Novell Winnt, achtergrond wijzigen zonder rechten

Pagina: 1
Acties:

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Ik heb op school een heel irritante achtergrond die standaard iedereen heeft. Het logo van de school :r Ik vind een zwarte achtergrond veel rustgevender.
Maar goed heb dus geen rechten, hoe zorg ik ervoor dat ik iets meer rechten heb. (winnt + Novell) Ben al met poledit aan de slag geweest maar het bestand wat poledit nodig heeft staat op c en daar mag/kan ik niets veranderen.

Wie helpt me effe met een programma? Please
BTW Ik wil alleen een andere achtergrond, ik wil niet de boel hacken ofzo.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op donderdag 18 oktober 2001 17:25 schreef Bram het volgende:
Maar goed heb dus geen rechten, hoe zorg ik ervoor dat ik iets meer rechten heb. (winnt + Novell) Ben al met poledit aan de slag geweest maar het bestand wat poledit nodig heeft staat op c en daar mag/kan ik niets veranderen.
BTW Ik wil alleen een andere achtergrond, ik wil niet de boel hacken ofzo.
Je wilt _niet_ hacken, maar wel meer rechten op het netwerk krijgen ? Dat klinkt als hacken..

Het beste wat je kunt doen, is de systeembeheerder lief aankijken...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 18:28 schreef moto-moi het volgende:

[..]
Je wilt _niet_ hacken, maar wel meer rechten op het netwerk krijgen ? Dat klinkt als hacken..
Het beste wat je kunt doen, is de systeembeheerder lief aankijken...
Ik wil alleen het recht hebben om even die background te veranderen. Meer rechten heb ik niet nodig. We hebben ook win98 machines en daar kan het wel gewoon met poledit, omdat je daar gewoon files kunt veranderen op de C drive. Onder Winnt kan ik zelfs geen files veranderen op C.

Ik heb het aan die sysop gevraagd, en hij zei letterlijk " wij gaan je die info echt niet geven, zoek maar op internet"

Kent iemand ZENWorks, is het daar mee mogelijk? Las er net iets vaags over

thanks

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:12

random

Lost his marbles

ZENworks is een 'administratortool', als je dat voor je snufferd krijgt op jouw school, en je kan iets wijzigen..., dan kan die sysbeheerder maar beter meteen gaan pakken.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

Verwijderd

en als de NWADMIN het doet? dan zeker de doodstraf !? :?

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 18:56 schreef turn het volgende:
ZENworks is een 'administratortool',
Oh een administrator tool, nee denk niet dat die het dan doet :)

Maar welke programma is er verantwoordelijk voor dat ik geen bestanden op C kan zetten, winnt of Novell.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 19:07 schreef Bram het volgende:

[..]

Oh een administrator tool, nee denk niet dat die het dan doet :)

Maar welke programma is er verantwoordelijk voor dat ik geen bestanden op C kan zetten, winnt of Novell.
Beide :)

Winnt kent z'n policy's en met novell (nwadmin) kun je ook policies aan een user hangen :)

in winnt kon het door een geheel zwarte BMP te maken in MSPAINT en die op het netwerk of diskette opslaan (waar je schijnbaar wel schrijfrecht hebt) en dan in mspaint File > Set as background tiled/centered te doen >:)

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 19:18 schreef 5chaap2k het volgende:

[..]

in winnt kon het door een geheel zwarte BMP te maken in MSPAINT en die op het netwerk of diskette opslaan (waar je schijnbaar wel schrijfrecht hebt) en dan in mspaint File > Set as background tiled/centered te doen >:)
Thanks dat gaan we morgen eens proberen, wist wel dat het niet zo moeilijk was :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
plaats waar je schrijfrechten hebt (of in ieder geval 'create' rechten, zal de MAIL directory zijn op je novell servertje, en anders uiteraard je homedirectory (als je die hebt)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

bovendien is het vaak mogelijk om met word's File > Open toch nog in je WINNT>system32 dir te komen (indien dat geblokt staat in je policy) en kun je alsnog cmd.exe starten om in dos te komen (net send * Je bent een LULLO! >:) )
Pagina: 1