DVD speler met DVD-Audio

Pagina: 1
Acties:

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 14:27
Ben nu aan het kijken naar een goeie DVD speler. Omdat er wel eerdere topics zijn over DVD spelers, maar deze zijn in mijn ogen wat oud, aangezien de techniek ook niet stil zit.

Nu is de DVD-Audio standaart blijkbaar voltooid, want er zijn al spelers van te koop.

De DVD speler die ik heb moet iig:

- regiovrij & RCE
- Macrovision
- 2x digi output
- SCART RGB
- CD, CD-R/RW, VCD

Maar is het nu ook de moeite om er eentje te kopen met DVD-Audio. Of is deze standaart nog zo nieuw dat het niet de moeite loont (kwa prijs en verandering onderhevige standaart)? En heb je nu een DVD-Audio voorbereide versterker nodig (vanwege de hoge bitrate/frequentie)?

Hier en daar lees ik wat over Macrovision, maar dat het ook voor problemen kan zorgen, en dat je het daarom aan/uit moet kunnen zetten, hoe zit precies?

Progressive Scan, is dit een belangrijke feature?

Neem aan dat de huidige reeksen

Nog andere dingen waar ik op moet letten?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

DVD audio is iets wat zogenaamd beter moet klinken dan CD. Dat zal het hoogstwaarschijnlijk theoretisch dan ook wel doen, maar ik vind het geld dat je er in moet investeren totaal de moeite niet waard, vergeleken met de geluidswinst die je krijgt als je zo'n zelfde bedrag in betere speakers zou steken.

Just my $0,02

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik geloof niet dat er al DVD audio verkrijgbaar is. De standaard is bij mijn weten ook 74 minuten op een schijfje. Zou er zeker niet op wachten. DVD recorder lijkt me interessanter

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 14:27
Heb verder gezocht, maar echt duidelijke sites over DVD audio vind ik niet. Het enige wat ze vertellen is hoe geweldig het is, anno 2000...

Nu zag ik op de site van Pioneer de DVD DV-545, deze heeft oa:

- 192 kHz/24-bit Twin D/A Converter for DVD-Audio

En dan heb je de DVD DV-646A:

- 192 kHz/24-bit Twin D/A Converter for DVD-Audio

maar mét:

- DVD-Audio compatibility

Hoe zit dit precies :?

Trouwens het is treurig gesteld met het personeel in de gewone audio/video zaak. Bij de zaken waar ik een aantal minder standaart vragen had wisten ze niet het juiste antwoord. :(

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb op de site van panasonic/technics wel het een en ander (jubelends :P) gevonden over DVD audio :o.
<font size=1>DVD-Audio, de ultieme geluidsweergave

Voor de echte muziekliefhebber presenteert Panasonic DVD-Audio. Dit systeem wordt gezien als de opvolger van de conventionele CD en staat garant voor een verbazingwekkende geluidskwaliteit. DVD-Audio levert een geluidsweergave die nauwelijks van de originele studiokwaliteit te onderscheiden is. Om dit te kunnen bereiken, maakt DVD- Audio gebruik van een 192 kHz/ 24-bit D/A converter. Hierdoor kan DVD Audio een samplefrequentie van192 kHz (2-kanaals) en een frequentiebereik die gaat tot maarliefst 96 kHz halen. De samplefrequentie en het frequentiebereik van de CD zijn daarentegen vele malen lager (44,1kHz/ 20kHz) en op dit vlak worden dan ook de grootste voordelen van DVD Audio behaald. Het muzieksignaal wordt nauwkeuriger gelezen en het leven wordt hierdoor in de muziek teruggebracht. Hoewel er vroeger werd gedacht dat geluiden boven de 20kHz voor het menselijk oor niet hoorbaar waren, is later gebleken dat de hogere frequenties wel degelijk iets aan de muziek toevoegen. De muziek krijgt meer diepte, warmte en gevoel en je beleeft de muziek alsof je het concert zelf live bijwoont, compleet met volledig orkest. Om ervoor te zorgen dat er een reëel klankbeeld ontstaat, kan er bij DVD Audio gekozen worden voor gebruik van zowel 2 als 6 discrete audiokanalen. Dit alles creëert een tot op heden ongehoorde kwalitatieve geluidsweergave.

Daarnaast is elke DVD-Audio speler tevens een DVD-Video speler. De Dolby Digital en DTS decoders, die u nodig heeft om het immense bioscoopgeluid in uw huiskamer te creëren, zijn standaard ingebouwd.

Voor zeer uitgebreide informatie over DVD-audio klik hier. </font>

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

DVD-Audio en Progressive scan zijn nog niet echt levensvatbaar als ik om me heen kijk.

Pioneer DV-545 (en DV-444) zijn heel goede keus. Schitterend beeld, veel aansluitmogelijkheden en ultraplat :9~ .
Regiovrij moet je afaik met een chippie laten doen.
De 545 heeft een 192 kHz/24-bit DAC maar geen DVD-A. De 646 kende ik nog niet maar dat zou misschien een topper kunnen worden.

Toshiba SD-500e heeft DVD-A maar wordt toch "not a choice for audiofiles" genoemd. Voor echt goede DVD-A moet je minimaal een Tosh SD-900 hebben of een Onkyo DV-s939 of een Pioneer DV-939a.

Lees ff een aantal reviews op www.areadvd.de (iz Duitz)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1