Toon posts:

Zonealarm killt internetconnectie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende (zwaar irritante) probleem:

Wanneer ik Zonealarm Pro 2.6 (nu 2.6.357) installeer stopt internet er na een tijdje mee. De ene keer na 30 minuten, de andere keer na een paar uur. Hij doet het tevens onder elk operating system. 98, 2000, en nu ook XP.

Details:
@home via hubje (2 IP adressen)
Op beide PC's draait XP

Het maakt niet uit welke instelling ik gebruik voor ZoneAlarm (low/medium/high) of dat ik de internet lock enable/disable hij kapt er gewoon mee.
Mijn IP adress is 217.120.XX.XX en wanneer hij gestopt is is ie 169.XXX.XXX.XXX. Alleen opnieuw opstarten verhelpt het probleem. Dit geldt voor beide PC's.

Weet iemand wat ik kan doen? OF heeft iemand anders hier ook last van?

Graag hoor ik jullie advies/ervaringen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

port 87 toelaten > dhcp
anders Z/A deinstall en reinstall :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Doet 'ie bij mij ook. Zwaar irritant. Als ik nu start tijdens internette doet íe 't ook niet trouwens.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 18:59 schreef psychic het volgende:
port 87 toelaten > dhcp
anders Z/A deinstall en reinstall :)
Bij de advanced properties staat bij de high security settings "allow outgoing DHCP (UDP port 67)" al aangevinkt.

En Z/A deinstall reinstall al talloze keren gedaan. Zonder effect.

Blackice 2.9 heeft het probleem niet....maar ik vind Zonealarm gewoon een stuk fijner werken.

Iemand meer ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zo desperate ben, maar ik vind het echt mega annoying. En ik kan het gewoon niet veklaren.

Vooral een dowload aanzetten in Kazaa ofzo en dan na 30 minuten terugkomen om te zien dat ie geen zak heeft uigevoerd omdat ie er weer eens mee is gekapt.
Ik word een beetje moe van het resetten ook :(.

Kan het liggen aan programmas die ik draai?
Kazaa, Morpheus, ICQ etc? Of ligt het aan de netwerk opbouw....of aan @home zelf?

Does anyone know?
Thanks

Verwijderd

ja outgoing dhcp ....maar je moet incoming ook inschakelen :)

Verwijderd

DHCP, like BOOTP runs over UDP, utilizing ports 67 and 68

67 en 68 dus incoming en outgoing toelaten

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 19:35 schreef psychic het volgende:
ja outgoing dhcp ....maar je moet incoming ook inschakelen :)
Hoe kan ik dit doen in Zonealarm (incoming DHCP staat er niet bij)? Je kunt die poorten niet zo goed instellen als in Black Ice.

Bedankt voor je info iig.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 19:38 schreef WimP het volgende:

[..]

Hoe kan ik dit doen in Zonealarm (incoming DHCP staat er niet bij)? Je kunt die poorten niet zo goed instellen als in Black Ice.

Bedankt voor je info iig.
Nevermind haha |:(

Verwijderd

advanced nogwat ...Z/A sukt dus ik hebbet nie :P
het staat bij die lijst met proggies die worden toegelaten etc... daar moet je dan een regel bijmaken suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 19:38 schreef psychic het volgende:
DHCP, like BOOTP runs over UDP, utilizing ports 67 and 68

67 en 68 dus incoming en outgoing toelaten
Heel erg bedankt :), ik ga het proberen!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 11:22
Ik had dat probleem met Chello. Pas toen ik de netwerkkaartdrivers van chello (3com) uninstalleerde en opnieuw maar nu door windows liet detecteren/add new hardware ging het wel goed. Origineel was de driver via een setup.exe erin gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 19:40 schreef psychic het volgende:
advanced nogwat ...Z/A sukt dus ik hebbet nie :P
het staat bij die lijst met proggies die worden toegelaten etc... daar moet je dan een regel bijmaken suc6
Ik heb het al gevonden, en als ie nu werkt vind ik ZoneAlarm niet meer sucken :).

Welke firewall gebruik jij dan?

Verwijderd

hardware routertje :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 19:42 schreef La_Pazz het volgende:
Ik had dat probleem met Chello. Pas toen ik de netwerkkaartdrivers van chello (3com) uninstalleerde en opnieuw maar nu door windows liet detecteren/add new hardware ging het wel goed. Origineel was de driver via een setup.exe erin gezet.
Ik laat die van mij altijd door Windows detecteren en installeren (intel kaartje in de ene en een 3Com in de andere). Dus daar kan het niet aan liggen. Toch bedankt :).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 19:44 schreef psychic het volgende:
hardware routertje :)
Haha :), ja das 't beste....maar mijn pa is het daar niet mee eens. Er staan hier al 3 PC's in een (heel) klein kamertje :(.

Verwijderd

voor software :
winroute tiny personal FW
net geen conseal, maar je kan alle poorten zelf instellen, ook automatisch (zoals Z/A)

en gratis :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 19:48 schreef psychic het volgende:
voor software :
winroute tiny personal FW
net geen conseal, maar je kan alle poorten zelf instellen, ook automatisch (zoals Z/A)

en gratis :)
Ja, dat heb ik al een keer gehad...maar is voor mij toch een beetje teveel gedoe. Dus toen maar een 2e ip aangevraagd. Wanneer mijn pa wil computeren wil ie dat ALLES gelijk werkt....dus als mijn PC niet aanstond (want die had ie natuurlijk uitgezet onder het motto stroomverspilling) werd ie gek etc....

Ach ja, zo werkt het ook, hoop ik nu :)
Pagina: 1