Toon posts:

Help! Partitie kwijt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een IBM 30GB 75GXP en had twee partities: C: 20GB, D: 10GB Nu wilde ik met Partition Magic m'n C: --> 10GB, D: --> 20GB.
Eerste partitie gerized naar 10GB, logisch station naar 20GB, maar toen: stroomstoring! :(

Ik zie m'n D: partitie nu helemaal niet meer (in windows of zo) alleen maar nog met partition magic. De c: partitie is dus nu 10GB, het logische station 20GB, d: partitie 10GB en 10GB Free Space. Ik dus de d: partitie resizen naar 20GB, maar krijg ik:
Error#2003
File size does not match FAT allocative file
Daarna stopt ie er mee: Too many errors.

Ik kan dus nu helemaal niet meer bij de d: partitie (je ziet 'm alleen nog in partition magic).
Je zou zeggen: gewoon ff met fdisk er over heen, maar de data op de d: parttie mag absoluut niet verloren gaan! Hoe kan ik die partitie redden zonder dat me data verloren gaat?

Ik heb de "drive fitness test" van IBM gedraait, maar die detecteert geen errors... :'(

Verwijderd

ik heb zelfde probleem gehad, scandisk draaien in win98SE en hij kan het probleem herstellen

Verwijderd

Topicstarter
'k draai WinXP, heb al de Scan Disk gedraait... Dat biedt helaas geen uitkomst...

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op je HDD wordt altijd een backup van de FAT table bewaard. Alleen heb je waarschijnlijk het probleem dat veel data al verplaatst is. Met Norton Disc Doctor heb je de optie FAT table backup terug te zetten indien ie corrupted is.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 19:32 schreef violator_ het volgende:
Op je HDD wordt altijd een backup van de FAT table bewaard. Alleen heb je waarschijnlijk het probleem dat veel data al verplaatst is. Met Norton Disc Doctor heb je de optie FAT table backup terug te zetten indien ie corrupted is.
Thnx,, die ga ik ff terugzetten... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 19:32 schreef violator_ het volgende:
Waar kan ik dat vinden? Voor zover ik zie zit ie niet in Disc Doctor... (ik gebruik norton utils 2002)

Misschien iemand een ander progje om de FAT table terug te zetten? :?

Verwijderd

Topicstarter
(Schop!)

Verwijderd

Ik heb de scandisk van WInXP gedraaid maar die herkent de fout niet, die van Win98 SE wel!!! Dus draai die!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 09:55
Op vrijdag 19 oktober 2001 11:56 schreef bokkel het volgende:
Ik heb de scandisk van WInXP gedraaid maar die herkent de fout niet, die van Win98 SE wel!!! Dus draai die!
en wat als hij nu NTFS schijven heeft?

Een erg rigoreuze hidden optie van fdisk is de /clear switch... daarmee wis je de hele partitie tabel, een backup is an te raden... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 12:03 schreef KoeKk het volgende:

[..]

en wat als hij nu NTFS schijven heeft?

Een erg rigoreuze hidden optie van fdisk is de /clear switch... daarmee wis je de hele partitie tabel, een backup is an te raden... ;)
Heb FAT32 partities, dus dat ga ik nog ff proberen...
Pagina: 1