Celeron 850/900 op Asus P3B-F

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Vanmiddag ben ik ff naar de hardware/elektronica zaak geweest om een nieuwe cpu voor me computertje te halen.
Ik vroeg in de eerste instantie om een Celeron 800.. maar die hadden ze niet meer. Hij had nog wel een Celeron 850 liggen dus die nam ik maar. Kostte me f220,- en dat vond ik wel meevallen want ik kreeg er een mooie koeler bij :)
Nouwja.. eenmaal thuis aangekomen haal ik de cpu uit 't doosje en tot mijn verbazing staat erop: Celeron 900/128/100/1,75 V..

Nouwja.. mazzel dan maar denk ik. Ik haal de oude socket370 --> slot1 converter uit m'n P3B-F mobo (hardware rev 1.04, bios rev 1005) en zet de nieuwe cpu erin en de nieuwe koeler erop. Toen weer het hele zaakje erin geprikt.. kabels weer aansluiten.. probeer op te starten maar hij boot niet eens. De voltage regelaar op de converter heb ik op default staan.

Iemand een idee wat ze problem is?

p.s. het is niet kapot ofzo.. heb nu weer ff de oude celeron 466 erin en alles doet 't prima.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Moet gewoon werken, ik heb zelf ook en celly 900 op m'n P3B-F
Zorg ervoor dat je de laatste bios hebt (ik heb nu 1008 beta 2, staat ergens op de duitse ftp site.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Initial G
  • Laatst online: 18:59
je moet natuurlijk wel een FC-PGA --> slot1 convertor hebben

oude convertors zijn vaak alleen voor PPGA

• RedruM
Idd..
Maar ik vroeg aan de verkoper of ik 'm eerst kon testen op m'n oude converter. Scheelt toch 40 piek.
Is 't nu 100% zeker de converter..? De cpu zou toch niet moeten passen als de converter niet compatible is?

• ZeRoC00L
  • Niet online
Ja, als je oude cpu een 466 was, is de kans groot dat je een pga-slot1 adapter hebt.

Maar upgrade ook je bios eerst. Zonder die gaat het volgens mij ook niet werken.

Volg je bankbiljetten

• RedruM
Inderdaad.. toen we de pc kochten stond er ook PPGA converter. Maar toen ik vanmiddag in de winkel was liet de verkoper me ook een PPGA converter zien (zonder voltage regulaars) maar die was ook geschikt voor FCPGA...

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 19:38 schreef ZeRoC00L het volgende:
Moet gewoon werken, ik heb zelf ook en celly 900 op m'n P3B-F
Zorg ervoor dat je de laatste bios hebt (ik heb nu 1008 beta 2, staat ergens op de duitse ftp site.
Doe mij die ook ff want ik heb ook een bios update nodig. :) BvD.

• ZeRoC00L
  • Niet online
De officele 1006 is gewoon bij asus.com.tw te downloaden.

Hier: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/beta/mb/bios/
staat 1007b1
Ik kan effe 1008 niet vinden.

Volg je bankbiljetten

• ZeRoC00L
  • Niet online
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440BX/P3B-F/

1008 beta 4 staat er sinds 15/10 op... effe proberen.....

Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 20:02 schreef ZeRoC00L het volgende:
De officele 1006 is gewoon bij asus.com.tw te downloaden.

Hier: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/beta/mb/bios/
staat 1007b1
Ik kan effe 1008 niet vinden.
Oke, krijg ik dan de melding <BIOS> data incorect niet meer? Je hebt toch ook een flash proggie nodig?

• Initial G
  • Laatst online: 18:59
haal nou eerst maar een nieuwe convertor, het gaat echt niet werken op dat oude ding, tenzij je heeel handig bent met de soldeerbout.

• RedruM
waarom past ie er dan gewoon op? het verschil heeft toch te maken met het aantal pins?

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 20:42 schreef RedruM het volgende:
waarom past ie er dan gewoon op? het verschil heeft toch te maken met het aantal pins?
Er zijn verschillende versies. De ene ondersteund de FSb niet heb ik ergens gelezen. Koop nou maar een goeie van Abit ofzo de SlotKet III.

• RedruM
'k heb nu dus een goede van asus.. met voltageregulaar. Daarom vind ik 't een beetje zonde om em weg te doen..
Maja als 't echt moet.. heb btw net me bios geflashed (zweet) naar 1006.. de laatste officiele volgens de site

• ZeRoC00L
  • Niet online
Op donderdag 18 oktober 2001 20:35 schreef ExiRana het volgende:

[..]

Oke, krijg ik dan de melding <BIOS> data incorect niet meer? Je hebt toch ook een flash proggie nodig?
Ja aflash.exe staat op de cdrom die bij het mobo zit.

