Open BSD Foutmelding-=> inet verbinding plat

Pagina: 1
Acties:

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
wazig !!!

wil net weergaan Inetten.
Geen enkele response dan ga je eens kijken wat het nog wel doet.
Pingen lokaal no problem oke dan de gateway .. no go.
verder laten we eens kijken op de firewall hmm 20 min geleden tot laatste blok.

hee was da .. een foutmelding:
code:
1
Data modified on freelist: word 5 of object 0x0916080 size 40 previous type pfil (0xe08fea40 != 0xdeadbeef)

euh .. slik .. hij mag van mij na een uptime van een aantal maanden best een foutmelding geven maar waarom staat er deadbeef ???

Effin .. geen paniek .. eens het kabel modem bekijken .. niks mis mee alles brand zo als het hoort te branden.
toch maar ff de spannining er af (kabelmodem) hmm duurt wel lang tot i opkomt maar oke terug naar boven en een refresh in de browser.

Het werkt weer zonder een reset van m'n BSD doos :?

Maar wie o wie weet wat meer over die foutmelding !!
Denk dat ik dit weekend maar eens een re instal ga doen en naar 2.9 ga heb ik weer wat te doen.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Verwijderd

Met de fout melding wat zitten zoeken. Op www.deja.com vond ik alleen dat het voorkomt bij druk netwerk verkeer. Met altavista vond ik dit:

http://www.tryc.on.ca/archives/obsd/tech/2000_11/0003.html

Volgens dit berichtje zou de state table vol zitten. Dit is op te lossen door de duur van de keep state in seconden op te geven. Standaard staat deze erg lang. Voor bijv, HTTP kun je hem makkelijk veel korter zetten:

pass .... keep state=30

-Desecrator

• l.d._
hmm bij druk netwerk verkeer .. ik starte net m'n werkpc op ..
oke die laad in 1 keer 7 pag's maar dat mag de fun niet drukken.

aangezien er geen tijd info bij staat ( hij stond in m'n console) kan het een eerdere melding geweest zijn.
en dan kan het weer een relatie hebben met het feit dat m'n registery van m'n werkdoos aangeast is om 25 http streams te gelijk te doen ;)
ipv 2/4 dus veel sneller al die ico's naar binnen op got
zit zonder problemen zo op de 200 sessions.

ach dit weekend voor de veiligheid gewoon 2.9 er op en wat services weg laten ..

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
als iemand 1000 connecties opent van buiten af, en je houdt daarvan de state bij, is je table ook val :) Soort DOS, dus pas op met states.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
0xdeadbeef

Je zou denken dat dat door een exploit word gegenereed.. ander is het wel heel erg toeval :) Maarja.. dat kan met OpenBSD eigenlijk bijna niet.

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
deadbeef is waarschijnlijk gewoon en makkelijk te onthouden constante :)

• l.d._
Op vrijdag 19 oktober 2001 11:13 schreef Prozaq het volgende:
als iemand 1000 connecties opent van buiten af, en je houdt daarvan de state bij, is je table ook val :) Soort DOS, dus pas op met states.
firewall laat geen verkeer van buiten toe zij het van een specifiek aantal ip's die mogen connecten naar de ftp.
De rest wordt gedropt. :+

Pagina: 1