Probeer es een externe, zou ik zeggen (serieel, geen usb geval).
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Geen enkele modem ondersteund Linux.
Linux, daarentegen, ondersteund elke modem die je maar kan bedenken :-) (behalve mischien die USB modems)
Linux, daarentegen, ondersteund elke modem die je maar kan bedenken :-) (behalve mischien die USB modems)
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
En winmodems.Op donderdag 18 oktober 2001 19:38 schreef violator_ het volgende:
Geen enkele modem ondersteund Linux.
Ook... al sinds kernel 2.2 ingebakken support.Op donderdag 18 oktober 2001 20:07 schreef deadinspace het volgende:
[..]
En winmodems.
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Voor nog geen 20% (or so) van de in handel zijnde winmodems ja...Op donderdag 18 oktober 2001 20:30 schreef violator_ het volgende:
[..]
Ook... al sinds kernel 2.2 ingebakken support.
Die winmodems zijn allemaal zo'n beetje op hetzelfde concept geproduceerd, dus das niet echt waar denk ik.Op donderdag 18 oktober 2001 20:47 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Voor nog geen 20% (or so) van de in handel zijnde winmodems ja...
Tot nu toe iets van verschillende laten lopen in RedHat
of in iedr geval een "echte" modem...Op donderdag 18 oktober 2001 20:59 schreef DaMike het volgende:
Neem gewoon een externe seriele modem, werkt altijd.
toppertjes zijn van die oude dingen die je nog met jumpers kan instellen - geen gezeik met plug-n-pray
Ik frut, dus ik epibreer
3D videokaarten zijn ook allemaal op ongeveer hetzelfde concept gebouwd, maar hiervan werkt een redelijk aantal ook niet in GNU/Linux. Wat ik daarmee wil zeggen is dat ze inderdaad zo'nzelfde concept gebruiken, maar zolang fabrikanten geen details vertellen, kunnen er alsnog geen drivers gemaakt worden.Op donderdag 18 oktober 2001 20:52 schreef violator_ het volgende:
Die winmodems zijn allemaal zo'n beetje op hetzelfde concept geproduceerd, dus das niet echt waar denk ik.
Het zou overigens wel meer dan 20% kunnen zijn hoor, maar ik zou nog niet te optimistisch over winmodems denken (ze heten niets voor niets zo).
Verwijderd
moterola heeft geloof ik een modem die ondersteund wordt door Linux. Althands dat meende ik op de site te zien.
Ik heb een poos geleden de externe lifetec 56K modem gekocht bij de ALDI. Zit een cirrus chipset in. Gewoon in kppp de juiste compoort aangeven, internetprovidergegevens intikken, en het werkt!
Oftewel, wil je makkelijk het internet op zonder veel te moeten tweaken, (eh...
) dan moet je een externe hardware modem kopen. Geen drivers nodig, gewoon compoort aangeven en eventueel je initstring veranderen.
Oftewel, wil je makkelijk het internet op zonder veel te moeten tweaken, (eh...
Atari portfolio Dos 2.11
Nee, ze heten niet zo. Ze heten software modems. Winmodem is een trademark van één bepaald bedrijf. Die maakten op een gegeven moment een software modem die ze winmodem noemden. Dat nu alle software modems te pas en te onpas winmodems worden genoemd is dus eigenlijk foutief.Op donderdag 18 oktober 2001 21:19 schreef deadinspace het volgende:
Het zou overigens wel meer dan 20% kunnen zijn hoor, maar ik zou nog niet te optimistisch over winmodems denken (ze heten niets voor niets zo).
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ja, dat weet ik, maar ze worden nu wel zo genoemd, en met reden: De meesten werken alleen in Windows.Op donderdag 18 oktober 2001 23:51 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
[..]
Nee, ze heten niet zo. Ze heten software modems. Winmodem is een trademark van één bepaald bedrijf. Die maakten op een gegeven moment een software modem die ze winmodem noemden. Dat nu alle software modems te pas en te onpas winmodems worden genoemd is dus eigenlijk foutief.
Pagina: 1