties en vooruitblikken.
Lijkt me namelijk best lachen om er een beetje mee te spelen :) (jaja, apple liefhebbers, ik weet dat ik deze NepBSD serieus moet nemen :P)
Nee, die is er niet, en die komt er afaik ook niet: Apple verdient haar geld voornamelijk met hardware, en Macs worden vaak gekocht vanwege het OS, niet vanwege de hardware. Een OS X port voor x86 zou niet bevordelijk voor Apple's winst zijn.

Darwin draait overigens wel op x86, maar dat is een vrij kaal systeem (kun je beter [Net|Open|Free]BSD nemen), en het gaat meestal juist om de hele grafische interface (die dus niet geport is).

• BezurK
aha... alles is nu een stuk duidelijker :)
De kernel (incl. tools en Xfree) zijn gratis/open source, de rest van OS X is apple-only...

* BezurK heeft hier nog een apple staan, maar die is net niet snel genoeg voor OS X :(

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 21:21 schreef BezurK het volgende:
aha... alles is nu een stuk duidelijker :)
De kernel (incl. tools en Xfree) zijn gratis/open source, de rest van OS X is apple-only...

* BezurK heeft hier nog een apple staan, maar die is net niet snel genoeg voor OS X :(
uhh je puter is niet ''snel'' genoeg. t gaat om de proc. geen G3 = geen OS X, zonder 'hacks' dan... mijn 8600/300 is sneller dan een G3/233 dus snelheid telt niet..

verder, _please_ mensen, vergeet t nou es. OS X Gui gaat niet op een x86 draaien.

ondertussen, wat leuker is, ik ben benieuwd wat Apple 23 oct. aan gaat kondigen., ze zijn van plan de microsoft XP launch te ondermijnen >:) steve jobs zegt: ik zeg een ding; t is geen imac....
speculaties zeggen; t zou een handheld audio device zijn :9~

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 09:10
Op donderdag 18 oktober 2001 22:42 schreef Reflex het volgende:

[..]

uhh je puter is niet ''snel'' genoeg. t gaat om de proc. geen G3 = geen OS X, zonder 'hacks' dan... mijn 8600/300 is sneller dan een G3/233 dus snelheid telt niet..

verder, _please_ mensen, vergeet t nou es. OS X Gui gaat niet op een x86 draaien.

ondertussen, wat leuker is, ik ben benieuwd wat Apple 23 oct. aan gaat kondigen., ze zijn van plan de microsoft XP launch te ondermijnen >:) steve jobs zegt: ik zeg een ding; t is geen imac....
speculaties zeggen; t zou een handheld audio device zijn :9~
Steve Jobs gaat af!
http://www.tweakers.net/nieuws/19031
Pagina: 1