Toon posts:

Xbox 1055 gulden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AMSTERDAM - Microsoft heeft bekendgemaakt dat de spelcomputer Xbox op 14 maart in Europa te koop zal zijn. Het apparaat zal hier ongeveer 1055 gulden (479 euro) gaan kosten.

Ik dacht dat hij rond de 700 piek zou gaan kosten..
Das dus geen handige zet van microsoftje..
de psx2 staat al op 700piek.. dus is de keuze niet zo moeilijk dan..

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

>> spielerij

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 12:31
tering jantje zo duur (alweer) nou ik w8 nog wel een jaartje :D

hoi

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:23
koop een mooie PC, ken je veel meer mee!
ik heb nog nooit iemand z'n sollicitatiebrief op een PS2 zien typen hoor.

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Op donderdag 18 oktober 2001 17:36 schreef CyberTijn_ het volgende:
Zucht..... :{

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• RSP
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

1055 ..... voor 'n xbox
700 ...... voor 'n ps2
500 ...... voor 'n Ngc

die ngc is voor mij :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 18 oktober 2001 17:36 schreef CyberTijn_ het volgende:
Over database vervuiling gesproken. Post dan niets als je echt niet wilt bijdragen aan een topic. |:(

Wel heel erg duur zo'n XboX. Lijkt me niet erg slim.. Het is de allereerste console van Microsoft terwijl Sony (PSX, PS/2) en Nintendo (SNES, N64 en dan de Cube) erg gevestigde namen zijn. Mensen gaan toch liever voor een merk wat ze kennen en wat iedereen 'goed' vindt..

Microsoft moet zich dan niet alleen bewijzen tegenover die andere merken ... maar ze moeten ook een verschil van 300+ piek verantwoorden tegenover de erg succesvolle PS/2.

Ga je shoppen dan heb je voor hetzelfde geld als een "kale Xbox" een PS/2 met 2 games erbij.. natuurlijk met GT3 :)

Overigens.. daar de XBox eigenlijk een "gestandaardiseerde" PC is.. zou het mogelijk zijn om bijvoorbeeld een Xbox emulator te schrijven voor de PC? Of Xbox games 'te porten' naar de PC?

Ik ga het heel flauw vinden als bepaalde games alleen voor de Xbox uitkomen en niet voor de PC. Ja, ik weet het.. dat gebeurd nu ook voor de PS/2.. alleen de PS/2 is een heel ander platform.. daar moet je echt een apart development team voor oprichten om die games ook voor de PC uit te geven lijkt me.. Dat lijkt me voor de Xbox toch veel makkelijker. Ja het is een ander OS maar toch, er zijn zo veel overeenkomsten.. daar moet toch iets mee te doen zijn?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

GameCube is 599 bij de release in Nederland...

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op donderdag 18 oktober 2001 18:09 schreef kixor het volgende:
Dat is knap want dan gebruiken we al een aantal maanden Euro's en Nintendo heeft nog helemaal niets bekendgemaakt.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 18:09 schreef kixor het volgende:
Ben je in de toekomst geweest en daarna weer terug gereisd ofzo? Nintendo maakt de Europese prijs + launchdatum pas bekend na de Amerikaanse launch. Als de vraag hoog is in Amerika (op dit moment lijkt het er wel op, pre-orders zijn binnen no-time foetsie) dan wordt de Europese launch vertraagd zodat er meer GC's naar Amerika kunnen.

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

Jox444

Honestly....

Op donderdag 18 oktober 2001 18:30 schreef D³ het volgende:

[..]

Dat is knap want dan gebruiken we al een aantal maanden Euro's en Nintendo heeft nog helemaal niets bekendgemaakt.
Hehe lol,

maar het lijkt me sterk dat ze de Xbox zo duur op de markt gaan brengen.

Het is FRIET!

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

ach jo...die dingen worden toch steeds goedkoper.... w8 nog maar ff. dan is ie zo 800 piek.

maaruhh...het is dus mogelijk een lan internet verbinding er op aan te sluiten?? oja...ik zit er over te denken en HALO gaat ownen!!!

heheh :P :P :P :P :P :P

Some things can not happen until they happen...

