Toon posts:

ASUS A7M & Athlon 1,4Ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow, ik ben nieuw met O/C-en, en ik wil graag weten of het verstandig is om te overclocken met een CPU fan @ 5700RPM en een Chassis fan @ ongeveer 2300RPM?? Beetje laag ik weet het... wat zijn goeie settings in BIOS voor deze config???

Keb ook Geforce 3, keb nu 6800 3Dmarks (2001).. kan je zeker niet overclocken zonder extra fan??

Tnx in advance!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Hoi,

Je kunt een hoop info vinden over oc'en in de FAQ.

M.b.t. jou vraag, bij A7M266 kun je alleen overclocken met de FSB, de multiplier is vast en kun je niet instellen, i.i.g. niet zonder "multiplier mod". Ook over de "multiplier mod" kun je info vinden met de search knop.

draai lekker op 1400.. is snel zat. in de tussentijd lees je een hoop op het oc forum en kom je vanzelf op de antwoorden op je vraag. :)

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kijk daar hebben ze nu de Faq: overclocking voor beginners voor gemaakt. Dus raad pleeg die eerst ff en dan als je nog problemen heb ken je uy wel vragen

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
OK jij was eerder

Verwijderd

Topicstarter
lol :) tnx guys maar ik wil specifiek weten hoe ver je kan gaan met die FAN RPM's. want ze zijn niet al te hoog, hoe het overclocken in z'n werk gaat weet ik nu wel, maar hoe ver kan ik nou gaan met zulke RPM's zonder extra cooling/modding?

• Karel2001
rpm's zeggen niks over de kwaliteit van je CPU cooler, kijk je kan een 80mm fan op je koeler hebben die 2500rpm draait en 40cfm maakt.... die zal beter koelen als een fan van 5700rpm die maar 30cfm maakt.. snap je :)

kijk als je bv een slechte geleiding van je warmte hebt door een slechte koeler helpen een hoop rpm's niet, je hebt dan een hoop cfm's nodig...

met andere woorden.... gewoon testen...als het begint te stinken kan je niet verder >:)

Verwijderd

kan iemand mij vertellen hoever ik een AMD TB 1.4 kan overclocken
(aub niet met search of faq komen) THNX

• Karel2001
Op donderdag 18 oktober 2001 23:04 schreef HC_deat_wish het volgende:
kan iemand mij vertellen hoever ik een AMD TB 1.4 kan overclocken
(aub niet met search of faq komen) THNX
....hmmmm

gebruik de search en FAQ >:) beetje lui ?
Pagina: 1