Toon posts:

WinRoute Pro en MSN probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows NT4.0 Server staan met @home en 2e NIC voor het interne netwerk. Als router heb ik WinRoute Pro in gebruik en heb nat aanstaan. Nu heb ik 2 clients 1 Win98SE en 1 Win2000Pro. Op die Win2000Pro kan ik mij wel inloggen op MSN maar op die Win98SE niet die blijft maar zoeken. Ik heb vanalles geprobeert met portmappen. Wie kan mij hiermee helpen?

Verwijderd

inloggen en berichten zouden geen probleem moeten zijn mits je niet dezelfde inlognaam op de twee pc's tegelijk gebruikt, anders zou het gewoon moeten werken met msn 3.6

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik verschillende inlog namen voor beide PC's. Het inloggen gaat overigens wel goed.

Verwijderd

en dan gaan berichten ook gewoon neem ik aan ?

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Heb je de proxy nog aanstaan in Winroute?

Verwijderd

Topicstarter
Nee de berichten gaan wel naar de Win2000 PC maar niet naar de andere maakt niet uit onder welke naam ik inlog. En ja ik heb proxy aanstaan.

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Er moeten een aantal poorten opgesteld worden in winroute pro voor MSN messenger. namelijk de poorten 6891-6900 voor de file transfers. als alleen poort 6891 open staat kan er maar 1 bestands verzending plaatsvinden.
Voor de messaging(berichtjes versturen)moet de uitgaande tcp poort 1863 zijn
onder MSN messenger moet je geen I USE A PROXY SERVER aanklikken bij de connections tabblad

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Op vrijdag 19 oktober 2001 07:23 schreef c.nijkamp het volgende:
Nee de berichten gaan wel naar de Win2000 PC maar niet naar de andere maakt niet uit onder welke naam ik inlog. En ja ik heb proxy aanstaan.
Ik zou die proxy in winroute uitzetten, zodat je alleen nog NAT hebt. Als je wel proxy aan hebt staan moet je idd poorten openzetten. Zie de post hierboven.

Dus probeer die proxy eens uit te zetten dan moet msn het gewoon doen op beide pc's.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bovenstaande poorten open gezet, en proxy uitgezet dit heeft alleen geen nut gehad :'( , hij blijft zoeken naar een verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Hey thanks allemaal voor de hulp, het werkt. :)

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kan je nu ook bestanden verzenden met MSN vanaf een client? Zo ja, dan zou ik graag je winroute pro instellinkjes willen weten... ik draai nu WinRoute Pro 4.1.27 op de server en alles werkt, behalve netmeeting en msn file send... :(

(En die poorten in dat grote poortmappingsverhaal openzetten maakt geen zak uit :()

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 17:12 schreef Henno het volgende:
Kan je nu ook bestanden verzenden met MSN vanaf een client? Zo ja, dan zou ik graag je winroute pro instellinkjes willen weten... ik draai nu WinRoute Pro 4.1.27 op de server en alles werkt, behalve netmeeting en msn file send... :(

(En die poorten in dat grote poortmappingsverhaal openzetten maakt geen zak uit :()
gaat wel :
eigen lan > inet
eigen lan > eigen lan

gaat niet :
inet > eigen lan
eigen lan > inet > andersmans lan
Pagina: 1