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Ik ben bij DimensionPlus geweest ik heb op de GameCube gespeeld en ik heb me laten vertellen dat ik hem kan reserveren voor 599 want dat is de prijs die Nintendo hem wil geven wanneer deze hier gereleased wordt.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 23:48

Klippy

Still Game

PS2 kostte in 't begin ook zoveel. Wat is 't probleem :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 18:45 schreef LiquidSilver het volgende:
PS2 kostte in 't begin ook zoveel. Wat is 't probleem :?
Precies mensen... leren nou eens van het verleden... alle consoles (en zoizo 95% van alle gadgets) worden "duur" in de markt gezet... er is namelijk een grote groep mensen (ik ben de naam even kwijt) die altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben...

2 a 3 maanden na de invoering zit de Xbox op 800 piek... (dan 400euro :))... mark my words ...

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ach, de games van de X-box worden wel geript :z

Verwijderd

Hoe duur gaan de spellen van de GC ongeveer kosten?

Verwijderd

Hoe duur gaan de spellen van de GC ongeveer kosten?

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Nintendo games waren altijd rond de 130 gulden meen ik (?). Zal dus voor de GameCube wel net zo iets zijn.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 18:55 schreef kixor het volgende:
Nintendo games waren altijd rond de 130 gulden meen ik (?). Zal dus voor de GameCube wel net zo iets zijn.
LOL, catridges zijn altijd al duurder geweest dan de optical disks, N64 games waren al gauw 169,- tot 200,-. Dat weet toch iedereen.

Gisteren zei iemand (sorry naam vergeten) dat Nintendo aan het experimentern was met de prijzen. Het systeem zal dan launchen voor 800,- en games gaan dan 80,- kosten. Maar neem dat maar met een korreltje zout. We zien het wel over 5 maanden.

edit: kixor doe je ICQ eens aan.

• Soef

Soef

-Soef^IO-

wat wordt xbox dan?? optical of cartridge???

Verwijderd

Xbox gebruikt DVD met een capaciteit van 4,6 gb (diameter 12 cm)
Nintendo heeft een eigen medium ontwikkeld genaamd G.O.D (Gamecube Optical Disk) met een capaciteit van 1.5 gb (diameter 8cm)

edit: diameters toegevoegd.

• Soef

Soef

-Soef^IO-

Op donderdag 18 oktober 2001 19:04 schreef ds het volgende:
Xbox gebruikt DVD met een capaciteit van 4,6 gb.
kan je ook dvd's afspelen dan?? enuuhhh, zijn ze over te fikken met een dvd fikker???

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 19:05 schreef Soef het volgende:

[..]

kan je ook dvd's afspelen dan?? enuuhhh, zijn ze over te fikken met een dvd fikker???
Je kunt DVD's afspelen maar dan moet je eerst een afstandbedienings erbij kopen voor 100DM (ongeveer 112 gulden). Er is nog geen informatie over bekend als ze te fikken zijn (vast wel) wat ik wel weet is dat gebrande (muziek) cd roms niet worden gelezen.

Verwijderd

Woa... Dat vind ik een beetje aan de hoge kant.. Een PS2 en NGC plz... :Y)

• Soef

Soef

-Soef^IO-

Op donderdag 18 oktober 2001 19:17 schreef Raven_ het volgende:
Woa... Dat vind ik een beetje aan de hoge kant.. Een PS2 en NGC plz... :Y)
ik zou toch maar ff w88 tot dat ding echt door is, straks krijg je vast wel aanbiedingen waar ie afstandsbedienung al bij in zit inzo...enuhh die spellen zien er wel heeel geil uit :P :9

Verwijderd

ik zou toch een PS 2 kopen volgens mij komt er wel een goeie emu uit voor Xbox denk ik want zit ook allemaal PC shit in toch ?
Ps2 kan je ombouwen en dan spellen downen
en Nintendo Cube tja heb het nooit echt met Nintendo gehad !
liever Crash dan Mario lama zegge :P

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

markvt

Peppi Cola

Op donderdag 18 oktober 2001 18:49 schreef nlchandler het volgende:

[..]

800 piek... (dan 400euro :))... mark my words ...
400 = f881.484
je zit er dus 81,48 naast :7

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op donderdag 18 oktober 2001 18:42 schreef Soef het volgende:
ach jo...die dingen worden toch steeds goedkoper.... w8 nog maar ff. dan is ie zo 800 piek.

maaruhh...het is dus mogelijk een lan internet verbinding er op aan te sluiten?? oja...ik zit er over te denken en HALO gaat ownen!!!

heheh :P :P :P :P :P :P
HALO komt ook op de PC...

