Toon posts:

A7V133 bios updaten? forget it !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allo allo,

Ik draai nu bios versie 1004 beta 003-A. Alles draait perfect stabiel. Zowel Win2k als Linux 2.4.

Als ik het bios upgrade (naar welke versie maakt niet uit) dan start het systeem gewoon op (in elk OS) maar na een paar minuten bevriest het systeem altijd en altijd met een aanhoudend gepiep uit de speaker. Heel raar.
Tot aan de "freeze" werkt het systeem perfect hoor. Ik kan alles doen. No probs what so ever.

Ik heb versies 1005xxx. 1006xxx en 1007xxx geprobeerd. het maakt allemaal niet uit. 1004 beta 003-A (en ouder) is/zijn de enige versie(s) die probleemloos draaien.

Ik heb de usual stuff in me doos zitten GeforceDDR, Compaq NIC, 3ware Escalade 6400 RAID-controller (nou ja, usual...), Eicon PCI isdn-kaart enz. Ik heb al kaarten weggelaten, van slot verwisseld. het maakt allemaal niet uit. De onboard RAID gebruik ik niet. Er zijn geen conflicten met IRQ's of wat dan ook.
Met een hogere versie bevriest het systeem altijd op de zelfde manier.
Anyone any ideas ?

Nu is het wel zo dat ik mischien helemaal niks opschiet met een hogere BIOS versie maar ik ben zo nieuwsgierig naar de oorzaak van dit maffe gedoetje.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Staan je settings (Fsb/multiplier/mem settings) wel goed? Misschien dat ie daarom freezed omdat je proc te warm is oid

Verwijderd

Topicstarter
CPU is hooguit 60 graden. MB sensor 33. Da's niet overdreven warm.

Wat betreft de setting, alles staat goed. Ik heb alleen maar kwaliteits spullen in me puter zitten. Geen honkie tonk shit. En op bios versie 1004 Beta 003-A loopt de boel perfect stabiel. Dat bewijst dat het wel kan.

Nogmaals, voor het zelfde geldt heb ik die upgrade helemaal niet nodig (geen voordelen) maar ik vind het zo raar.
Het probleem is consequent aanwezig. Booten in een OS (win2k of Linux maakt niet uit). Tijdje dingen doen (any) en dan pieeeeeeeeeeeeep bevriezen die handel. Ik snap er geen ruk van. Dus maar weer terug geflashed naar 1004 beta 003-A en hoppa, weer stabiel als een huis.

Volgens mij heb ik een X-files moederbord of zo :?

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Da's inderdaad vaag! Ik gebruik zelf gewoon de 1007 final.
Is die 60 graden cpu temp idle of full load? 60 graden idle lijkt me toch wat veel. En sinds Bios versie 1005 heeft Asus de cpu idling optie in het register standaard disabled staan dus je idle temp is automatisch hoger (dit kun je fixen door met bijvoorbeeld Hoda's wprcset register 52 op EB te zetten i.p.v. de default 6B!

Dit scheelt idle best veel en als je idle temp al 60 graden is met cpu idling gebeuren al ie zonder tocha l gauw naar de 70 lopen wat inderdaad wel voor problemen kan zorgen.

Zou in ieder geval overwegen een nieuwe koeler op je cpu te zetten want het is echt wel een beetje warm!

a.

Verwijderd

Topicstarter
Temps zijn urenlang stressed.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op vrijdag 19 oktober 2001 08:44 schreef acidfever het volgende:
Da's inderdaad vaag! Ik gebruik zelf gewoon de 1007 final.
Is die 60 graden cpu temp idle of full load? 60 graden idle lijkt me toch wat veel. En sinds Bios versie 1005 heeft Asus de cpu idling optie in het register standaard disabled staan dus je idle temp is automatisch hoger (dit kun je fixen door met bijvoorbeeld Hoda's wprcset register 52 op EB te zetten i.p.v. de default 6B!

Dit scheelt idle best veel en als je idle temp al 60 graden is met cpu idling gebeuren al ie zonder tocha l gauw naar de 70 lopen wat inderdaad wel voor problemen kan zorgen.

Zou in ieder geval overwegen een nieuwe koeler op je cpu te zetten want het is echt wel een beetje warm!

a.
60 graden valt wel mee hoor, alles zou daarop goed moeten werken :)
Pagina: 1