moederbord wil niet passen :(

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:29
eey, ik heb m'n cpu + cooler erop, geheugen erin geprikt, ok, nu in m'n nieuwe kast alles zetten, het wil gewoon niet passen

ik heb die 'stut' dingen op de uitsparinkjes gezet, 't lijkt wel of de plank 1 mm te hoog ligt...

ik heb deze kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/Images/Producten/Kasten/MidiCG/02.jpg

alleen ik heb op 4 plekken een soort stukje hoger...
wat je ook krijgt als je in papier naast elkaar 2 lijnen neerzet || (zo knipt) en dat middenstukje omhoog wipt...
daar heb ik een gat in en daar de stutter in...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Als je nou wat duidelijk opschrift wat je bedoeld. Vooral dat laatste stukje is geen touw aan vast te knopen hoor :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• RedHat
ok.. m'n moederbord ligt 2x te hoog zeg maar

ik heb m'n ps/2 gaten enzo, en m'n mammaplank past er niet in omdat die gaten te laag liggen (oftewel, moederbord te hoog)... en dat komt omdat er op de kast aan de wand soort verhogingen zijn, als ik daat een stud op zet (zo'n kopere ding) dan is ie 2x zo hoog (dus verhoging van de kast zelf + stud = 2x hoogte, en't moet 1x de hoogte zijn)

erg fokt op, 1e keer dat ik een computer in elkaar zet

ti's een ATX kast en een ATX moederbord
een KT7E van ABIT

ik maak wel ff een tekening

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Wat ik nu kan opmaken uit je verhaal is dat je dus 4 stukjes in je backplate van je case hebt die wat hoger liggen dan de rest. Met "stutter" bedoel je zeker die koperen busjes die je bij je kast krijgt. Die verhogingen zijn volgens mij al op de goede hoogte en zijn die "stutters" voor in andere gaten in je backplate om je mobo te ondersteunen.(die verhogingen komen wel vaker voor in kasten.
Kijk eerst es of ie dan WEL past als je je mobo op die verhogingen legt zonder je "stutters"

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• RedHat
Knetter2000, zo ziet het eruit zeg maar

Afbeeldingslocatie: http://wesley.users.powerhost.nl/bord.bmp

dat verhooginkje is gewoon een reepje gelast aan de kast zelf... met een gast erin... als ik hem daarop leg past ie wel... maar als ik een stutter erin draai en hem op die stutter leg, is ie net iets te hoog...

stutter = koperen dingetje waar je schroef in ken draaien

• RedHat
Op donderdag 18 oktober 2001 19:07 schreef KNETTER2000 het volgende:
Wat ik nu kan opmaken uit je verhaal is dat je dus 4 stukjes in je backplate van je case hebt die wat hoger liggen dan de rest. Met "stutter" bedoel je zeker die koperen busjes die je bij je kast krijgt. Die verhogingen zijn volgens mij al op de goede hoogte en zijn die "stutters" voor in andere gaten in je backplate om je mobo te ondersteunen.(die verhogingen komen wel vaker voor in kasten.
Kijk eerst es of ie dan WEL past als je je mobo op die verhogingen legt zonder je "stutters"

edit:

hmm net te laat.
haal die koperen dingen weg en leg je mobo gewoon op die verhogingen waarna je je mobo vastschroeft dan moet ie goed zijn
en alstie kortsluiting krijgt?
hij past PRECIES als ik die studs weghaal

• KNETTER2000

KNETTER2000

*zucht*

Op donderdag 18 oktober 2001 19:10 schreef Wesley het volgende:
Knetter2000, zo ziet het eruit zeg maar

[afbeelding]

dat verhooginkje is gewoon een reepje gelast aan de kast zelf... met een gast erin... als ik hem daarop leg past ie wel... maar als ik een stutter erin draai en hem op die stutter leg, is ie net iets te hoog...

stutter = koperen dingetje waar je schroef in ken draaien
stutter uit verhogingen halen. dan je mobo derop en dan vastschroven. dan past ie wel. de andere stutters gebruik je voor ondersteuning van andere gaten op je mobo in ander gaten van je backplate

• RedHat
Op donderdag 18 oktober 2001 19:11 schreef KNETTER2000 het volgende:

[..]

stutter uit verhogingen halen. dan je mobo derop en dan vastschroven. dan past ie wel. de andere stutters gebruik je voor ondersteuning van andere gaten op je mobo in ander gaten van je backplate
bedankt, als ie kortsluiting maakt weeti k je te vinden >:)

Verwijderd

als het goed is heb je er ook van die kunstoffen ringetjes bij gekregen kun j m dan niet direct (met de ringen ertussen op de backplate monteren

• Klippy

Klippy

Still Game

Op donderdag 18 oktober 2001 19:10 schreef Wesley het volgende:

[..]

en alstie kortsluiting krijgt?
hij past PRECIES als ik die studs weghaal
Ja moet zorgen dat 'ie geen contact maakt met de kast.
Daarom zijn die plastic verhoginkjes. Volgens mij doe je dat met die koper net wel. Ik heb hier ook plastic pinnetjes. Ik zou iig eens kijken of 't beter past zonder die koperen dingetjes.

