Toon posts:

hoe solderen op een Geforce 2 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou... ik *had* dus een mooie geforce2 pro, totdat bij mij er condensator eraf viel (!!!) dus ik trug naar de winkel (in duuitsland) zeggen die k*t duitsers (we blijven vriendelijk) dat ik het zelf heb gedaan (yeah... das t goedkoopste wat ik ook heb gehoord) dus kreeg ik het zieke idee om het ding er maar zelf op te solderen, dus mijn vraag is... hoe pak ik dit aan, mijn idee was om de contact puntjes van de condensator (C) eerst ff in te tinnen, wat dus nu niet t geval is, en dan de contact puntjes op de print ff opwarmen en dan snel de C erin duuwen.
Mijn vraag is overgens ook... hoe warm moet ik mn soldeerbout zetten?

en of er misschien een betere oplossing is ? (draadjes, no way !)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Je moet zorgen dat hij uit de grote dingen uit de buurt blijft. Je moet ook zorgen dat de puntjes met elkaar kontact maken.

Je kan ook onder rma opsturen als dat kan en dat moet je ff informeren op de website van de kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 17:27 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Je moet zorgen dat hij uit de grote dingen uit de buurt blijft. Je moet ook zorgen dat de puntjes met elkaar kontact maken.

Je kan ook onder rma opsturen als dat kan en dat moet je ff informeren op de website van de kaart.
opsturen wilde die duitsers al daar doen, maar dat duurde minimaal 2 maanden en daar heb ik zeer weinig zin in, en dan ook nog helemaal wanneer ik hem of niet trug krijg of te horen krijg dat hem mijn eigen probleem is

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
Je hebt weinig andere opties lijkt me.. Dat solderen is vragen om problemen >:) RMA-tje van maken, en dan maar 2 weken wachten. Er zit nix anders op :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 17:35 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Je hebt weinig andere opties lijkt me.. Dat solderen is vragen om problemen >:) RMA-tje van maken, en dan maar 2 weken wachten. Er zit nix anders op :(
zijn al meer mensen geweest die hun geforce ge-mod hebben, zoals dabit. op hem ben ik eigenlijk een beejte aan t wachten

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

FFF

euh weet je niet waar het moet komen, of hoe je het beste kunt solderen?

kwa solderen vind ik het het beste, als je het onderwerp 9mits het dara natuurlijk tegenkan) warm maakt met de soldeerbout, dan met fijne tin (0,75/1mm) tegen dat warme voorwerp aandrukken, dan vloeit het vanzelf naar beneden, en krijg je nee hele mooie soldeerverbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 17:42 schreef FFF het volgende:
euh weet je niet waar het moet komen, of hoe je het beste kunt solderen?

kwa solderen vind ik het het beste, als je het onderwerp 9mits het dara natuurlijk tegenkan) warm maakt met de soldeerbout, dan met fijne tin (0,75/1mm) tegen dat warme voorwerp aandrukken, dan vloeit het vanzelf naar beneden, en krijg je nee hele mooie soldeerverbinding.
mjah... zo soldeer ik het normaal ook, maar das maar 1 print... bij een geforce kunnen het er wel 4 op elkaar,

maar ff voor de duidelijkheid, t ding zit aan de buitenkant van de kaart en zorgt dat er geen storing in de ram-chips komt (heb ik me laten vertellen)

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:22
ja ik kom vanavond wel even langs met de bout >:) (en een webcam)

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog opmerkingen ?

Verwijderd

Topicstarter
dabit, als je online bent, zou je me aub willen vertellen hoe jij dat hebt gedaan met die mod (niet dat ik die mod wil gaan uitvoeren ofzo, allen het solderen) of anders msn me matty@matty-irc.org want rond een uur of 9 komt dala11of11 met zn soldeerbout (mijne is naar de kl*te, neej t zit niet echt mee de laatste tijd)

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Doe ineens een quality mod, dan moeten die condensatortjes er ook af ;)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
* veldmuis heeft een GF2MX overgekocht, met ook een gesoldeerd condensatortje zo te zien
op het einde zeg maar, aan de achterkant, aan de andere kant als de monitordinges zit...
damn wat doe ik moeilijk

Verwijderd

Volgens mij kun je bij een goede electronica zaak, stroomgeleidende lijm kopen. :7

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

vraag dabit even. Die heeft inderdaad een keer voor de lol op zijn geforce zitten solderen (nouja, voor de lol, het had wel een mooi resultaat schijnt het)

probeer hem dus even te bereiken.