Volg je bankbiljetten

Verwijderd

geen jumper op je converter ?? bij mij wel , kon kiezen uit celeron of p3, je moet dus p3 hebben dan, omdat de celeron 2 gebaseert is op het coppermine design

mzzl geit

• ZeRoC00L
  • Niet online
Op donderdag 18 oktober 2001 21:42 schreef RedruM het volgende:
'k heb nu dus een goede van asus.. met voltageregulaar.
Wat voor type is het ?

Volg je bankbiljetten

• RedruM
370SP
rev 2.0

staat erop..
hoe kan ik er 8er komen of ie ook met fcpga cpu's kan werken?
hij past namelijk gewoon.. alleen als ik de celi 900 erin douw boot ie niet eens.. voltage op auto

• RedruM
weet trouwens niet zeker of 't merk wel asus is..
lijkt iig erg veel op een asus ding.. zelfde kleur als die van mobo enzo :o

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 15:53 schreef RedruM het volgende:
weet trouwens niet zeker of 't merk wel asus is..
lijkt iig erg veel op een asus ding.. zelfde kleur als die van mobo enzo :o
LoL :D .

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 08:56 schreef ZeRoC00L het volgende:

[..]

Ja aflash.exe staat op de cdrom die bij het mobo zit.
Ik heb niets bij het mainbord gekregen, geen boekje of cd-rom`s ect. Aleen de doos en het mainbord zelf. Kan ik die ook ergens laden?

Verwijderd

asus site, als je bios update doet prompt ie em al, dat proggie

• RedruM
Owkee.
Terug geweest naar winkel met de Celeron 900 mhz en m'n oude ppga converter. Daar werd me verteld dat er geen verschil is tussen mijn converter en een fcpga converter.
De cpu past namelijk op mijn oude converter.. en 't zou volgens hen niet passen als het niet zou kunnen (volgens hen heeft 't verschil tussen PPGA en FCPGA alleen te maken met aantal pins dus).

Nouwja.. ik weer naar huis.. Bios is inmiddels 1006 en moet dus nu zeker coppermines herkennen.
Het hele zaakje weer in pc gezet.. voltage op converter op automatisch gezet. Booten.. nix gebeurt.. beeld blijft zwart.. geen activiteit.

Daarna 't voltage van 1.8 v via jumpers op de converter goed gezet.. zaakje er weer in.. Booten.. nix gebeurt..

HOE KAN DIT? M'n mobo MOET die dingen gewoon vinden :?
a. de cpu die ze me gaven is kapot
b. het ligt toch aan de converter (waarop zij nadrukkelijk zeggen dat het gewoon moet kunnen)

Verwijderd

nou dan snap de gene waarmee je gepraat het niet helemaal. tis heel simpel, de pinlayout is nl. ietsiepietsie veranderd. wat ik iig weet is dat bij een fcpga een bepaalde pin signaal doorgeeft, en de zelfde pin bij ppga de RESET pin is !! het fijne weet ik er dus ook niet van, maar er is zeker een verschil !!

/me weet et, want ik heb ook ooit es me converter om geruild, de oude deed et idd niet, met de nieuwe (verder nix aan bios veranderingen) deed ie et gewoon.

• RedruM
Ok, ik moet 'm dus wijsmaken dat ik dus toch echt een FCPGA converter nodig heb.. :)

Her verschil tussen FCPGA en PPGA is dus niet te zien aan 't aantal pins?

Verwijderd

nee en fysiek zijn ze ook gelijk

• RedruM
Mooi.. dan haal ik die FCPGA converter en dan MOET 't werken anders word ik }:O

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 19:51 schreef RedruM het volgende:
Ok, ik moet 'm dus wijsmaken dat ik dus toch echt een FCPGA converter nodig heb.. :)

Her verschil tussen FCPGA en PPGA is dus niet te zien aan 't aantal pins?
Als je de winkel er nou eens lekker zelf naar zou laten kijken? Hè dan heb je het ineens lekker goed voor elkaar.

• RedruM
:?

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 08:41 schreef RedruM het volgende:

• RedruM
Ehm.. wat bedoel je nou? Beetje vage opmerking..

• RedruM
Heeft trouwens nog iemand een idee waar ik die Asus Slotkets kan krijgen? Bij de zaak waar ik de Celi heb gekocht, verkopen ze alleen naamloze converters voor 50 piek... en naamloos is slecht bij converters heb ik inmiddels begrepen..
Waarom staan die dingen niet in pricewatch grr :(

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 11:21 schreef RedruM het volgende:
Heeft trouwens nog iemand een idee waar ik die Asus Slotkets kan krijgen? Bij de zaak waar ik de Celi heb gekocht, verkopen ze alleen naamloze converters voor 50 piek... en naamloos is slecht bij converters heb ik inmiddels begrepen..
Waarom staan die dingen niet in pricewatch grr :(
Pricewatch? Eerst even zoeken hè? ;)

• RedruM
:'(
Pagina: 1