• KNETTER2000

KNETTER2000

*zucht*

We posten langs mekaar heen geloof ik :)

Je krijg geen kortsluiting.
Die verhogingen zijn ervoor gemaakt om je mobo te ondersteunen. er zitten ook andere gaten in je backplate en daar zou je misschien zon koperen buje in kunnen draaien op eenzelfde plek als waar er een gat zit van je mobo.

• KNETTER2000

KNETTER2000

*zucht*

Op donderdag 18 oktober 2001 19:14 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Ja moet zorgen dat 'ie geen contact maakt met de kast.
Daarom zijn die plastic verhoginkjes. Volgens mij doe je dat met die koper net wel. Ik heb hier ook plastic pinnetjes. Ik zou iig eens kijken of 't beter past zonder die koperen dingetjes.
Die ringetjes zijn niet om je mobo te isoleren van je backplate. die zijn ervoor om je mobo niet te bescahdigen bij het indraaien van de schroeven. je mobo wordt mede geaard aan de case. Ik heb denk ik al een systeem of 60 in mekaar geschroefd(voor de hobby sferen en vrienden), en altijd op deze manier. niks aan de hand. ook werk ik al jaren in deze bakkenbouw business...

Verwijderd

normaal gesproken zitten er om die gaten metalen beschermringen geplakt dus van beschadiging is geen sprake
(of er moeten van die kunstof bruggen bij zitten
bij schroeven is er altijd wel een bescherm ringetje op de plekken van de mamaplank)

Verwijderd

normaal gesproken zitten er om die gaten metalen beschermringen geplakt dus van beschadiging is geen sprake
bij schroeven is er altijd wel een bescherm ringetje op de plekken van de mamaplank)

Verwijderd

eeuh dit zou toch eigenlijk niet moeten mogen 2 maal dezelfde posting :(

• RedHat
ja, nog wat, waar vind ik m'n Infrared stekkertje,, bij stap 3 moet ik m'n infrared stekkertje neergooien, ik kan hem alleen niet vinden...

• KNETTER2000

KNETTER2000

*zucht*

Op donderdag 18 oktober 2001 19:20 schreef henk_j het volgende:
ok laten we zeggen dat ik er niks vanaf weet.

We gaan het op de manier doen van de mensen die het wel weten.
Je hebt je backplate. Je legt daar een ringetje op. je legt je mobo erop, en je schroeft je mobo vast met een ijzeren schroefje dat door je mobo heengaat contact maakt met de ijzeren backplate en dan met het ijzeren(is gewoon gesoleerd maar goed) randje contact maakt(ijzer geleidt ook maar dat ewisten we wle n atuurlijk). ooit een multimeter gepakt? Ooit gemeten of die ijzeren randjes niet met elkaar zijn verbonden op je mobo? die randjes zijn verbonden met de algehele minsporen op je mobo. je kast is altijd ook de min. (pak maar es een plus draadje geel of rood, je mag kiezen en hou die es tegen je kast aan.. wedden dat je pc ophoudt en je een nieuwe zekering in je voeding mag plakken?

als je me niet gelooft, meet maar na.

edit:

na nalezen kan ik me indenken dat dit stukkie nogal agressief over kan komen maar dit is niet de bedoeling

• KNETTER2000

KNETTER2000

*zucht*

Op donderdag 18 oktober 2001 19:23 schreef henk_j het volgende:
eeuh dit zou toch eigenlijk niet moeten mogen 2 maal dezelfde posting :(
hmm die GOT server loopt een beetje kut de laatste tijd vind ik. zal daar wel door komen

• Klippy

Klippy

Still Game

Op donderdag 18 oktober 2001 19:18 schreef KNETTER2000 het volgende:

[..]

Die ringetjes zijn niet om je mobo te isoleren van je backplate. die zijn ervoor om je mobo niet te bescahdigen bij het indraaien van de schroeven. je mobo wordt mede geaard aan de case. Ik heb denk ik al een systeem of 60 in mekaar geschroefd(voor de hobby sferen en vrienden), en altijd op deze manier. niks aan de hand. ook werk ik al jaren in deze bakkenbouw business...
:? Sorry, maar ik zei niks van ringetjes....

• RedHat
na veel gekloot alles zit erin en het is SNEEEEEEEEELLLLL
Pagina: 1