Geen inspiratie

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
zo'n condensator erop solderen is niet moeilijk, mits nog een beetje lange pootjes aan de condensator zitten, anders wordt dat een beetje lastig.. dan moet je een nieuwe kopen bij de elektronica zaak. beetje de tin verhitten waar dat ding hoorde te zitten, condensatorpootjes er goed om doorheensteken, vastsolderen met wat nieuwe tin erbij

Verwijderd

Topicstarter
nja... er is me een pootje afgebroken :( maar t blijkt als ik t ding in mn pc duuw. en dan vet ga gamen, HET DING WERKT NOG GEWOON !!!! *ook onder zware omstandigheden*

Verwijderd

Ik heb toendertijd een paar condensatoren van me moederbord afgesloopt (foutje) gewoon nieuwe op solderen en klaar tis toch niet zo moeilijk?
Vaak zorgt zo'n condensator voor wat extra stabiliteit dus ik zou er zeker wel eentje opzetten

Verwijderd

Topicstarter
nja een vriend van me, die pruts van die chippies ineen en heeft dus vaker te maken met dat soort zooi, die zegt dat het voor de ontkoppeling is van die chip, maar omdat er nog meer condensators zitten die voor de rest van de chippies dienen, zeg maar die chip zonder condensator helpen met ontkoppelen. die condensator is hetzelfde als zoon fierriet blokje bij je monitor kabel

Verwijderd

SMD solderen:

Tip: plak eerst je onderdeeltje met contactlijm vast op het bord, daarna de contactpuntjes KORT solderen met lange/dunne soldeerpunt op LAAG vermogen...

Verwijderd

Ik zet het SMD onderdeeltje (met contactvlakjes ipv pootjes) er met een pincet of een beetje secondenlijm op, soldeer 1 kant vast, haal de pincet los, en soldeer de andere kant vast. Het motto hier is *kort* solderen. Het stelt niets voor, en zolang je niet te sterk verhit, kun je het best een paar keer proberen als het de eerste keer niet lukt.

De ideale bouttemp is persoonlijk, maar ik gebruik meestal 350 graden voor elektronica met pootjes, en 380 graden voor SMD (omdat ik dan wat sneller kan solderen). Voor het stoken van kabels gaat de bout op de volle 450 graden.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips, maar las ik persee nou die condenstor erop moet solderen (nu heb ik geen problemen, na 1 uur 3dmark draaien), hoe kom ik aan die condensator ? er staat wat nummertjes op:

10
16S
112

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:22
tering hey, waarom zetten we nou niet die foto's online????

heb ik extra mijne webcam mee genomen (en een film gemaakt van het geprutst wat mislukt is :(

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Ik heb m`n Geforce 3 gemod. Was vrij simpel. Ik moest 3 draadjes over 6 spoeltjes heensolderen. Ik heb eerst de draadjes voorgetint, daarna heb ik met m`n vinger het draadje op z`n plaats gehouden, en m vastgeslodeert met een temp. van ongeveer 350 graden. Ik heb de draadjes niet vastgelijmt, omdat ik nu de mod nog ongedaan kan maken.

Hieronder 2 afbeeldingen ervan. Sorry dat ik geen echte close-up heb, maar dat kon niet met die sony mavica.

Afbeeldingslocatie: http://platinum.yi.org/remco/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://platinum.yi.org/remco/6.jpg

Het is in principe niet anders als op een Geforce2 Pro, als deze maar het reference desighn van de filter heeft dat Nvidia aanraadt.
Pagina: 1