***** Excellent cron job. Will run again.
Verwijderd
Iemand met maar een heeel klein beetje intelligentie in z'n kop zet op een windows machine direct een firewall op, die o.a. de Netbios poorten blokkeert. (en de netbios naam vanaf internet dus niet op te vragen is)
Dat zou betekenen dat iedereen met een firewall of *nix machine niet zou kunnen internetten met @home... lijkt me nogal bullshit.
En een DHCP request stuurt toch geen netbios naam mee?? hoewel msdhcp dat misschien wel doet
Dat zou betekenen dat iedereen met een firewall of *nix machine niet zou kunnen internetten met @home... lijkt me nogal bullshit.
En een DHCP request stuurt toch geen netbios naam mee?? hoewel msdhcp dat misschien wel doet
Verwijderd
Was het bij @home niet gewoon voldoende om een normale hostname mee te sturen via de DHCP-client? Anders doet hij het niet meen ik.
Heeft niks met netbios te maken dan.
/me weet het niet zeker, aangezien hij geen @home heeft
Heeft niks met netbios te maken dan.
/me weet het niet zeker, aangezien hij geen @home heeft
Je moet bij @Home het één en ander mee sturen ter identificatie. En dat kan gewoon via de dhcp client onder Linux.
Zet in de dhclient.conf het volgende:
send host-name "hostname";
send dhcp-client-identifier 1:00:00:00:00:00:00;
De hostname is de naam die je van @Home heb gekregen en de nullen moeten vervangen worden door je MAC-adres van @Home netwerkkaart.
Zet in de dhclient.conf het volgende:
send host-name "hostname";
send dhcp-client-identifier 1:00:00:00:00:00:00;
De hostname is de naam die je van @Home heb gekregen en de nullen moeten vervangen worden door je MAC-adres van @Home netwerkkaart.
Mac adress? bij @home in assen (noord nederland) is dat niet nodig, op het werk heb ik een 486 staan met 2nics (waarvan er vorige week 1 overleden is (teveel data doorgevoerd?)
, zonder problemen omgeruild..
maar dat met die hostname meegeven aan je dhcpclient kan ik bevestigen,
maar dat met die hostname meegeven aan je dhcpclient kan ik bevestigen,
A wise man's life is based around fuck you
Ik heb het er wel bij staan en dacht dat het MAC adres ook erbij moest, maar ik heb dat nooit getest zonder.
Maar in iedergeval moet het zo werken (@Home in Enschede in ieder geval wel).
Maar in iedergeval moet het zo werken (@Home in Enschede in ieder geval wel).
Verwijderd
Bij @home moet je altijd computernaam meesturen en geen mac adres dat maakt namelijk niks uit de hcx [ centrale waar jij je op aanmeldt ] kijkt naar je computernaam en niet je mac adres van je nic. En je kan je computer gewoon statisch instellen. Je loopt alleen het risico dat @home als er een nieuw deel serviceable gemaakt is ze je ip adres veranderen.
Mvg
Btw de centrale checkt het mac adres van je modem ook.
Mvg
Btw de centrale checkt het mac adres van je modem ook.
Hmz vaag, ik d8 echt dat ŽComputernaamŽ in windows de Netbios naam is. Het werkte bij hem ook niet als hij deze niet ingevuld had, daarom dacht ik dat dat bedoeld werd. Maar ik ga het iig met die hostname ff proberen 
Welke dhcpclient kan ik trouwens als beste gebruiken?
Ik gebruikte nu pump om dat te doen, maar als er betere blijken te zijn hoor ik dat graag
Welke dhcpclient kan ik trouwens als beste gebruiken?
Ik gebruikte nu pump om dat te doen, maar als er betere blijken te zijn hoor ik dat graag
***** Excellent cron job. Will run again.
In windows is dat ook zo: je hostnaam is de netbios naam...
Ik gebruik zelf dhcpcd van het BIND8 pakket.
Misschien zijn er nog wel betere (lees: veiligere
)
Ik gebruik zelf dhcpcd van het BIND8 pakket.
Misschien zijn er nog wel betere (lees: veiligere
Ik geloof dat als je zelf je IP invult enzo, dat je dan geen computernaam hoeft te hebben. Tenminste, dat probeerde een vriend van mij, en dat werkte.
Maarja... mijn voorkeur gaat uit naar een IP toegewezen krijgen.
Maarja... mijn voorkeur gaat uit naar een IP toegewezen krijgen.
Verwijderd
Je moet altijd een computername mee sturen zover ik weet, het zou misschien kunnen als er ergens een fout bij @home zit dat je aangemeld wordt zonder computernaam of misschien als de dhcp eruit ligt dat het je dan lukt
.
Pagina: 1