modem voor linux

Pagina: 1
Acties:

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Hallo,

Ik ben ben op zoek naar een modem die linux ondersteunt, gaarne hulp.

(8>
(8>

workstation server laptop

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Probeer es een externe, zou ik zeggen (serieel, geen usb geval).

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Geen enkele modem ondersteund Linux.

Linux, daarentegen, ondersteund elke modem die je maar kan bedenken :-) (behalve mischien die USB modems)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 18 oktober 2001 19:38 schreef violator_ het volgende:
Geen enkele modem ondersteund Linux.

Linux, daarentegen, ondersteund elke modem die je maar kan bedenken :-) (behalve mischien die USB modems)
En winmodems.

• violator_
Op donderdag 18 oktober 2001 20:07 schreef deadinspace het volgende:

[..]

En winmodems.
Ook... al sinds kernel 2.2 ingebakken support.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 18 oktober 2001 20:30 schreef violator_ het volgende:

[..]

Ook... al sinds kernel 2.2 ingebakken support.
Voor nog geen 20% (or so) van de in handel zijnde winmodems ja...

Verwijderd

Serieele Externe modem !!!!!!!!!!!!

• violator_
Op donderdag 18 oktober 2001 20:47 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Voor nog geen 20% (or so) van de in handel zijnde winmodems ja...
Die winmodems zijn allemaal zo'n beetje op hetzelfde concept geproduceerd, dus das niet echt waar denk ik.
Tot nu toe iets van verschillende laten lopen in RedHat

Verwijderd

Neem gewoon een externe seriele modem, werkt altijd.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

Op donderdag 18 oktober 2001 20:59 schreef DaMike het volgende:
Neem gewoon een externe seriele modem, werkt altijd.
of in iedr geval een "echte" modem...

toppertjes zijn van die oude dingen die je nog met jumpers kan instellen - geen gezeik met plug-n-pray :)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Koop een netwerk kaart, en sluit daar je com21 op aan :)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 18 oktober 2001 20:52 schreef violator_ het volgende:
Die winmodems zijn allemaal zo'n beetje op hetzelfde concept geproduceerd, dus das niet echt waar denk ik.
3D videokaarten zijn ook allemaal op ongeveer hetzelfde concept gebouwd, maar hiervan werkt een redelijk aantal ook niet in GNU/Linux. Wat ik daarmee wil zeggen is dat ze inderdaad zo'nzelfde concept gebruiken, maar zolang fabrikanten geen details vertellen, kunnen er alsnog geen drivers gemaakt worden.
Het zou overigens wel meer dan 20% kunnen zijn hoor, maar ik zou nog niet te optimistisch over winmodems denken (ze heten niets voor niets zo).

Verwijderd

moterola heeft geloof ik een modem die ondersteund wordt door Linux. Althands dat meende ik op de site te zien.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:01

Xanax959

relax...

Ik heb een poos geleden de externe lifetec 56K modem gekocht bij de ALDI. Zit een cirrus chipset in. Gewoon in kppp de juiste compoort aangeven, internetprovidergegevens intikken, en het werkt!
Oftewel, wil je makkelijk het internet op zonder veel te moeten tweaken, (eh... :? ) dan moet je een externe hardware modem kopen. Geen drivers nodig, gewoon compoort aangeven en eventueel je initstring veranderen.

Atari portfolio Dos 2.11

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 18 oktober 2001 21:19 schreef deadinspace het volgende:

Het zou overigens wel meer dan 20% kunnen zijn hoor, maar ik zou nog niet te optimistisch over winmodems denken (ze heten niets voor niets zo).
Nee, ze heten niet zo. Ze heten software modems. Winmodem is een trademark van één bepaald bedrijf. Die maakten op een gegeven moment een software modem die ze winmodem noemden. Dat nu alle software modems te pas en te onpas winmodems worden genoemd is dus eigenlijk foutief.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 18 oktober 2001 23:51 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

[..]

Nee, ze heten niet zo. Ze heten software modems. Winmodem is een trademark van één bepaald bedrijf. Die maakten op een gegeven moment een software modem die ze winmodem noemden. Dat nu alle software modems te pas en te onpas winmodems worden genoemd is dus eigenlijk foutief.
Ja, dat weet ik, maar ze worden nu wel zo genoemd, en met reden: De meesten werken alleen in Windows.
Pagina: 1