• Kev0867
Op donderdag 18 oktober 2001 18:09 schreef tazzman het volgende:

[..]

Over database vervuiling gesproken. Post dan niets als je echt niet wilt bijdragen aan een topic. |:(

Sony (PSX, PS/2) en Nintendo (SNES, N64 en dan de Cube) erg gevestigde
UUhhMM!!! nintendo begint bij NES,(GB),SNES,N64,(GBPocket),(GBcolor),(GBA),CUBE..

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 22:15 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

UUhhMM!!! nintendo begint bij NES,(GB),SNES,N64,(GBPocket),(GBcolor),(GBA),CUBE..
Als we dan toch aan het verbeteren zijn, de bent de virtual boy vergeten..

• Soef

Soef

-Soef^IO-

Op donderdag 18 oktober 2001 22:13 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

HALO komt ook op de PC...
jah weet ik, maar ik was toch van plan misschien een gamestation te kopen en omdat ik zo enthousiast was over HALO op PC vind ik die Xbox ook wel kewl want ik kwam er later achter dat ie ook op Xbox was en wel eerder dan op PC :P :9

• ZOMERZON
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

gek .....

ik dacht dat xbox veeeeeeeeel goedkoper dan de ps2 zou worden !!
MS heeft geld zat, kunnen ze meer gaan stunten met de prijs vind ik.

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Nou ik ga voor de PANASONIC GAME CUBE :D:D:D

Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/panasonic-gamecube1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/panasonic-gamecube.jpg

• Copycat
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op donderdag 18 oktober 2001 22:34 schreef ds het volgende:

[..]

En die oude handhelds,donkey kong etc. (begin 80-er jaren dacht ik)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Soef

Soef

-Soef^IO-

Op donderdag 18 oktober 2001 23:14 schreef BOMBER het volgende:
Nou ik ga voor de PANASONIC GAME CUBE :D:D:D

[afbeelding]

[afbeelding]
en dat is wat anders als de nintendo gamecube?? mag dat wel onder dezelfde naam?

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ja want het is gewoon de game cube maar dan met dvd speler, blijkbaar hebben Nintendo en Panasonic een dealtje.
Hij heet overigens eigenlijk PANASONIC SL-GC10

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

[..]

Precies mensen... leren nou eens van het verleden... alle consoles (en zoizo 95% van alle gadgets) worden "duur" in de markt gezet... er is namelijk een grote groep mensen (ik ben de naam even kwijt) die altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben...

2 a 3 maanden na de invoering zit de Xbox op 800 piek... (dan 400euro :))... mark my words ...
Idd dat de ps2 ook zo duur was (duurder zelfs) en zonder harde schijf en netwerkkaart.

Ik denk alleen wel dat het iets langer duurt dan 3 maanden voordat hij goedkoper wordt.
Minimaal een half jaar, maar waarschijnlijk pas voor de kerst (van het volgende jaar).

Daarnaast moet je je wel bedenken dat je de snelste console krijgt die er bestaat.
Of de games net zo goed zijn als op andere consoles, dat moeten we nog zien (ik denk dat dat wel goed komt ;) )

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Zal wel liggen aan het feit dat sony en nintendo eigen importeurs in NL hebben en MS het via de standaad nederlandse tussenhandel doet (en die staan er om bekend dat ze de prijs flink verhogen)

Het wordt echt eens tijd voor wat meer parrallel import, je kunt die xbox tenslotte krijgen voor $299, dwz zo'n 850 piek, ik vraag me af waarom ie dan in nederland weer duurder moet zijn...

het ergste is ook nog dat de reele waarde van een dollar zo'n fl 1,70 is, dus die amerikanen betalen ongeveer het equivalent van 500 nederlandse guldens (excl vat/btw)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Kev0867
Op donderdag 18 oktober 2001 22:34 schreef ds het volgende:

[..]

die is niet echt in nederland geweest :)

• Kev0867
Op donderdag 18 oktober 2001 23:44 schreef BOMBER het volgende:
Ja want het is gewoon de game cube maar dan met dvd speler, blijkbaar hebben Nintendo en Panasonic een dealtje.
Hij heet overigens eigenlijk PANASONIC SL-GC10
ik vindt het wel erg slim zet van nintendo, zo hebben ze geen kosten gehad om de gamecube om te bouwen voor dvd gebruik, en Panasonic verkoopt de hardware alleen , maar nintendo krijgt op de lange termijn alle geld binnen met de opbrengsten van spellen..(paar spellen is al meer geld waard dan 1 gamecube)

• Zeeger
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik vind al die consoles te duur. M'n NES was indertijd 300 piek, dat waren nog eens tijden. Tegenwoordig kan je alleen nog een DC voor die prijs kopen.

