scanner-printer probleem

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
ik probeer bij vrienden van mij hun scanner (zoëentje van 3 knaaken en een bos wortelen) en printer weer (canon s400) aan de praat te krijgen. ditlukt dus niet echt.
de scanner zit op de printer poort en op de scanner zelf is de printer weer aangesloten. deze combinatie heeft ooit gewerkt, maar na het reínstalleeren van windows me Kreeg ik het niet meer voor elkaar. als alle softwre is geïnstalleerd doet de scanner het gewoon, als de scanner online is werkt de printer aleen niet goed, hij drukt steeds kleine stukjes af en op alke keer een nieuwe pagina.
als ik het de scanner (softwarematig) uitschakel doet de printer het wel normaal. maar je moet ook kunnen printen als de scanner gewoon op 'standby'staat. niet dus.

als ik de printer op usb aansluit, en de scanner gewoon op lpt1 laat staan werkt het wel gewoon goed.
helaas hebben die lui zelf niet een usb kabeltje en willen ze er ook geen kopen omdat het ook zonder moet kunnen.

ok; als iemand mijn verhaal nog snap en suggesties heeft?
graag

fuzzems

Verwijderd

Is de printerpoort in de bios wel goed ingesteld?
En is in windows de goede printerpoort geinstalleerd?

En ik zou hier niet zo moeilijk over doen ook al heeft het we zo gewerkt, gewoon een USB kabeltje kopen (wat kost zo'n ding nou), dit heeft veel meer voordelen vind ik persoonlijk. Ik heb zelf ook mijn printer van LPT naar USB gezet omdat dat veel fijner werkt.