Toon posts:

Programma starten vanuit html

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dag, is het mogelijk om vanuit een (lokaal) html-bestand een programma te starten?

ik bedoel:

* Ik heb een pc, normaal geinstalleerd met windows 98. Hierop staat een html-bestand in een bepaalde directory.
* met een href wil ik bijvoorbeeld Nero opstarten.
dit doe ik door normaal een link naar Nero.exe te plaatsen.

Dit werkt wel, alleen vraagt ie nu steeds of ik het bestand wil downloaden of opstarten vanaf huidige locatie.

Dit scherm moet dus weg!

tata

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Dit gaat ook niet zomaar vanuit de browser. Als je een webserver installeerd, Apache bijvoorbeeld, en een server-side taal, php bijvoorbeeld, dan is er meer mogelijk. Je kan dan een link sturen naar een php-file, die het programma start. Zoiets... Denk ik... :)

Edit: linkje naar Apache fout, duh! :) Kwam bij de hardware terecht, niet de software...

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Zo als jij dat wilt samba lukt dat echt niet(standaart)
maar zoals Explore zei kan dat wel :)

Apache installeeren
een php file maken
in de php file exec() gebruiken (zoek op www.php.net voor voorbeeld) :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:13

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb dit is een keer gedaaan voor een cd, een soort van Menu. Ik meende dat ik dat met een waarschuwing vooraf kon afhandelen. Maar volgens mij heb ik daar ook een dll voor gebruikt...

Ik weet het zo niet meer maar als je heel erg interesse hebt dan zoek ik het even op!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
JA! Interesse!
ik wil het gaan gebruiken voor een soort van pc die men naast de tv kan zetten. Bij het aanzetten van de pc komt er dus een lokaal html bestandje op. PHP ondersteuning is dus niet mogelijk.. of ik moet een of andere php trade gaan installeren.. maar dit zie ik ook niet zitten. Moet voor de simpele leek makkelijk te begrjipen zijn.

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Op donderdag 18 oktober 2001 21:15 schreef samba het volgende:
JA! Interesse!
ik wil het gaan gebruiken voor een soort van pc die men naast de tv kan zetten. Bij het aanzetten van de pc komt er dus een lokaal html bestandje op. PHP ondersteuning is dus niet mogelijk.. of ik moet een of andere php trade gaan installeren.. maar dit zie ik ook niet zitten. Moet voor de simpele leek makkelijk te begrjipen zijn.
apache kan ook lokaal ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja, precies.. maar hoe? heb ik daar die PHPtrade ofzo voornodig? en is er nog een simpele PHP ondersteuning voor win98??

tata

Verwijderd

mischien een rare opmerking, maar kan het niet (voor dat televisie pctje) met flash. Fullscreen, volgens mij kan je daar wel programma's mee openen. Je hebt namenlijk ook wel van die proggies die op die manier gemaakt zijn.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

PHP voor win kan je gewoon van www.php.net downloaden, instaleren is niet echt moeilijk..

Verder kan je misschien id elink uiot de Winodes help gebruiken, maar ide werkt niet meer in IE5 en hoger (of iets in die rchting)
Pagina: 1