En het mooie is dat als je 800+ piekies voor een console lapt, je ook nog voor 150 ballen een spel moet kopen. CD-ROM's kosten 80 piek... En die spellen zijn nog beter ook imo.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 09:08 schreef Zeega het volgende:
Ik vind al die consoles te duur. M'n NES was indertijd 300 piek, dat waren nog eens tijden. Tegenwoordig kan je alleen nog een DC voor die prijs kopen.

En het mooie is dat als je 800+ piekies voor een console lapt, je ook nog voor 150 ballen een spel moet kopen. CD-ROM's kosten 80 piek... En die spellen zijn nog beter ook imo.
Ja zo ken ik er nog wel een paar zeg, vroeger was een halfje bruin, benzine of een spijkerbroek ook stukken goedkoper.
Face it, alles wordt duurder, maar de mensen verdienen ook steeds meer.
En wat je zegt over dat PC spellen beter zijn is ook niet helemaal waar, console spellen zijn echt puur voor een bepaalde console gemaakt, en benutten de hardware dan ook zo nuttig mogelijk.
Een pc game is zo gemaakt dat het op verschillend configuraties goed draait, en dat kan nooit beter zijn.
Ik wil niet zeggen dat PC games slecht zijn, alleen ze zijn wel slechter dan consolegames.

Verwijderd

Hmm beetje duur die x-box maar geeft niet ik ga toch voor een gamecube gameplay ruled gewoon bij nintendo games.
En grafisch mept ie de ps2 er ook nog wel uit (vind ik dan) :)

/edit 400e post :) /edit

Verwijderd

/edit 400e post :) /edit
Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/party/party.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/beerchug.gif

• _Gump_
  • Niet online
Op vrijdag 19 oktober 2001 09:44 schreef SilverBolt het volgende:
En grafisch mept ie de ps2 er ook nog wel uit (vind ik dan) :)
Als Nintendo eindelijk dat "wazige beeld" probleem oplost wel.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:11 schreef Gump het volgende:

[..]

Als Nintendo eindelijk dat "wazige beeld" probleem oplost wel.
dan moet jij eens naar die filmpjes op ign gaan kijken vooral die van zelda en van dinosaur planet. :)

• Bullettooth
  • Laatst online: 07-01 22:21

Bullettooth

--VR--

Is het niet zo dat xbox software gewoon op de PC kan draaien, daar het inderdaad gewoon een veredelde PC is?

De bestandstructuur zal waarschijnlijk hetzelfde zijn dan, toch?

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:48 schreef Bullettooth het volgende:
Is het niet zo dat xbox software gewoon op de PC kan draaien, daar het inderdaad gewoon een veredelde PC is?

De bestandstructuur zal waarschijnlijk hetzelfde zijn dan, toch?
Lijkt me ook hoor, kan bijna niet anders.

[offopic]
Snatch liefhebber volgens mij of niet?
Wereldfilm! :9
[/oftoppic]

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022

[..]... alle consoles (en zoizo 95% van alle gadgets) worden "duur" in de markt gezet... er is namelijk een grote groep mensen (ik ben de naam even kwijt) die altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben...
Pioneers misschien :?
En daarna krijg je early adapter, early majority en al dat geblaat. Allemaal marketing gedoe. Helaas betekent dit inderdaad dat wij nog even op de X-Box moeten wachten als we geen hoofdprijs willen betalen :(

• Roland
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Op donderdag 18 oktober 2001 17:07 schreef Xiphy het volgende:
AMSTERDAM - Microsoft heeft bekendgemaakt dat de spelcomputer Xbox op 14 maart in Europa te koop zal zijn. Het apparaat zal hier ongeveer 1055 gulden (479 euro) gaan kosten.
Waar staat dat?? (url):)

...Make every cut count, even if it is one frame...

Pagina: 1